måndag 12 september 2011

Bildtorka

Egentligen borde någon skicka ett mail till matte och påminna henne om att hon har en kamera! Till och med två, användbara.

Att jag påminner henne räcker tydligen inte. Ibland fotograferar hon Mysan, är väl det att hon är så ny här. men jag vill inte visa några bilder på henne idag, nån måtta får det vara!

Jag har varit i skogen, jag har snabbadat. Jag har träffat hunden Evert med matte och ett mattebarnbarn med man och ett barn på väg och Lisa, en lätt bitchig spaniel.

Jag har ätit nån sorts pannbiff med stekt och gräddstuvad trumpetsvamp. Så noga har jag nog aldrig slickat min matskål tidigare.

Men bild - nä, inte en enda!!!!

Vore annars rätt kul att visa hur det ser ut när matte står innanför ytterdörren bakom kompostgaller som täcker hela dörröppningen (gallren har hakats i varandra) och hälsar gäster välkomna... Ni får föreställa er, gäster har ju liksom föreställt sig att dom ska vara välkomna in och inte så att säga spärras ute...

Dom FÅR komma in så småningom, när matte skyfflat undan min nyaste katt...

Så är det hemma hos mig just nu.

Men ni kan förstås få se en bild från förra året, en septemberdag när jag och Petrus var ute på skogsvandring. Han kan följa med väldigt långt, ibland.


PS. Eftersom jag vägrar Mysan här på min blogg så kommer kanske matte att skriva något, säger hon. Om nu någon verkligen är intresserad.

8 kommentarer:

  1. Visst är det eländigt med hussar och mattar ibland. Jag var på Cocos treårskalas igår och du kan säkert gissa vilka som lämnade sina kameror hemma. EN suddig bild på Coco vid en av hennes presenter lyckades hussen ta med mobilen... Kramis!

    SvaraRadera
  2. Ok - jag kan skicka några mail om du vill!:)
    Vilken kel-Petrus där på promenaden!
    Det är lite kul och gulligt med katter som rent av tacklas så där för att få sig en kelstund!
    (Förresten, håll några tassar för katt och kakgrannens lille Lukas som hamnat på sjukhus med stopp i "kisseriet"!)
    PUSS på både dig o de andra!
    Nu ska jag kolla hos matte, för det är faktiskt kul att läsa om Mysan också:)

    SvaraRadera
  3. Vi har inte kunnat kolla in här på ett tag då mattes dator gått sönder...ser att ni fått an ny inneboende i Mysan... hoppas ni alla ska trivas tillsammans, det verkar vara en härlig tjej.

    SvaraRadera
  4. Ludde - hm, Coco är så söt så hon förtjänar faktiskt en KLAR och SKARP bild, tycker jag, Inte nån suddis... ;)Men hon är nog söt på den också. Men DU då, du var ju också med!
    Dom är allt bra tankspridda, dom där tvåbenta!

    Eva - NU har matte äntligen fått ändan ur vagnen och skrivit om Mysan. Hos sig.
    Jaså, du tycker det är kul att läsa om henne också. Tur det, för här hemma handlar väldigt mycket om henne just nu.

    Timse med flock - tur att din matte har en fungerande dator igen! Vi saknar er ju annars. Det där med Mysan gick helt annorlunda än det var tänkt. Men det funkade inte hemma hos Sigge, Mysan blev jättearg på en av Sigges katter. Men inte på mina. Så nu är hon här igen. Hon får nog stanna.

    SvaraRadera
  5. När det händer att matte ngn gång glömmer sin kamera så grämer hon sig lågt efter.. Idag hade hon sin med sig tack o lov..
    Kul att det verkar gå bra med nya katten. Tror jag ska gå o sova hos min katt om en liten stund.

    SvaraRadera
  6. Gizmo - min matte har knappast ens vett att gräma sig... Jo kanske lite, ibland!

    Du kan förresten TRO att det börjar störtregna här nu - precis när vi skulle gå ut sista kissrundan!!!! Oj, vad det smattrar mot taket! Tror jag får springa ut ensam!

    SvaraRadera
  7. Men vem sjutton har snott min kommentar??????
    Samma tjuv som stjäl viktiga saker för matte via cybern kanske?
    Jag skrev minsann här i går och borta är den........
    Inte minns jag vad jag skrev heller.....

    SvaraRadera
  8. Sigge - Attans också! Så får det ju bara inte gå till - men jag undrar om du kanske inte kommenterade under ett annat inlägg? Hoppas, hoppas, hoppas - för annars får vi ge oss ut på tjuvjakt här! ;)

    SvaraRadera