söndag 3 juli 2011

Jag har ju dejtat Mollie

Jag har ju inte berättat att jag träffade Mollie häromdan! Hemma hos henne! Här har jag just klivit ur min bil, och där kommer dom, Mollie och hennes matte - men jag bara måste ju kissa på min ABSOLUT-BÄSTA-KISSESTEN först, innan jag kunde hälsa, Det är alltid ett absolut-måste!!

Jag hade vissa funderingar på stenen mittemot också,
men Mollie undrade om den verkligen var viktigare än hon... (klicka!)

...det var den förstås inte, så vi sprang direkt till skogs i stället!

Skogen börjar precis vid parkeringsplatsen - väldigt praktiskt.

Jag måste förstås kolla att hon fortfarande är sig lik, efter flera veckor...


...det var hon, så vi vandrade vidare. Det var för varmt för bus,
29 grader, så till och med jag tog de väldigt lugnt.


Vi höll oss i skogen - och när vi såg det här talade jag om för matte att det inte var farligt alls, att det var ett snällt troll, om man bara inte retade det. Så det gjorde vi inte. Retade det, alltså.


Sen gick vi hem till Mollie och åt lunch - jag och Mollie
fick faktiskt var sin knäckemacka med ost på! I stället för
den sedvanliga skorpan!! Det ni! :)
Vi satt ute och åt, och tittade ut över nejden.




Och TITTA! Här vill hon pussa mig - och tungan ser ju ut som ett hjärta!
Min fästmö Mollie... ;)


Sen så åkte vi hem till oss. jag och matte. Och jag drömde om Mollie...
.

12 kommentarer:

  1. I alla fall nå'n som hade nå't trevligt i det där äckelpäckelvidriga vedervärdiga vädret:)
    Hon är för söt din lilla fästemö!
    Och vilken underbar utsikt hon har! Lite likadant hade jag på landet och nog blir jag längtande...
    SV Idag har Petrus till fullo insett att Iris inte är farlig! Tyvärr nästan - det var bra mycket tystare här hemma de första dagarna när han bara höll sig undan...:)
    PUSS!

    SvaraRadera
  2. Åh vilket sött par ni är! Synd vi inte bor närmare varann för vi hade nog oxå passat bra ihop! Men Mollie verkar vara en härlig brud!

    SvaraRadera
  3. Ja hon är då för söt den där tjejen Mollie. Vilken tur du har som hittat henne alltså.
    Vilken härlig dag ni hade. Tror du hon också följer med till skottvång ? Det vore väl kul. Jag ska försöka få med mig några tjejer jag i alla fall. Får se om jag lyckas.

    SvaraRadera
  4. Det är nog bäst att du åtminstone låtsas att Mollie är viktigare än stenpinkande. Tjejer förstår inte alltid såna där saker, men dom kan ju vara trevliga ändå. Skogsskugga är ju bättre än att vara ute i solen, men man får se upp för trollen. Dom är svåra att se... Kramis!

    SvaraRadera
  5. Men Kasper, nu trodde jag att du var Melker igen! Hanpå lägret , du vet! Attans lik dig!
    Mollie är ett fynd, helt klart, var rädd om henne!

    SvaraRadera
  6. Eva - vi har det åtminstone skönt i bilen, för där blir det svalt med AC.
    Mollie bor så fint, och tänk att det är en lägenhet hon bor i! Matte kunde faktiskt tänka sig att byta!!! - Jaså Petrus tycker Iris är så trevlig att han låååter. :)

    Cruella - Mollie är ofta en riktig liten bitch, men jag gillar henne ändå bäst av alla! Men du och jag skulle vara väldigt fina tillsammans - de verkliga kontrasterna. Du med ingen päls på kroppen, och jag med massor! Du med massor på dina öron och tassar - och jag med bara lite. När vi båda är så vackra var för sig, hur vackra vore vi då inte som par...

    Hector - jag hittade henne - eller om det nu var tvärtom - när vi båda var valpisar. Fyra månader eller nåt. Båda två, för vi är lika gamla sånär som på fyra dagar. :)
    Men nej, till Skottvång far jag ensam med matte. Tycker inte att Mollie ska följa med då.
    (Förresten så har min och Mollies mattar känt varandra i hundra år eller nåt.)

    Ludde - så sant, det där med tjejer. Ibland fattar dom nästan ingenting, då påminner dom väldigt mycket om mattar, tycker jag. Kanske om hussar också, men det känner ju inte jag till.

    SvaraRadera
  7. Rudi - jag fattar, för vi ÄR ju väldans lika. har ju itne ens några fläckar eller nåt som skiljer oss åt.
    På min gamla sida finns några bilder på Melker och mig tillsammans, så jag VET att vi är två, hehehe... matte höll också på att ta fel nån gång! (bilder från Lydilitykursen i april.)

    SvaraRadera
  8. Åh vilka ljuvliga bilder på er! Ni är verkligen riktiga vänner även om jag förstått att Mollie är en tjej med skinn på näsan ;) Låter som en riktig toppendag med ostknäcke och allt :)

    SvaraRadera
  9. Anna med flock - jo, det kan ni tro, att hon har "skinn på näsan", i dubbel bemärkelse, faktiskt.
    Men det är bara munväder! Jag VET att hon älskar mig... ;) Och det vet hon också! Och våra mattar...

    SvaraRadera
  10. Så klart det är viktigt att pinka på stenarna, tänk om n¨ån annan hane kommer och inte begriper att Mollie är din!
    Jag ska försöka få matte i skick inför lördagen nu

    SvaraRadera
  11. Sigge - precis, och just dom där stenarna är SÄRSKILT viktiga. (Jag tog den andra stenen när vi kom hem...)
    Lycka tillmed matten - säg åt henne att ta det lugnt några dar!!!!

    SvaraRadera
  12. Det förstår jag väl att du inte orkar busa när det är så varmt och med den pälsen du har. Du måste bli jättesvettig, tur att du fick åka hem till Mollie och käka lite macka, för det tar på krafterna när det är så varmt.

    Taxpussar.

    SvaraRadera