onsdag 19 oktober 2011

Säger bara Mollie... ;)

Äntligen har jag dejtat Mollie igen. Hon blev så glad att se mig så hon hoppade in i min bil, matte fick inte en chans att släppa ut mig... Inte med detsamma, i alla fall...



Sen drog vi till skogs! Vi hann vandra färdigt innan ösregnet kom. Det blåste hiskligt på fälten, så vi höll oss i skogen. Kommentarer är väl överflödiga, så här får ni en massa bilder. Klicka på någon av dom!






Men här var det nåt särskilt! Jag ropade på matte!


Jag ville visa henne på det jag absolut tror är
ännu en sån där port till landet där nissar bor.
Det trodde matte också.


Det var så skönt i skogen.



Lite spännande var det att Mollie hittade en vante. :)


Och titta här!
Jag springer på en GULDMATTA!


Sen gick vi hem till Mollie och åt lunch. Dvs mattarna åt. Jag och Mollie fick vår sedvanliga skorpa. Mollie var så trött efter allt spring att hon sov ända tills jag och matte åkte hem.
Idag var hon alldeles ovanlig springig och busig, och inte det minsta bitchig. Hon jagade mig, och jag jagade henne. Jättekul.

Att hon somnade hemma gjorde inget, för där är jag alltid fullt upptagen med att gnaga rent hennes märgben. Hon är nämligen väldigt slarvig med sånt.

Men nu ska jag sova. Natti! :)

15 kommentarer:

  1. Vilken rolig dejt! Nu börjar du ju likna Rudi lite tycker vi, för nu har ju du också en massa tjejer runt omkring dig :-)
    Men är man så stilig som du så blir man ju så klart omtyckt också! :-)

    SvaraRadera
  2. Visst kutar du runt på en guldmatta, så där mycke löv blir det aldrig här, för vi har nästan bara björkar och inte så många såna heller.

    Kul att du fått dejta Mollie igen, det syns att ni trivs ihop.

    Taxpussar.

    SvaraRadera
  3. Jo jo en del som har det bra!
    Jag har inte sett en brud på flera dagar jag!!!!

    SvaraRadera
  4. Emma o Malte - nä, med Rudi kan jag inte tävla. :) Men ibland har man ju liksom lite flyt... ;)

    Hillman - just där växer det en massa aspar i en dunge, i utkanten av skogen. Och då kan det bli så där vackert. Och jojomänsan, jag och min Mollie, vi trivs. Och så känner vi ju varann sen "barnsben" också. :)

    Sigge - bara en tidsfråga, Sigge! Endera dan möter du drösar av dom, som vanligt. :)

    SvaraRadera
  5. Så kul att hon verkligen var på dejtinghumör!
    Attans besvärligt dock var det väl för dig att vifta och hälsa när du var kvar där inne i buren? Kanske tänkte inte Mollie på det när hon stod lite i vägen:)
    PUSS på er båda!

    SvaraRadera
  6. Eva - så klart att det inte funkade, men jag kunde ju ta igen det senare... :)
    Hon var verkligen så soligaste bästa humöret, och sprang som en ung hind - hihihi - i skogen...
    Hemma hos sig sen så somnade hon tvärt, på köksgolvet.

    SvaraRadera
  7. Vilken härlig skogsdejt! Undrar om det var Nisses vante hon hittade? Verkar som om ni tog det lite lugnt för nu var ju varken du eller Mollie suddiga! Kramis!

    SvaraRadera
  8. Åh vilken härlig romantisk dejt! Vilka härliga höstbilder!

    SvaraRadera
  9. Ludde - det var det verkligen, jag hade en toppendag. Men tror du verkligen att Nisse kan ha så stora vantar? Kanske det finns troll i skogarna också? Eller jättar? Hoppas dom hittar vanten i så fall! :)

    Cruella - visst, precis så tycker jag att en dejt ska vara. :) Och ibland har matte lite tur med bilderna. :)
    Precis som din matte, för det var allt en vådligt fin bild på dej i skogen, på din blogg. .

    SvaraRadera
  10. Vilken härlig date ni hade dådå....
    Jag var ute i blåsvädret med matte. En riktig långtur så nu ska jag bara ligga och mysa i mina filtar bredvid matte resten av kvällen.. Det har jag bestämt allderles själv..

    SvaraRadera
  11. Gizmo - en jättehärlig dag var det! Faktiskt kunde varenda dag få vara just sån. :)

    SvaraRadera
  12. Verkar ju hur kul som helst med date med Mollie. Det var jättefint kort på Dig bland alla vackra höstblad.

    SvaraRadera
  13. Kikkan - det är alltid härligt att träffa Mollie, hon är ju min fästmö! :) Även när hon är en lite bitchig, men det var hon ju inte den här gången. Hon var bara mysig. :)
    Hösten är vacker, åtminstone en kort tid. Den lyser!!

    SvaraRadera
  14. Vilken skojig dag du haft. Sådär härlig skogspromenad med tjejen man gillar, inte alls dumt det.
    Ja det är verkligen härlig lövmatta du går på. Visst är det fint och vackert så här på hösten. Matte och vi är ute och njuter av den varje dag.
    Men idag hade vi frost här även nu på sena förmiddagen när vi var ut en sväng. Så vintern är i antågande och jag väntar otåligt på den !
    Ha en härlig helg nu !

    SvaraRadera
  15. Väldigt vackert på hösten, men nu faller löven med rekordfart - och sen blir det mesta brunt! Om det inte kommer snö förstås.
    Jag vill ha snö!!!! (Men det vill inte matte, hon ser gärna en brun vinter!!! Hon är knäpp!!!)

    SvaraRadera