torsdag 30 januari 2014

Och det var inte sant, och det var inte sant, för däremellan kommer ... ja vaddå?

Matteria
Om något låter för bra för att vara sant - då är det antagligen det.

Pengarna tillbaks för Moses - åh nej, se det går inte alls!! 

Visst inser jag att jag då egentligen borde gått via butiken. Å andra sidan - det är ju Asus support jag haft kontakt med hela tiden. Ny dator eller pengarna tillbaks, skulle jag kunna få. Sa den snälla supportkillen.

Det blir alltså inga pengar, det blir en ny dator. En bättre, tröstades jag med. Snabbare och med större minneskapacitet. Något jag iofs inte har behov av. Vad jag behöver är en dator som fungerar. Jag lär ska få den i nästa vecka någon gång.

Jag orkar helt enkelt inte bråka och nu börja gå den långa vägen via butik.

Månne det blir en Moses II. Men det kanske vore att utmana ödet...

10 kommentarer:

  1. Det är nog bättre att ge den nya datorn ett nytt namn! Den kanske ska heta Ludde? Det borgar völ både för styrka och snabbhet! Att du får en ny betyder förmodligen att den gamla var ett riktigt måmdagsexemplar. Vi utgår ifrån att den nya är en riktig dator och kommer att fungera perfekt i många år - men släng inte den stationära!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh nej, här slängs inte "den gamle".....! Jag ska till och med behålla originalkartongerna till den nya!
      En dator som heter Ludde - låter ju tryggt och lugnt och bra, men av någon konstig anledning far "Laban" genom huvudet på mig. Nätverket kräver ett namn. Fast det räcker förstås med en beteckning. Eller bara Z. T.ex. Eller F... Ska kanske hitta på nåt hotfullt... typ "passa dej, annars"...Kan en dator heta Tummen? Hehehe, bäst jag lägger av nu... Innan den får heta Johnny Cash eller Karl XII...

      Radera
    2. Får känna efter när den anländer. Fast ditt ord väger tungt... ;)

      Radera
  2. Ja, som du ser kan ju inte hussen stava ordentligt men han gör så gott han kan på paddan! Det är inte samma sak som med ett riktigt tangentbord men jag hoppas ni förstår vad han menar... Kramis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som du märker är min matte inte riktigt klok, närmast desperat... det kärvar här med en del grejer hon borde få fram på datorn.
      Håhåjaja.
      Och jo, matte lyckades dechiffrera. :)
      Kasper

      Radera
  3. Åh nej..!! Typiskt att de ska prångla ut en likadan dator till dig fast de har erkänt att den var kass. Man kommer aldrig undan. Urkasst beteende. Vi är livegna så snart de fått klorna i en. Good will vet dom inte vad det är idag. Usch, vad arg jag blev.
    Ursöta bilder på alla dina djur, Myse som tittar i taket efter flugan sitter på näthinnan länge. Hur vore det med en 'selfie' på dig med pannlampan, förresten? Ser jag fram emot, hehe :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Asus har åtminstone två års garanti, till skillnad från de flesta som har bara ett år. Så jag har ju drygt 14 månader kvar, att prova den nya på. Än så länge åtminstone HOPPAS jag på att den ska visa sig vara av bättre virke.
      Men - det är inte säkert att den är helt ny! Det KAN vara en som varit med om i stort sett samma sak som Moses... :(
      Gissa om jag kommer att titta på den med viss misstänksamhet... När den väl anländer.
      USCH!!!

      Radera
  4. Håller verkligen tassarna i kors för att det INTE blir en Moses II du får hem !!

    Tassklappar och Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Matte sansade sig - den nya får inget namn alls. Såvida nu inte "Den Nya" är ett namn, det också... ;)
      Kasper

      Radera