lördag 30 juli 2011

Inte smiter jag, inte...

Äntligen har matte fattat - jag är faktiskt ingen smitare! Hon har lämnat gallergrinden på altanen öppen i flera dar, och så har hon lite diskret kollat var jag håller hus. (Faktiskt diskret för jag har inte märkt nåt, men får väl tro på vad hon säger.)

Jag har inte smitit iväg, alltså inte ens ner på tomten! 


Tusan också - kan väl erkänna att jag i princip är en "mattegris"! Tycker att hon och jag ska finnas på samma ställe.

Visst är det lite begränsande, men rätt praktiskt ändå. Det betyder ju att jag nästan alltid får vara utan koppel. Utom på vägar, alltså. Eller hos dom som inte gillar hundar, men dom är som tur är VÄLDIGT FÅ.

Illa nog att dom överhuvudtaget finns. men det gör dom, dom stackarna. Dom anar inte vad dom går miste om!

PS. Matte tycker också att vi ska finnas på samma ställe, hon och jag. Skönt när vi är ense.
.

14 kommentarer:

  1. Så förståndigt av din matte att lämna gallret på glänt. Det skulle ju kunna inträffa något som kräver din närvaro ute i trädgården. DET är ju inte att smita, utan bara vad som krävs av en hund. Bra att inte matten smiter heller... Kramis!

    SvaraRadera
  2. Skithusse! Nu hann han före mig att kommentera! Precis vad jag skulle säga också! Tänk att man inte kan lita på någon... Kram från mig också!

    SvaraRadera
  3. Pelle - du är ÄLDRE än Ludde, så du borde ha låtit honom få kommentera först - fast det du skriver är förstås väldigt klokt....

    Ludde - trösta dig med att du i alla fall inspirerat hussen till att säga PRECIS det som du tycker var en bra kommentar. Och det var det ju. :)

    Nosisar och svansvift till er båda två!

    SvaraRadera
  4. I går så träffade jag en människa som talade om att hon AVSKYDDE hundar och att det borde vara förbjudet att låta oss vara med på allmänna platser!!!!!!
    Hon skulle lära känna dej o mej och andra trevliga hundar!
    För övrigt är det väl självklart att du inte sticker nånstans, har jag aldrig trott om dej!

    SvaraRadera
  5. Smita från matte??? Det KAN man väl inte? Var skulle vi vara om inte hos mattarna????
    Fattar noll alltså!
    Människor som inte gillar hundar (o andra djur) är inte så människolika tycker vi...
    Jesper o Assar
    (o Iris som sovit över håller med säger hon.)

    SvaraRadera
  6. Jag smet faktiskt från min matte igår!! Och jag skäms som bara den!!! Men jag var bara 10 meter ifrån henne men ändå lixom... Du verkar vara lite smartare än mig som inte gör såna saker!!
    Kram Malte

    SvaraRadera
  7. Klart du inte smiter! Varför skulle du göra det? Jag har aldrig smitit någonstans, det är bäst hemomkring!

    SvaraRadera
  8. Sigge - jag träffade en sån för ett tag sedan - när jag var på utflykt med Grynet!!! Och HON, den där människan alltså, sa att hundar borde vara förbjudna på det där området som är en jätte-jätte-jättepark! Och hon träffade mej och Grynet, och vi var inte ens i närheten av surtanten!!

    Eva - jag och matte är också väldigt misstänksamma mot såna som inte tycker om hundar. Eller katter. Eller andra djur.
    Hrm - det FINNS kuliga saker där inte matte är också, och om jag ska vara riktigt ärlig så smiter jag iväg utanför tomtgränsen om det är öppet på FRAMSIDAN av huset och det går nån hund- eller människokompis förbi på vägen - måste ju hälsa!!!

    Malte (och Emma) - nja, 10 meter må väl liksom vara hänt, man måste ju vara LIIITE självständig också... ;) Och så har jag ju katter att passa - men smiter ner från altanen, det gör jag i alla fall inte. :)

    Rudi - matte har varit lite rädd för att jag skulle ge mig ner på tomten själv utan lov, och sen sätta iväg efter nån fasan, nåt rådjur eller nån hare eller nåt... Men det gör jag alltså inte.
    Det finns faktiskt dom som tror att varje hund smiter iväg så fort han får en chans, dvs inte är kopplad. Sånt har jag heller aldrig förstått! Då måste man ju hålla extra koll på matten!!!!

    SvaraRadera
  9. Så var helgen över.. Så mysigt du bor. Jag går i koppel för vi bor lite *illa till* som matte säger. Dessutom har hon lite rätt i att jag nog inte skulle vänta på hennes godkännande innan jag sprang iväg till potentiella nya vänner som vandrar förbi.
    Men vi är ute o går så mkt så jag är rätt nöjd med tillvaron iaf.

    Ha det gott i värmen.
    Tjingeling

    SvaraRadera
  10. Hej du Tänkte bara smita in och säga att nu har snart bilderna kommit upp, men det går ju inte fort. Men snart så !!!!

    SvaraRadera
  11. Du är så förståndig! jag gillar oxå att hålla mig nära matte inomhus...men utomhus far jag gärna på egna upptåg! kanske därför som vi har staket runt hela gården? Pussar på nosen!

    SvaraRadera
  12. Gizmo - Ibland går någon helt oemotståndlig kompis, t.ex. lilla Cheri, förbi på vägen ovanför tomten. Och DÅ kan inte matte hålla mig tillbaks, jag måste åtminsttone få snabbhälsa på henne! Sen brukar vi få busa en stund på tomten.

    Wille - en sån massa bilder, och åh, så roligt ni måste ha haft! Fullt med Cardigans - en härlig syn. Och så mycket bus... :)

    Cruella - som jag skriver till Gizmo, ibland har jag lite svårt att hålla mig innanför tomtgränsen, jag också. Vi har inget staket. Så jag ska inte vara där ensam, det är därför matte vill att jag stannar på altanen tills hon ger mig lov att kuta iväg nerför trappan.

    SvaraRadera
  13. Då är du duktigare än mig, jag försökte ta mig ned för slänten på egen tass men matte fick tag i mig i sista sekund. Det enda hon kunde lyfta upp mig i var nackskinnet, attans va jag tjöt; du hade nog tjutit mera om du ramlat ned, sa matten.

    Taxpussar.

    SvaraRadera
  14. Hillman - det är en trappa där, och jag rusar ner så fort matte säger "varsågod"! Ska visa en bild på den, från andra hållet, så får du se. :)
    Om jag visar en gammal bild så kan jag lägga upp den nästan på en gång! :D

    SvaraRadera