torsdag 22 september 2011

Skog, och vänskap :)

Idag följde jag med matte i bilen, ingen sol så jag kunde gott passa den ett tag, tyckte matte. Det gjorde jag, och sen åkte vi hem men på vägen stannade vi och gick in i en vacker skog. Fast dom här benen var inte så vackra, dom var från något annat år än det här. Inte det minsta intressanta, tyckte jag!


Men skogen var fin.





Sen kom vi hem och jag hittade en liten blå kruka,
och då sprang jag så fort att varken matte eller kameran hann med! :)




Tänkte som omväxling visa bilder på en av mina andra katter (matte får ta hand om Mysanbilderna idag). Mina katter är ju mina bästa vänner, näst matte då. Ni som har läst mig länge känner nog igen bilderna, men visst är dom väl så fina att man kan se dom igen. Jag och matte har döpt dom till vänskap. Här mellan mig och Maxi.




Förresten har vi fått hem värmeloggs idag - vintervärmen är räddad! :)

14 kommentarer:

  1. Vilka läskiga ben! Alldeles gröna ju??
    Fina bilder på dig och din kompis, riktig vänskap det dära ju :-)!!

    SvaraRadera
  2. Men... Har DU en tvättmaskin??? Här är det bara vi som får serva Simon jämt, han tvättar aldrig oss alltså! Orättvist!
    Inte underligt du är så vit och tjusig:)
    Jättesöta är ni i alla fall!
    PUSS!
    Jesper o Assar

    SvaraRadera
  3. Ibland undrar jag vad Blogger håller på med. Nu kommer bilderna bara en och en igen. Fattar nada! Visst är det kul med gamla ben, men inte HUR gamla som helst. Heder åt matten som i alla fall FÖRSÖKTE ta kort på dig och din blåa kruka. Maxikorten gillar jag skarpt. Nåt sånt lär jag nog aldrig få uppleva själv... Kramis!

    PS Håll koll på matten så hon inte får ryggskott av loggsen nu! DS

    SvaraRadera
  4. Ebba o Malte - visst var det hemskt, GRÖNA ben... det ska bara gröna gräshoppor ha!!!
    Katterna är mina bästa kompisar, och nu börjar dom vara inne lite mer så vi kan börja gosa mer igen. :) Fast Mysan är fortfarande lite avvktade.

    Eva - ofta hjälps vi ju åt, här hos mej. ;) Jag sköter deras öronhygien och ibland så tackar dom så där för hjälpen. :)
    Och så gillar vi ju varann jättemycket!

    Ludde - hoppas bildsviterna kommer tillbaks, kanske Blogger bara håller på att finjustera, eller stabilisera eller nåt.
    För att få uppleva kattkramar och kattvätt så måste man nog ha egen katt. Varför skulle du inte kunna få uppleva det?
    Matte har struntat helt i loggsen i dag, men ska försöka ta in några paket i morgon. Får väl se hur mycket hon hinner och klarar. (I morgon ska Mysan till Animalen igen, mitt på dagen.)

    SvaraRadera
  5. Här håller vi tummar och tassar idag för Mysans veterinärbesök!
    Hoppas, hopas att det är tomt i hennes mage, fast det tror matte.
    Hör av er med resultatet!

    SvaraRadera
  6. Åh jag älskar verkligen bilderna på dig och Maxi! Ni är så himla fina ihop, man riktigt ser hur bra ni trivs ihop... sötnosar!

    Hoppas ni alla får en riktigt mysig helg!

    SvaraRadera
  7. Vilka fina bilder , men gröna benen var lite "läbbiga" tycker jag, härliga bilder på Dig & Dina katter. Spännade att se hur det går för Mysan i morgon. Ha en trevlig helg & se till att matte inte lyfter för mycket värmeloggar. ♥♥

    SvaraRadera
  8. Hej Kaspervännen!
    Tänk att det gått ett år sen tillfälliga avbrottet började! Ja, matte är fortfarande lat och har inte tid att nedteckna mina mycket viktiga dagboksanteckningar. Inte klokt ju! Här jobbar man hårt varje dag på att vara människans (alltså mattes) bästa vän och så kan hon inte ens skriva en endaste futtig rad om mig så mina gamla (ursäkta du fattar vad jag menar)vänner får veta lite vad som händer, och värsta av allt kanske, att JAG inte får chansen att se vad DOM (d v s du då)har för sig!!!
    Slafspussar i massor till dig Kasper som kommer ihåg mig fortfarande och hälsa matte så jättemycket från min matte. Hon lovar härmed att åtminstone låta mig läsa din nya fina blogg så det är väl ett steg i rätt riktning?!/ Myrra

    SvaraRadera
  9. Sigge - tack för tumhållningen! japp, tomt och innehållslöst. :)
    Ska skriva i bloggen snart!

    Anna med flock - matte älskar också dom där bilderna. Den nedersta är den finaste hon vet, när det gäller att illustrera vänskap. :) Och visst myser vi på här, har ju till och med en liten Mysa. ;)

    Kikkan - matte har bara burit in lagom mycket loggs i dag (28 paket om 10 kg). Ca 285 paket till finns, men dom hämtar hon in vartefter. Dom kommer att räcka ett helt år. Hon ska visa på bild.

    Anonyma Myrra - åh, så roligt att höra från dig!
    Äntligen bestämde sig min matte för "riktiga" bloggar åt oss - och nu har hon upptäckt hur fantastiskt mycket enklare allt blir! Blogger sköter ju allt det där som hon fick göra själv förut! Men hon har sparat materialet, så det finns komprimerat på vår nya hemsida även när den gamla så småningom släcks ner.
    Matte hälsar tillbaks, väldigt mycket, och från mig får du, sötaste Myrra, en puss - inte ofta jag delar ut såna, ska du veta! :)
    Ha det så gott nu i hösten, när det gäller boende är vi ju faktiskt lite besläktade, du och jag. :)

    SvaraRadera
  10. Huga, dom benen såg inte läckra ut..Förstår att du ignorerade dom. Smart är du som drog iväg så du fick ha den där blå saken för dig själv. Mina katter är mina bästisar också.. Vi både busar och gosar ihop..
    Ha det gott
    Gizmo

    SvaraRadera
  11. men åååååh vad söta bilder på dig och missarna! Nästan så man blir sugen på att mysa med en katt!

    SvaraRadera
  12. Gizmo - Det är faktiskt så att jag tycker att det är en hundlig rättighet att ha egna katter. :) Dom har man mycket skoj med. För att inte tala om vilken god mat dom får, som man får smaka av då och då...

    Cruella - det är ju enkelt - skaffa dig en katt! Finns gott om dom. ;) Minsann. Dom är både roliga och mysiga. Mina är mina bästisar

    SvaraRadera
  13. Så söta ni är en svart och en vit, skönt att missen är snäll åt dig, för de har jättevassa klor, har jag hört.

    Taxpussar.

    SvaraRadera
  14. Hillman - så är det - reta aldrig en katt. :) Mina är mina bästisar.
    Å andra sidan borde vi heller aldrig jaga dom! Har hört (och sett) att det finns hundar som gör det.

    SvaraRadera