måndag 2 september 2013

Så här blev det

Mycket till inlägg blir det inte nu! Det var jobbigt det här att få till allt nytt, men nu väntar en kort prommis, Kaspers nattakex och sängen.

Måste fundera lite över det där med etiketter, men inte i natt. Inte i morgon heller.

Nästa inlägg tror jag Kasper får stå för, han är möjligen mer alert än jag. Han har i alla fall sovit gott hela kvällen.

Inte blommar den här rosen nu, men jag minns fortfarande hur den doftar. :)
Och det är väl skäl nog att lägga in den.
 
Ha det riktigt gott, alla som tittar in! :)

16 kommentarer:

  1. Vilken härlig header! Så fint Jenny har ritat.
    Du har alltså bestämt dig. Funnit en lösning på kluvenheten. Blir intressant att följa.
    Vilket mastodontjobb att ändra om. För egen del låter jag min blogg vara oförändrad i det mesta - av hälsoskäl... eller lättja, hehe. Kan inte avgöra vilket;-)
    Jippie, det verkar även som om det nu går att kommentera hos dig från Paddan. Vems förtjänst det är vet jag inte, men där föll ett irritationsmoment. Ses och hörs.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Såg att fler än du just precis nu lyckas betvinga sin padda. Så antagligen är det Bloggers förtjänst.

      Den här bloggförändringen krävde större insats än jag räknat med, men var kul att jobba med. :) När jag väl bestämt mig.
      Känns väldigt bra, redan nu. Jag tror upplägget kommer att fungera, i varje fall för mig. Får väl se om det gör det för läsarna också. :)
      /Matte Berit

      Radera
  2. ... glömde ju säga att Katteria och Matteria blev hur fyndigt som helst.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, Katterian har jag haft i huvudet länge, och när Matterian också dök upp där föll det hela på plats. Och det blev dags. :)

      Radera
  3. Välkommen till Kasperian! Så skönt att ha er samlade på ett ställe! Min husse är ju redan mer eller mindre med på MIN blogg så ni ska nog kunna dela lika på utrymmet...kramis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ludde, jag ska försöka att inte ta över helt. :) Jag inser förstås helt och fullt hur viktiga ni är, ni som har fyra ben och gillar att bada (åtminstone upp till magen) :)
      /Berit Kaspermatte

      Radera
  4. Helt underbar header! ;) Ni är så fina allihop!
    Tror detta blir alldeles utmärkt jag, men förstår också att det blev en hel del pyssel.
    Här kliar lite i fingrarna att sätta lite fart på min andra, nu när jag har fungerande verktyg (peppar, peppar...) Den kan ju dock inte införlivas i den "stora" faktiskt. Alldeles för "spretiga" ämnen som jag känner jag inte skulle gilla som läsare. Räcker bra med hundar, siameser och handarbete tror jag :)
    (Tandläkare... Vill helst inte ens läsa ordet... Hoppas du överlevt, är djupt misstänksam mot sådana typer )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är vi fina. :) Det tycker vi också. Tror jag ska presentera konstnärinnan bakom porträtten. :)

      Min nuvarande tandläkare är bra. Jag kom till honom i nöd, han tog sig an mig och sanerade hela min mun.
      Det här besöket var en årlig koll, och hans kommentar efter undersökning och lite skrap var "kanonbra, vi ses igen om om ett år!"

      Beträffande spretigt innehåll - hoppas du kommer att stå ut här, för jag kan tänka mig att det kommer att spreta rejält. :)

      Radera
  5. Men kolla så fint allting blev. Det här känner vi genast kommer bli kanon :) Så får vi läsa om er allihop på ett och samma ställe :)
    Underbar toppbild också. Ni är alla mycket tjusiga. Kasper, vit och snygg som vanligt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du måste lova Laika, att säga till min matte på skarpen om du tycker att det blir för mycket Matteria här! Eller Katteria. :)
      Jag litar på dig. Och blir glad att du tycker jag är tjusig där på toppbilden. :) (Hihihi säger matte, men hon är nog bara avundsjuk.)
      /Kasper

      Radera
  6. Så snygg layout! Jag orkar aldrig sitta och söka reda på allt man kan göra på blogspot, men det här blev ju så proffsigt! Kanske kan jag få inspiration här.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kör med samma mall och samma grundkoncept, hela tiden. Samma i båda bloggarna. Då är det ganska lätt att ändra. Främst färger.
      Det gällde nu också, men headern var knepig att få till. Tur jag har scanner. :)
      Jag tycker om när saker ser ut som jag vill. :)
      /matte Berit

      Radera
  7. Tror nog att ni kommer att samsas bra här! Nu missar vi ju inte någons tankar och idéer!
    Ser ut att bli toppenbra! Nu kanske vi kan få lite idéer till vår blogg!
    Melody och M.E

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte tror jag ni behöver våra tips för er blogg. :D
      Men visst är det lite skoj att se hur andra "möblerar".
      Jag har ännu en blogg, men den visas inte. Där kan jag experimentera, när andan faller på. Ingen brådska, bara lite småtrevligt. Ingen som ser tokigheterna.
      Den bloggen var oumbärlig vid den här senaste, mer genomgripande förändringen.
      Matte Berit

      Radera
  8. Ja men det här ser ju ut att bli alldeles väldigt bra.
    Ni kommer säkert att samsas alldeles utmärk bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror också det ska funka, JAG fick ju göra första rejäla inlägget. :)

      Nu slipper matte åtminstone fundera på VAD hon ska skriva VAR. Vad hon nu menar med det...
      /Kasper

      Radera