söndag 4 september 2011

Sett på dator...

I timmatal har matte - och jag också en del - tittat på film och på bilder. Bilder från ett av mattes barnbarns resa i Asien förra året. Och från hans tid som dykare och dykinstruktör i Thailand. Bl.a. en film från en 5-dagarstur med turister. Filmen och bilderna finns inte på YouTube, men korta avsnitt från en annan film kan ni se här. Och här. (Filmerna är inte tagna av mattes barnbarn, och den här bilden är lånad från nätet... Löjligt, hon kunde ju ha fått hur många som helst...)


Och om ett par veckor far barnbarnet dit igen, för att ta hand om turister och se allt det fantastiska som döljer sig under havsytan. Skulle faktiskt kunna tänka mig att fara dig jag också. Fast det är klart, han blir borta en väldig massa månader.

Han hade med sig 20 000 bilder hem från resor och dykning... Fast jag och matte behövde inte se dom allihop.

Matte tog förstås inga bilder alls i dag!

Men i morgon - om matte bara orkar upp i tid - så tänker vi överraskningsresa till min "mostra", för hon fyller år! Det är långt dit, långt upp i Dalarna. Och vi måste fara hem igen samma dag, på kvällen/natten. Matte behöver vara hemma måndag förmiddag.

Mostran kommer att bli jättesnopen och förvånad över att jag kommer upp så där oförhappandes, presenten har jag ju redan skickat per post. Hon har ingen dator, och det är ju tur, så hon kan inte läsa det här. 

Men nu måste jag snabbt gå och lägga mig och matte, för annars orkar hon ALDRIG upp i morgon vid 6-tiden!!!!

10 kommentarer:

  1. Har läst ifatt mig lite nu... Spännande med **under ytan bilder** Kompisar är minsann inte illa de heller. Var lite tunt med såna när jag var ute idag.
    Matte är lite skruttig så vi får se om jag får ngn hjälp att blogga i morgon.

    SvaraRadera
  2. Vilken toppenöverraskning!!! Att få besök av dig i födelsedagspresent... Det skulle allt jag också vilja!:)
    Hoppas att ni börjar vakna nu då. Här har matten knappt sovit för hon har fått så'na där "restless legs" så så fort jag lägger mig blir de som galna, de där benen.
    Så det blir en del datatittande här också...
    Ha så trevligt i Dalarna!

    SvaraRadera
  3. Mostror i Dalarna låter som en jättekul dag! Ha så roligt däruppe och käka mycket tårta!

    SvaraRadera
  4. Hoppas att ni kom iväg!!
    Kunde ha ringt och väckt er för häär var vi vakna.
    Livat värre med vissa katter som svor.

    SvaraRadera
  5. Vilka häftiga firrar! Jag tyckte att kräftorna var häftiga, men såna där fiskar skulle jag vilja se, men inte FÖR nära. Hoppas att ni fick en skön tripp till dalarna och att ni kommer helskinnade tillbaks... Kramis!

    SvaraRadera
  6. Starkt gjort av din matte att köra så långt, det gillar jag. Bilåkning är mitt liv dä! Husse å ja far till Köpingen var dag. Om han inte blir färdig i tid hämtar jag min gåbort halsduk och lägger framför hans fötter. Förstår han inte den vinken hämtar jag kassen också. Människor är så tröga ibland.
    Pigg på allt/Ludde

    SvaraRadera
  7. Hoppas ni kom iväg och hade riktigt trevligt trots lång körning.

    SvaraRadera
  8. Vilken bra present att få besök av dig!! Helt klart årets bästa present tycker vi.
    Hoppas att ni kom iväg :-)
    kram!

    SvaraRadera
  9. Hoppas Dala resa blev av & allt gick fint på vägarna dit upp. Jag älskar Dalarna, tycker nog det är det mest svenska av Sverige. Men det finns ju så mycket annat vackert att se i det avlånga landet också. ♥♥♥

    SvaraRadera
  10. HEJ allihop!!! - vi kom verkligen iväg, fast någon timme senare än matte hoppats på.
    Jag ska beskriva, och visa några bilder, i bloggen!
    Vill förresten passa på att tala om att ni är urmysiga kompisar, allihop!!!! Så nu vet ni det!!!!

    SvaraRadera