tisdag 8 november 2011

Förlåt att svaren dröjde

Jag glömde ju bort att Malte och hans matte tycker att jag ska svara på några frågor, Malte skickade frågorna till mig häromdan. Förlåt att mina svar dröjde, men här är dom nu i alla fall.

1. När ingen ser mig eller hör mig är det ju inte lönt att göra just nånting alls! (Om jag inte fått ett märgben att roa mig med.)

2. Jag går aldrig hemifrån utan att ha helst ha matte med mig.

3. Min blogg heter som den gör för att min gamla hette så och matte var för fantasilös för att hitta på ett nytt namn! Och så för att Kasper finns med i namnet, förstås.

4. Om jag vågade skulle jag anstränga mig mer för att komma åt kattmaten!

5. Om tio år kommer jag ganska säkert att sitta på andra sidan Regnbågsbron och vänta på matte. Eller också sitter hon redan där och väntar på mig. Alla mina katter är också redan där, utom Mysan förstås för hon är så ung, och så har jag äntligen fått träffa collie Klara som dom allihop talar om. Hon är ju redan där och väntar.

Många bloggkompisar har redan fått frågorna/awarden, och jag lämnar den härmed vidare till alla som vill ha. Bara att ta för er, och svara. :) Oavsett ni har två eller fyra ben. Nisse till exempel, han har ju bara två.


Ibland är jag för övrigt lite blyg...

Natti, jag känner att nattismärgkexet väntar på mig nu. :)

13 kommentarer:

  1. Vad roligt att du ville svara på frågorna :-) Här var det minsann inte jag som fick svara utan matte! fnys!

    SvaraRadera
  2. MALTE - ta och svara du också, vetja!!! Härmed får du tillbaks awarden från mig! Vill absolut se vad Du svarar. Mattar i all ära, men hundar är dom ju inte... ;)

    SvaraRadera
  3. Hm? BLYG??? Det märks i alla fall inte... Kramis!

    SvaraRadera
  4. Jaha, du har oxå svarat på frågor, vi får se hur jag gör. Du kattmat är inget vidare, jag har smakat och det klarar jag mig helt utan, hihi.

    Taxpussar.

    SvaraRadera
  5. Ludde - hrm, nej ALLTID märks det förstås inte... men på bilden så... och jag ville ju i alla fall inte sitta i främmande knän... ;)

    Hillman - svara du, den här formen av awards tycker jag är rätt okej. Fast jag skickar dom ändå aldrig vidare till någon specifik kompis. :)
    För närvarande får alla katter Mysans favoritmat - sån med kyckling. Den är ursmarrig!!! För att inte tala om den där patén som hon får sitt p-piller i...

    SvaraRadera
  6. Så klart att kattmat är supersmarrigt.
    Men jag har ju samma problem som du, det där att få fri tillgång till den.
    Den där etappen vi var på idag, matte har skickat ett drös med bilder till kansliet. Underhållsansvarige ska hållas aktiv så han får nog ut och jobba i eländet, fast de som avvverkar är skyldiga att återställa, vilket de alltid skiter i.

    SvaraRadera
  7. Vi har inte helleer hunnit svara! Och idag FÅR vi inte för mattes garnsnack ska ligga kvar eftersom det är tisdag o syföreningsdag...:(((
    Kattmat är SUPERDUPERJÄTTESMASKENSTOPPENGOTT!!! Men våra har sin på köksbänken... Och matte inbillar sig J blir lite knas i magen av burkmaten...
    SUCK!
    Som du säger - mattar må vara ok men HUNDAR är de inte!
    PUSS!
    Jesper o Assar

    SvaraRadera
  8. Kattmat är faktiskt gott. Ibland får jag lite av deras torrfoder som träningsgodis. Deras mjukmat....MUMS det är smaskigt det.Men jag får smaka allderles för lite.

    SvaraRadera
  9. Sigge - Det är faktiskt inte rättvist att katter ska ha fri tillgång till kattmat, mens vi inte ens har fri tillgång till våran egen! ÅTMINSTONE borde vi väl få det till kattmaten!!!??? ;)
    Hoppas etappledaren också hittar bra hjälp nånstans - synd att inte han också har en Sigge. För det har han säkert inte, finns bara EN sån som han!

    Jesper o Assar - ibland är dom verkligen inte kul, dom där mattarna. MIN kattmat står på en hylla i en bokhylla! Precis vid köket. Och jag NÅR INTE UPP! Inte kan jag hoppa som katterna heller.
    Men när matte fyller på deras matskål brukar det alltid hamna några grejer på golvet, och DOM är i alla fall till mig!

    Gizmo - jag tycker att ALL kattmat är jättesmarrig. Konstigt, att katter LEVER på att äta godis, sånt som jag bara får ibland! När jag har varit duktig och så, eller när matte vill smöra lite extra för mig. ;) Hon kan gömma torrfoderbitar ibland också, så att jag får leta upp dom. DET gillar jag. :)

    SvaraRadera
  10. Så roligt att läsa svaren på frågorna. Och du har alldeles rätt, det passar även på oss med två ben. Tror bestämt att jag också ska svara på dessa frågor :)

    SvaraRadera
  11. Nisse - va bra, jag hoppades på det. :) Att du skulle vilja svara, alltså. :)

    SvaraRadera
  12. OJ, vi kom just ihåg att vi också fått en sådan award av Team Nelson.
    Det får vi se till att svara på då.
    Kul att få veta lite mer om dig.
    Vov från grabbarna boys!!

    SvaraRadera
  13. Grabbarna boys - så mycket som vi har att göra så är det ju inte så underligt att vi glömmer en del saker. :)

    SvaraRadera