måndag 6 oktober 2014

Kasper här - äntligen!

Kasperia
Nu får matte ge sig! Bara foto och foto... Men jag då!!!

Jag är less på min tratt! Men nu är det bara två dagar kvar. Jag har inte ont, matte säger att jag ser läkt ut på magen. Dom har rakat bort en väldig massa päls. Och det kliar under tratten.

Matte är jättesnäll, hon mojsar och har sig bakom mina öron, på halsen, precis där jag så gärna vill klia mig men inte kan för den där förbenade trattens skull. Hon har blivit lite av en expert, för nu tar hon verkligen i. Jag grymtar och har mig, och säger mera, mera, mera...


Det är tur att jag har matte. För titta här, så det har blivit! Här är det Filip som invaderar min bia. Det kunde lika gärna varit Maxi på bilden, för han gör likadant!!
 
 
 
 
Han har ingen skam i kroppen! Titta så han grejsar och har sig. Jag blir faktiskt riktigt ledsen. Och sur. Nästan lite arg! Men jaga bort en katt - nej det vågar jag mig inte på, dom skulle förresten inte lyda mig.
 
 
 
Men snälla matte, fattar du inte att du måste hjälpa din hund!! Lyft bort honom, du som både kan och törs!
 
 
 
 
Titta - hon gjorde det! Puttade bort honom. TACK, matte!! Filip surade - hehe, notera gärna mitt sneda, charmiga leende... Jag föredrar nämligen att kalla det charmigt.
 
 
 
 
Hehehe, det kan du gärna ha ...  nananaananana...
 
 
På onsdag ska jag till Animalen och få bort stygnen. Tisdag blir knepig - möjligen får jag gå bort på visit som det heter, till nån som egentligen inte gillar hundar. Men matte vill inte lämna mig ensam hemma med tratt. Jag kan kila in mig och fastna nånstans säger hon, t.ex. i fällbordet. Och då får jag det ju lite svårt att passa huset.
 
Nu ska vi strax sova, jag ska bara ut på en sista kissesväng. Jag dricker mycket (matte lurar mig nog lite, för ofta smakar mitt vatten som buljong, och det är ju så väldans gottigt). Det betyder att jag måste ut ganska ofta också. Vettens order, både drickandet och kissandet.
 
Dom har allt en väldigt makt, dom där vettarna. Dom borde vara ministrar allihop! Och så skulle matte vara statsminister...
Nä, natti innan jag blir alltför larvig... men en bättre talman än mig, det kan det bara inte finnas, jag kunde vara statssekreterare också förresten...
Myse kunde bli - nä, natti på riktigt nu...

39 kommentarer:

  1. Skönt att höra att du snart kommer att slippa den där Fån-tratten :)
    Jag som är katt tycker faktiskt att det var VÄLDIGT fräckt av din matte att putta bort Filip !!

    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hörröduru, Filip får ligga i varenda fåtölj, säng och soffa som finns! Jag får (och vill) bara ligga i bian, på mina sovtäcken och på golvet!
      Men frånsett din den här kommentaren tycker jag du är jättemysig... ;)
      Kasper

      Radera
  2. Tratt är inte roligt hoppas att stenarna håller sej borta nu
    Krya på dej
    Sture, ebba o Signe

    SvaraRadera
    Svar
    1. TACK! ;)
      Jag börjar nästan bli rädd för att tratten ska växa fast, tur att matte tar bort den på nästan alla promenader och alltid på den långa.
      Kul att se er, matte är så väldigt förtjust i såna som ni! Vore säkert jag också om jag kände några, till exempel er. :)
      Kasper

      Radera
  3. Tur att du har en sån förstående matte som kan se till att du får ha din bia själv när du behöver den! Skönt att hon dessutom är en så duktig nackkliare när tratten har skavt och jag gillar ditt charmiga leende! Klart att du blev glad att matte lyfte bort Filip! Och DU! I morgon är det onsdag och då ska du väl få slippa tratten för gott! Kramis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skräpkorgen igen!!! Undrar vad det kan bero på. Tur att matte får e-post varje gång någon gör en kommentar, så när det står "Ludde" som avsändare då går jag förstås direkt och fiskar upp dig. :)

      Men du - väldigt synd att du har fel, det är ju bara tisdag i morgon. :(
      Men SEN, sen är det onsdag. :)
      Kasper

      Radera
    2. Jag tänkte väl det. Så snabbt går inte tiden men det var faktiskt husse som lurade mig. Dom där panschosarna har ingen aning om vilken dag det är eller om det är dags för promenad! Härom morgonen steg han inte upp förrän klockan nio!!! Kramis!

      Radera
    3. Oj då, inte förrän klockan nio!!! SÅ SENT skulle min matte aldrig stiga upp säger hon (med fingrarna i kors).
      Tur att matte har dator, annars skulle hon aldrig veta vilken dag det är. Nu dyker dag och datum upp jättestort, när hon sveper över skärmen. Himla tur, annars kanske hon skulle missa tiden på Animalen.
      Och nu har det gått en dag till. :)
      Kasper

      Radera
  4. Du kan jo dele seng med pusene, for da kan pusene klø deg ved kragen og vaske pelsen din også <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. En sån bra idé - eller inte... ;)
      Katter kan bli VÄLDIGT stora när dom vill, och ledigt fylla ut hela bian.
      Fast jag har provat, det har jag. :)
      Kasper

      Radera
  5. Jädra tratt att vara efterhängsen och envis då! När den kommer av, tycker jag att ni ska begrava den och aldrig gräva upp den igen! Så det så!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis min mening. Tror nog att matte hjälper mig, om jag ber snällt. Eller hotar. Eller nåt... ;)
      För så här vill vi verkligen inte ha det!!!
      Kasper

      Radera
  6. Ditt sneda leende är charmigast i världen alltså!
    Tratten förstår jag att du kanske inte är helt charmerad av, men nu ska den väl ändå åka av för sista gången då :)
    Att katter är hopplösa på att ligga där man själv vill vara skriver Assar under på till 300% säger han......
    Myse skulle bli gosminister tycker jag! En så'n kunde säkert behövas rätt ofta!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite saknar jag mina tänder, har inte riktigt lärt mig än att tugga med min mer intakta sida. Men det kommer.
      Det ska bli så obeskrivligt skönt att slippa tratten och få känna sig som en normal hund igen!!
      Myse gosminister, okej, och Maxi matminister. Filip jamminister... huvudsaken i alla fall att jag får vara talman!!
      Kasper

      Radera
    2. Självklart får du det! :D

      Radera
    3. Väldigt bra, för "låta", det kan jag! Definitivt föra talan och så... :D
      Kasper

      Radera
  7. Hej Kasper!!
    Hoppas att du snart får bli frisk och slippa alla de där dumma trattarna! Vi har varit lite frånvarande från bloggandet så vi hade en del att läsa. Men du ska veta att vi tänker på dig och din matte ofta :) och alla dina kattkompisar också!
    Vi håller med Eva, ditt sneda leende är ju världens charmigaste och du är ju så fin!
    Nu håller vi tummar och tassar att det inte kommer några fler dumma stenar och att du får vara frisk i munnen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu är det ju Malte som kommenterat detta dååå ;)

      Radera
    2. Tur du talade om att det är du, Malte, som hälsar på här. Vi ser ju att din matte liksom inte har tid med bloggar och sånt. Trots nya kameran. :)
      Men så är det här i livet säger snusförnuftiga matte, det mesta går i perioder.
      Undrar förresten om din matte är med i några fotoutmaningar - hälsa henne att det borde hon verkligen prova, om hon inte redan är det.! Det är kul! Och nyttigt.
      Hoppas din päls och hela du fortsätter att må bra!
      Kasper.

      Radera
    3. Nej, jag brukar skälla på matten minsann! Nu måste vi uppdatera vår blogg :-) Och hon säger det kommer! Nya kameran använder hon mest hela tiden, både på mig och andra.
      Hon har inte varit med i några fotoutmaningar än, men kanske skulle hon testa :)
      Min päls mår bara bra nu och jag också! Skönt att du också mår bättre Kasper :) Vi ska försöka hälsa på lite oftare!
      kram från malte och Emma

      Radera
    4. Föreslå matten att prova med Fototriss, nytt tema i morgon/idag. lördag. Vi vet ännu inte vilket det blir den här veckan.
      Det är skoj att vara med, hälsar min matte. Trots att hon inte alls har någon särskilt bra kamera längre. Men den får duga. :)
      Så skönt att både du och pälsen mår bra, inte alls skoj att känna sig risig..
      Kasper med matte Berit

      Radera
  8. Nu kan du snart börja räkna ner timmarna innan tratten försvinner! Hoppas nu att det blir för gott den här gången.
    Jag brukar följa med till mattes mor och hon gillar verkligen inte hundar, så jag vet hur det är! Inte en enda liten kakbit tappar hon när jag är där, men matte brukar ge mig lite extra godbitar som tröst för att den där människan inte ens hälsar på mig! Hoppas du får en bra tisdag i alla fall!
    Puss från Melody

    SvaraRadera
    Svar
    1. Folk som inte tycker om hundar är konstiga. Jag är glad att min matte tycker väldigt mycket om både hundar och katter.
      Hon som inte ens hälsar på dig är förstås konstig, hon också.
      Mest hoppas jag bara att tisdagen ska gå fort, väldigt fort. Så att det blir onsdag och jag blir av med stygn och tratt!!!
      Då ska jag och matte ge oss ut i skogen och kanske plocka lite kantareller. Bada får jag nog inte samma dag som stygnen tas.
      Kasper

      Radera
  9. Har sett något väldigt roligt på youtube där katter lagt beslag på hundarnas korgar. Väldigt kul faktiskt för hundarna ser väldigt förnärmade ut men vågar inget göra. Har ingen länk tyvärr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns många roliga klipp på hund och katt. :)
      Det brukar vara katterna som bestämmer, när de lever tillsammans med hundar. Med människor också, för den delen :D
      Berit E

      Radera
  10. Det är bra Kasper att du blir bortklemad, och tänk ändå så fort dessa dagar gått. Snart slipper du tratten för gott hoppas jag.
    Nog för att jag gillar katter men när de tar din bädd så tycker jag faktiskt synd om dig Kasper. Vilken tur att du har en så rar matte som hjälper dig att få rätsida på hur saker och ting ska vara där hemma :) Fast Filip kanske tänkte att du inte såg honom på grund av din tratt. Den skymmer ju sikten ganska ordentligt, och så tyckte han att han kunde passa på. Förresten är du enbart charmig i ditt nya leende, ja och snygg som vanligt så klart,

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mina katter är det bästa jag har, näst matte då. Men varför de just ska ta min bia, mitt sovtäcke eller mitt kontorstäcke, det fattar jag inte. Tur det finns mjuka mattor också. :(
      Äsch, fullt så farligt är det inte. Ibland kan jag ju välja och vraka. :D
      Som just nu, två katter på kontorssängen och en bakom datorn. :)
      Mitt sneda leende får jag ha kvar och leva med - men nog hoppas jag att samma inte gäller min bara och rakade mage!!!
      Kasper

      Radera
  11. Trattar är ett elände för både hundar och katter, hoppas du snart slipper den! Och katter kan vara riktiga retstickor, både mot hundar och människor. Men det är lätt att förlåta dem, särskilt när det handlar om en så otroligt vacker svart katt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förlåter förstås alltid mina katter, det gör jag. :) Jag förlåter matte också. Katterna förlåter också matte. Och hon dem. Det är nog bara mig som ingen behöver förlåta, för jag är så otroligt vacker vit hund... :D Eller nåt sånt...
      Kasper

      Radera
  12. Lycka till på onsdag, hoppas du slipper tratten då!! =))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! :)
      Jag är säker på att jag slipper den usla tratten, för såren har läkt så fint! Säger matte. Själv kan ju inte se just nånting...
      Kasper

      Radera
  13. Så bra att du fick Kasper att dricka ordentligt och visit eller ej - i morgon är det äntligen onsdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visiten är äntligen över - jag bröt upp tidigt. Är hemma igen och har tänt i kaminen. Och i morgon, ja då ÄR det äntligen onsdag!!
      Berit E

      Radera
  14. Fåniga fåntrattar är inte roligt att ha. Skönt att du snart slipper den.
    Kurrelisvansvift ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sista natten med tratten ... hoppas jag!!
      Kasper

      Radera
  15. Så fort du blir av med den där fåniga tratten, tycker jag du ska jaga ner kattskrället ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hm - skrälle och skrälle, han är ju i alla fall MITT skrälle i så fall. :D
      Och matte ska väl också ha nåt att göra... ;)
      Kasper

      Radera
  16. Hoppas verkligen att du har blivit av med tratten idag.
    Matte lider också av snett ansikte, men det beror på svullnader efter den där Bödelns framfart igår. Gnällkärring idag hade hon personlig assistent med sej till skogen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Din mattes snedhet går över, matte minns hennes tandläkarres/tandkirurgs råd: Sitt, ligg inte. Sov halvsittande åtminstone det första dygnet.
      Jag ska titta över till dej nu, och kolla.
      Kasper

      Radera