fredag 20 januari 2012

Vardagsrapport

Kan ni tänka er, idag kom matte ihåg att ta med sig lillkameran när vi gick ut. Men i skogen var det så mörkt att den inte klarade av några bilder alls. Knappast ens på vägen, det var grått och lite disigt idag.

Jag hävdar i alla fall att dåliga bilder är bättre än inga alls,så här kommer några! Det måste ju vara jag som bestämmer i MIN blogg. Okej, i min och katternas blogg då... ;)





Med god vilja kan ni kanske se att jag tar till vara den lilla snö som finns! Bra att det inte är mer, för nu kan vi i alla fall gå precis var vi vill i skogen.



Jag tyckte att matte var en sölkorv (hon håller faktisk med om det!!)
KOM NÅN GÅNG, DÅ!!!


Hann ta mig en rull vid vägkanten, medan jag väntade... 


Så småningom vände vi....  

...och på hemvägen kom Petrus och mötte oss. :) 


Kan säga att matte fick väldigt bråttom plötsligt, för hon kom på att hon ju lämnat både Filip och Maxi inne tillsammans med Myse! För första gången. Tänk om han försökte busa med dom, och dom blev riktigt ilskna! I varje fall Filip!!

Inte nog med det - när vi kom hem upptäckte hon att hon inte stängt ytterdörren ordentligt! En företagsam katt hade kunnat putta upp den hur lätt som helst, den stod ju faktiskt en liten aning på glänt!!!!

TUR! Ingen hade velat gå ut. Ingen hade lämnat en dörr öppen för Myse. Alla tre låg och sov, på varsitt håll!

Förresten så vill inte Myse gå ut, han håller lite koll på dörren ibland, för det är ju genom den som dom andra försvinner ut och framförallt kommer in, så att han kan försöka kasta sig över dom i rena glädjen och i förhoppning om att NU, nu kanske dom i alla fall vill leka lite med mej.

Men det vill dom inte.

Så han roar sig själv, finns kuliga saker till och med i hallen! (Ni vet ju att bilderna bör klickas på, det räcker att klicka på en av dom.)





Innan matte hann få ordning på skrivborden talade Myse om att han tyckte att röran var förträfflig. :)

I går beskrev matte hur han bär sig åt, och hur HON bär sig åt! Nu är det inte rörigt längre, och både damm och döda flugor är bortstädade.

Men att ha en telefon, telefonsvarare och nummerpresentatör i olika enheter, det ska det bli slut på nu. I synnerhet som telefonsvararen övergått till att bara tjuta när nån ska tala in ett meddelande. Så nu har matte beställt en sån här!

En försenad födelsedagspresent till sig själv, säger hon. Och om det är en present, då kan ju inte jag ge mig till att protestera och börja räkna på hur många tusen grisöron jag skulle kunnat få i stället!  Eller i alla fall hundra!!!

20 kommentarer:

  1. Skönt att höra ifrån er.
    Du matchar snön allt bra du Kasper, snön är ju vit o fin precis som du!
    Men det var väl ingen fara att matte glömde stänga dörren.....ni har väl vaktkatter där hemma.
    Vov från grabbarna boys!

    SvaraRadera
  2. Godmorgon !
    Vilken härlig snörullningspromenad du fick, och ni har mer snö än jag. Vet du vi fick faktiskt leta lite innan vi hittade dig i snön. Du är ju lika vit som den ! Det som avslöjade dig var din svarta nos! Ha en härlig dag idag med !

    SvaraRadera
  3. Oooops!
    Vilken himla tur att Myse förstått att han har det bäst inne hos er!
    Det där med långsamma människor det är ju ett välkänt begrepp, jag har samma bekymmer. De ska gå i lusfart och titta på alla möjliga konstiga saker hela tide, Inte begriper de vad som är viktigt ur hundsynpunkt inte.

    SvaraRadera
  4. Vilken fart det är på dej där i snön! Ser så roligt ut!! Här snöar det faktiskt idag, men vi får väl se hur länge det ligger kvar..
    Och söliga mattar verkar vara ett vanligt bekymmer! Här hinner jag springa fram och tillbaka minst 10 gånger innan hon är ifatt mig, sölkorven!
    Och vilken TUR att Myse hade stannat inne, men vi tror inte att han hade gått nånstans för han ser ut att trivas såååå bra hos er :-)

    SvaraRadera
  5. Säger OOOPS! här också...:)
    Men jag tror som Malte att han trivs för bra!
    Simon gör en "high five" till grabben med snodd i munnen! Här "försvann" alla mattes sådana när en viss siames var yngre... Och plocka om bord... Senast sybordet möblerades om undrade jag om jag hade TIO siameser plötsligt!
    PUSS!
    SV Jag är OCKSÅ mycket nyfiken på hur lövet blir! Och nervös...

    SvaraRadera
  6. http://kickssons.bloggplatsen.se20 januari 2012 kl. 12:35

    Va bra att se att fler än jag har grejer liggandes på sina arbetsbord, började "städa" i veckan, men kom inte så långt. Va härligt för Dig att få snörulla & Du matchar ju snön så bra. En av grannens 'rescued dog' matchar också sin päls men med att rulla i leran i den lokala parken. Inte så jätteglada matte/husse, men en lycklig vovve. Hoppas snön finns kvar hos Er över helgen

    SvaraRadera
  7. Grabbarna boys - mina stora katter får ju alltid gå ut när dom vill, och HADE dom velat det när vi var borta, då HADE Myse kunnat följa med dom. Fast han ville nog inte ut, han heller! :)

    Wille - jag har fått ännu mer snö i natt. Och mer ska visst komma endera dan. Hoppas det inte blir så väldigt mycket!!!!

    Sigge - han visar verkligen inget intresse alls för att gå ut. Kuligare att jaga bollar inne än möss ute, tydligen. Men i vår blir det nog dags i alla fall.

    Emma o Malte - jag ser ju också att Myse trivs jättebra! Ut längtar han INTE! Tror han ska få berätta själv, en dag. Det har snöat hos mig i natt, och det ska visst komma mer. Bara det itne blir för mycket!

    Eva - Och jag svarar som jag svarade Malte... :D
    Nu har Myse hittat sko- och stövelsnören också... (Möblera om möbler på kontoret bara inte går, men att möblera om lite i hyllorna, det kan göra arbetet lite lättare.

    Kikkan - det ser bättre ut nu, finns fortfarande en massa saker där, men bara sånt som SKA finnas där. Och ordnat ltie snyggare. :D Men Myse har i alla fal fått behålla sin pläd och sovplts, så han ingår alltså i kategorin "sånt som ska finnas på skrivbord".

    SvaraRadera
  8. Kul att du fick med dig kameran för en gångs skull!Bra jobbat! Tur att Myse-kissen blev kvar inomhus. Han kan allt vänta lite med att gå ut, bus finns ju inne också!

    SvaraRadera
  9. Rudi - lillkameran fanns faktiskt med i dag också, ska kolla om det finns nån bild i den. :)
    Myse vill nog inte alls gå ut, han hittar alldeles för mycket inne att busa med. :) Det sker viss anpassning här hemma...

    SvaraRadera
  10. Kasper du har ju ändå bättre kamoflagefärg än jag där ute i snön :)
    Vilkem tur att det inte var nån misse som velat gå ut !
    Åh tur att inget bråk uppstått heller !
    Nåt liknande en sån telefon har min matte o husse , den är bra säger matte :)

    SvaraRadera
  11. Det verkar vara precis lagom mycket snö i din skog. Det räcker till rediga rullningar och matte kan ta sig fram utan snöplog. Verkar nästan lättare att ta sig fram i skogen än inomhus på vissa ställen, hehe. En riktig drömstuga för Myse... Kramis!

    SvaraRadera
  12. www.nissesliv.bloggplatsen.se20 januari 2012 kl. 22:24

    Snörullningen var väl härlig. Ja, det behöver jag inte ens fråga, det såg jag ju på bilderna, till och med en skön rullning i väntan på matte. Du passar som en nisse i luva ute i snön, härligt. Kul med lite möte på vägen också.

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  13. Kjelle Bus - men du, på sommaren syns jag desto bättre! Men det är väl okej, skulle nog inte vilja vara grön...
    Ja, tänk om Myse hade smitit ut! Men det hade han nog inte, för han tycks inte längta ut det minsta. Men snart ska han kastreras, och när det sen blir vår, ja då får han leva på lika fri tass som dom andra.
    Matte tycker att det ska bli skönt att få alla funktionerna i en enhet. Och högtalare är ett måste, med tanke på alla köer man får sitta och vänta i!

    Ludde - det kom lite mer snö i natt (t.o.m. så att Matte ryckte ut), men fortfarande ingen fara. Matte med litet m kan lätt gå där, och jag också.
    Kan säga att Myse är väldigt förtjust i kontoret. :) Fast nu har matte fixat och donat, dolt dom flesta kablarna t.ex. Och så har hon ju snyggat upp lite...

    Nisse - jag älskar att snörulla, helst ska det vara mer snö, lös och fin och 10-15 cm djup! Då är livet extra härligt! Och så ska det vara 5-6 grader kallt, så att jag inte så lätt får en massa klumpar i pälsen.
    Petrus slog följe med oss hem sen. I dag följde Filip med oss en bra bit på våran promenad, vet inte om matte har nåt foto i kameran.
    Trevlig helg själv

    SvaraRadera
  14. Dina snörullningar är i klass med Rudis.
    Du matchar verkligen snön!

    SvaraRadera
  15. Måste tillägga när jag såg ditt svar... En vän som var här när Simon var ung undrade varför i hela fridens namn jag hade skor på HATTHYLLAN för... Jag begriper inget alls, men ett enda par skor har S ätit upp alla snören på. Vilken typ som helst av snören. BARA de skorna. Och han har aldrig rört själva skorna. Något lite aningens mysko tycker jag... Kanske Myse kan förklara för Simon vägrar!
    PUSS!

    SvaraRadera
  16. Cruella - wow, i klass med Rudis! En av dom finaste komplimanger jag fått, tror jag För den killen kan verkligen rulla! :D

    Eva - klart säger Myse att han KAN förklara, men han har inte tid just nu!! Det är väldigt mycket att bestyra här, och om en liten stund måste han ju natta matte också! Fast först behöver musfirren få sig ytterligare några dängar!

    SvaraRadera
  17. Med tanke på din kommentar hos mej.
    Vet du väl att meteorologer är ett opålitligt släkte. Sällan de vet vad de pratar om.
    Att sen i alla fall en är en underbar vän privat är en annan sak, men vi har minsann hört henne ha tvärfel i jobbet ;))
    Här var det 12 vidriga minus i morse men nu är det nästan på plussidan tack o lov och inget mer lappmögel heller

    SvaraRadera
  18. Sigge - hon gör i alla fall inte SÅ tvärfel som dom gör i väderrutan på min sida! Fast precis just nu visar rutan faktiskt bara ett par grader fel. :) Så den får väl vara kvar, åtminstone ett tag till. :)

    SvaraRadera
  19. Vicken tur att Myse inte vill gå ut, det är nog bäst att han blir en innekatt, han kan väl gå med dig och matten på promenix när det blir sommar. Finns visst någon sorts kattsele som är som en åtta, fasen vet om det inte heter så oxå.

    Ja,ja det var ju dig jag hälsar på, du ser ut att ha skojsigt med snön som kommit. Har du tur får du mera av den vita varan.

    Taxpussar.

    SvaraRadera
  20. Hillman - inte kan vi ha Myse som innekatt framöver, inte! Med ett par dörrar öppna och tre andra katter som rör sig fritt och jag och matte som också springer ut och in - nä, det kan inte funka. Men om jag och Myse flyttar med matte till en lägenhet, DÅ blir han det. :)

    Det har kommit mer snö, men matte förträngde att hon äger ett par kameror... Men i morgon, då SKA hon fota!!! Annars .. grrr!!! ;)

    SvaraRadera