onsdag 6 juli 2011

Väsnande åbäke

Först väsnas matten så att jag föredrar att hålla mig på en annan del av tomten. Sen säger hon åt mig att sätta mig bredvid åbäket! Nåt om att jag och blommorna klär varann. Ha - varför skar hon då inte bort den där väsnande trimmern!

Då hade ju bilden sett ut ungefär så här - mycket bättre!!! Jag är sur!

Sen klagar hon över ryggen, sin egen alltså. Åbäket krävde visst räfsning också. Säger att hon just nu inte orkar rensa dom här!!! Det är nästan 3 liter, och att jag därmed går miste om kantarellmacka till lunch är ren och skär skandal!

Jag kanske får den till middag i stället? Njäe, säger matte, jag hade tänkt bjuda på kantarellerna i morgon - för då blir vi fler till lunch! Fler tvåbeningar, alltså.

Men jag ska få smaka, jag också. Fattas bara annat! Jag var ju sällskap när matte plockade dom! Nu har matte i alla fall vilat ryggen en stund, och förhoppningsvis går vi och badar!
.

9 kommentarer:

  1. Ring AB! Eller nå'n. Tidningarna brukar ju gilla skandaler, så vi förväntar oss se "SVAMPSKANDAL!!!" på alla löpsedlar imorgon:)
    Matten har förresten rätt;du passar med blommorna! Bråksaken tänkte vi bort redan på första bilden.
    PUSS!

    SvaraRadera
  2. Stackars matten som glömmer bort hur det känns i ryggen efter trädgårdsarbete. Tur i alla fall att inte åbäket går på bensin. DÅ DU! Då skulle du fått höra på väsning! Se till att matten klarar att köra dig till Skottvång bara... Kramis!

    SvaraRadera
  3. Oh vad avundsjuka vi är på svampen...mums! Din matte har rätt, du är jättefin mot blommorna! Hoppas mattes rygg inte blir sämre, hon ska vara rädd om sig.

    SvaraRadera
  4. Mums kantarellmacka hade vi alla här oxå gärna smakat! Lyllo dig som har en svampplockane matte! Dessvärre växer det inte speciellt mycket kantareller här uppe.

    SvaraRadera
  5. Eva med Jesper och Assar - inte en enda löpsedel! Ekot och Rapport hade inte heller hittat detta scoop! Tusan också...

    Ludde - Visst kan matte köra mig till Skottvång, absolut! Vi kommer! Matte säger att en sån där som går på bensin klarar hon aldrig att få igång. Och såna gräsklippre har hon också slitit med - funkar inte för en klenmatte! (Tur att hon i alla fall får igång bilen...) :D

    Anna med flock - ni kommer säkert också att hitta en massa svamp - tycks bli världens svampår! Matte och hennes rygg har små- och ibland storbråkat i rätt många år nu, så dom är liksom vana vid varann. :)

    Cruella - I år kanske det finns kantareller hos dig också, verkar vara kantarellernas år i år. Hos mig är det så att matte till slut struntar i att plocka dom! Eller så plockar hon och ger bort.

    SvaraRadera
  6. Jisses vicken massa kantareller ! Vi har hittat några vi med, men inte alls sådär många !
    Ha nu en skön kväll och i morogn är det fredag då är det kalas dags igen !

    SvaraRadera
  7. Det är en hundig RÄTTIGHET att serveras svampmacka när såna har plockats.
    Fast jag känner igen det där med orkeslösa mattar som skyller på annat.
    Idag ska matte packa ihop allt oväsentligt som ska med till Skottvång, ska övervaka så hon inte glömmer de viktiga sakerna korven och köttbullarna!!

    SvaraRadera
  8. Wille - ...och alla kantarellerna växer ju på och precis intill tomten! Finns massor mer i skogen, men dom låter matte och jag någon annan plocka. :)

    Sigge - jag fick min svampmacka så småningom, och det var läckert. :)
    Bra att du övervakar matten, så hon inte glömmer det väsentligaste! - Vi ses!

    SvaraRadera
  9. Jag gillar inte heller såna där oväsen prylar, så när hussen klipper gräsmatten brukar jag stå på altanen och yla, hihi.

    Taxpussar.

    SvaraRadera