fredag 9 september 2011

Meningslöst partyfritt Skottvång!

Jag har varit i Skottvång idag. Meningslöst - där var ju inte alls nåt party! Men jag tror dom håller på att förbereda, för dom sågade och hamrade i nåt litet hus! Bussigt, och i god tid också. :)


Matte skulle plocka trumpetsvamp. Såna här, alltså!

Hon vet var dom finns, för det har Sigges matte visat för några år sedan. Och förra året hittade matte ganska många där. I år har Sigge överlåtit det här stället helt till mig - och ändå hittade matte bara lite grann! Mycket mindre än förra året. Hur mycket hon än stirrade och stirrade och stirrade. Finns några pyttesmå trumpetvalpar också, men dom får stå på tillväxt. Matte och jag ska nog hälsa på Grynet någon dag snart, och då ska vi titta där igen.

Jag tycker det är jättetrist när matte letar svamp. Men här fanns åtminstone ett spadike som jag kunde rusa fram och tillbaks i.




Och så fanns det en riktigt bra spagrop. Den var jag nere i många gånger, minsann!


Vi gick en sväng i skogen också, matte hämtade hem lite lummer och lite näver som hon ska tända i kaminen med. Vad hon ska göra med lummern har jag ingen aning om. Kanske ge till Mysan som gillar grönt...
...fast hon får ju inte gå ut än, stackaren! Men hon hittade några ynka grässtrån i tomathinken, som hon tuggade på. Hon kanske gillar lummer också? Fast jag skulle ju inte skriva om henne idag, förstås.
Tänkte inte på det... ;)


Nästa gång matte ska leta trumpetisar ska vi ta med oss matsäck tycker jag, och korv som vi kan grilla. Här visar jag både var vi ska sitta och var vi ska grilla!

En rätt bra dag, faktiskt.

9 kommentarer:

  1. En sån härlig dag ni haft! Det där spadiket såg himla badvänligt ut faktiskt, hade mer än gärna hoppat ner där.
    Kram från oss!

    SvaraRadera
  2. Verkar rätt tråkigt med Skottvång utan party, men för dig som gillar spa och vattenplask så mycket blev väl inte dagen helt bortkastad. Jag gillar när matten och hussen plockar svamp, för då kan jag kuta som jag vill i skogen och vet att dom håller sig på samma ställe hela tiden... Kramis!

    SvaraRadera
  3. Men det var väl f------n!!!!!!!
    Jag och matte såg massor med valpar för två veckor sen.
    Har nån typ varit och stulit era svampar?????
    Skulle alltså ha satt en lapp med OBS Svampen tillhör Kasper med matte!
    Eftersom vi drunkanar i såna här så kan vi enkelt leverera en korg.
    Den där grillen där vet matte att det brukar sitta folk och grilla, man varje gång vi sett det har det varit snåla typer som inte bjuder mej!!!!!!!

    SvaraRadera
  4. Emma - jag älskar såna där spadiken. Dom börjar finnas igen nu, lite varstans. Men dom borde vara ännu fler, tycker jag. :)

    Ludde - nej då., bortkastad var den inte, för vi tog en prommis också. Jag springer också runt, men den här gången hade matte valt ett fånigt, risigt och minst av allt springvänligt ställe att leta på. Löjligt! När skogen är så stor...

    Sigge - jag tror faktiskt att någon varit där, för det fanns ett par omkullsparkade andra svampar. KLART att du skulle ha satt upp en lapp!!!!
    Snällt av dej, men vi äter ju inte så mycket svamp här i huset, och nu är trattkantarellerna på gång. Såna finns massor här i mina skogar, så matte tror nog att vi klarar oss. Och så har vi dom vanliga kantarellerna, nu finns dom igen nere på tomten. :)
    Kan säga att matte hittade MASSOR av smörsopp också, men dom är så himla kladdiga... sa hon, och lät dom stå kvar.

    SvaraRadera
  5. Fin utflykt trots att det inte var party, tycker jag! När matten tråkplockar svamp sitter jag still och filosoferar, när jag var unghund sprang jag som en dåre!

    SvaraRadera
  6. Men... Var det verkligen ingen som FIXADE ett party när du kom??? Och matten hade inte ens matsäck med?!? Vad håller människorna ikring dig PÅ med egentligen???
    Förresten förstår vi att Mysan gärna blir omskriven, lilla charmösen:)
    PUSS!

    SvaraRadera
  7. Rudi - jag är verkligen ingen unghund längre, men springer fortfarande omkring en massa. Sitta UTOMHUS och filosofera - DIT har inte jag kommit än!

    Eva - det fanns ju ingen alls där! Hörde bara att någon jobbade inne i nån av stugorna. Dålig service, visst... ;) Och matte har verkligen sina usla sidor - det är t.ex. väldigt sällan hon gör matsäck!
    Mysan - jo med henne är det väldigt intressant. Hon håller sig alltid för sig själv. Fast matte får gosa lite med henne ibland, och då spinner hon. Men bara en stund, sen vill hon vara själv igen. Skojig liten sötis, det där...

    SvaraRadera
  8. Va har du gått och blivit biten av Sigges spa-ande, hihi. Jag som trodde att du inte gillade lerdiken, så fel man kan ha, hihi.

    Taxpussar.

    SvaraRadera
  9. Hillman - vet du Hillman, jag tror att när det gäller att gegga ner sig så ligger till och med Sigge i lä här!
    Jag har alltid älskat lerpölar och lerdiken, har till och med rullat vita mig i FÄRSK KODYNGA!!! Det du!!!

    SvaraRadera