fredag 2 november 2012

Grynet kom!

Hon kom allt, lilla Grynet! Himla tur att hon slapp vara ensam hemma och passa huset. Jag vet ju hur ledsen hon blir då.

Våra mattar pratade och pratade, och så åt dom samma soppa som min och Sigges matte åt i går.

Men Grynet och jag - vi fick minsann ingen lunchtallrik! Jag klagade självfallet. Grynet också.

- Du Kasper säg åt din matte att jag är svältfödd!!

- Matte, Grynet svälter, ser du väl!!!

Det var ju inte bara soppa som fanns kvar från i går, det fanns köttbullar och prinskorv också, som jag och Sigge gick miste om. Så här i efterskott var det rätt bra, för nu kunde jag ju bjuda Grynet. :)

Vi fick ganska många - åtminstone tyckte matte att det var många - köttbullar. Jag hävdar att det var HÖGST en!!


- Än är vi inte alls mätta!!


- Men kaspermatten - SÄG inte att dom redan är slut!!!!

Dom var inte slut, och inte prinskorvarna heller. Men matte lurade oss. Hon SA att dom var slut, men det var dom inte.

Grynet roade sig med att försöka locka fram katten som låg under soffan, men eftersom det var Petrus så misslyckades hon totalt. Mattarna pratade.

Mattarna fortsatte att prata.

En stund innan Grynet skulle åka hem gick vi i alla fall ut, och DÅ hade vi skoj! Det regnade köttbullsbitar, korvbitar och till slut till och med små leversnittsbitar överallt på tomten!

Som vi letade, både jag och Grynet. Och så mycket vi hittade!!!



Kan säga att Grynet tyckte väldigt mycket om min matte, inte som vanligt bara om sin egen.
Hon är helt klart mutbar, den tjejen. Men okej, det är ju jag också.




Men allt roligt tycks ha ett slut. Undrar vem som har ordnat det så?
Jag frågade matte, men nåt vettigt svar hade hon inte. 


När dom åkte hem återgick jag till att sköta om mina katter. Så nu ligger dom här inne och sover, allihop. Och varken dom eller jag ligger i bian... Men just det är väl bara en tidsfråga.

Hoppas ni allihop är på väg in i en skön helg.


16 kommentarer:

  1. Nu alltså... Jag trodde inte det var möjligt...
    Idag är din blogg ju ÄNNU sötare än vanligt!!!
    Vad många fina bilder på dig och Grynet-gumman!
    (Kan tala om att amrisar är synnerligen bra på att tala om att de är TOTALT utsvultna...)
    Hon är allt en riktig liten toppensnäcka den!:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon är verkligen himla söt, hon Grynet. Det tycker både jag och matte.
      Och hon är NÄSTAN lika bra som jag på att berätta för vem som vill höra på att "mat, det har jag inte fått på evigheter, så jag håller på att tyna bort...!"

      Radera
  2. Den ena dagen bättre än den andra hos dig, Kasper!! Eller i alla fall två dagar som var helt toppen! Först besök av sigge och sedan grynet! Kan det bli bättre eller?? Och sedan med allt sånt där smaskigt att äta :-) Ja, jag flyttar gärna hem till dig om jag får ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo men visst, Malte, kom du bara! Men det är bäst du tar lite förning med dig, för ALLA dagar vankas det inte köttbullar och prinskorv! Bara nåt märgkex och några leversnittar eller så.
      Fast i kväll ska jag få ännu en av knorrarna från Sigge. :)

      Radera
  3. Åh så kuligt att Grynet kom med hem till dig :)
    Att det regnar vatten från himlen det vet jag , men korvbitar , köttbullar ocj leversnittar ??
    Trevlig helg på er också :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Regnar det bara vatten hos dej? Kanske att du borde flytta lite mer österut? Och norrut. För här i Mälardalen regnar det i alla fall korv. Man brukar kunna hitta korv i snö också... ;)

      Radera
  4. Vilken tur att du tar så bra hand om Grynet och ser till att hon slipper vara hungrig. Mycket härliga bilder hälsar matte. Älskar köttbullsregn när man är ute, varför kan det inte alltid regna köttbullar? Vilket kalas det skulle bli då :D
    Trevlig helg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man måste ju se till att ens gäster inte far illa och nästan svälter ihjäl! För hur skulle dom då orka ge sig ut och ta hand om korv- och köttbulleregnet?
      Jag undrar också varför det så sällan regnar köttbullar. Mest bara vatten ju, och det vill jag hellre få i min vattenskål i köket. ;)

      Radera
  5. Det syns att ni verkligen förklarade för matten hur svältfödda ni var! Det var ju bra att det fanns lite rester från igår. Korv- och köttbullsregn låter synnerligen trevligt. Då behövs det inga paraplyer! Kramis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi lyckades rätt bra, matte förstod faktiskt att vi for väldigt svält-illa. ;) Så hon släppte ut oss till köttbulle- och korvregnet, och det var minsann en himla tur.
      För tänk om katterna hade hittat "regndropparna" först!

      Radera
  6. Så roligt att jag hittat flera hundar som har egen blogg!
    Puss från Melody

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej du söta! ;)
      Min blogg är ju inte riktigt bara min, jag delar den lite grann åtminstone, med mina katter. Det har bara blivit så. Fast MEST är den absolut min!!!
      Men man ska ju inte vara fundmentalistisk... ;)

      Radera
  7. Men du testade inte Grynet bian?
    Tack för att du uppmärksammade mej på att Gröna männeneländena knäckt mitt lösenord till bloggen. Självklart är nu lösen bytt och ordningen återställd.
    Undrar om matte kan skjutsa tillbaka mej i morgon så jag kan pinka på deras hemliga leksak?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, hon testade inte bian. Jag har själv också nobbat den ett par dagar, men idag ligger jag i den igen. Just nu, faktiskt, det går bra att instruera matte därifrån också, märker jag. :)

      Radera
  8. Men jisses så pluttigt söta ni var tillsammans! Härligt med besök av en sån söt tös ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är Grynet härligt söt - men HALLÅ!!! JAG är stilig, inte söt!! Fast det inser för det mesta inte ens matte... :(

      Fast både matte och du är ju bara tvåbeningar, förstås! Och jag tycker ju att NI är söta ibland, så okej då... ;)

      Radera