söndag 16 oktober 2011

I skogen

Först ska jag tala om att jag fått en en ny vän - Nisse! Han bor i skogen med sin fru Greta. Han tror att han har sett mig och Mollie när han hälsat på i min skog...  (Det säger han i en kommentar på sin blogg.)

Här kommer en bild speciellt till Nisse!  Här finns en port tror jag, till hans land.
Och titta noga på den toppiga stenen...

Eftersom det skjuts i skogarna runt mig så har vi bara gått omkring lite i utkanten. Och i en "lillskog" - matte hittade förresten trattkantareller där uppe på berget!!! Konstigt år i år. Men fint var det där.




Där bor det visst någon?  



Om man lägger örat till marken och lyssnar, så hör man om det bor någon därunder.
Nä, inte just här. Tror jag...

Och nu ska vi sent omsider äta macka med dom där trattkantarellerna som vi hittade. 


Hihihi en bild på Mysan också, visst vill ni se det. :)

Tro bara inte att jag har glömt mina andra katter, det har jag inte alls. Det är ju bara det att Mysan är ny. Och lite udda, faktiskt. Ingen av mina andra bär sig så här barnsligt åt...

12 kommentarer:

  1. Det var värst vilka konstiga figurer du har i din skog. Inte såg jag nån nisse när jag var och hälsade på hos dig. Kul att ni hittade till en kantarellmacka. Undrar om Mysan gillar sånt? Kul att hon gillar att leka lite med din matte. Du kan ge henne en till ologisk kram från mig, även om jag inte sitter kvar under eken. Har faktiskt aldrig varit särskilt logisk säger hussen, vad han nu menar med det... Kramis!

    SvaraRadera
  2. Ska bli spännande att höra om du kommer att upptäcka nån som bor under marken. Påminner lite om Ronja Rövardotters skog med små varelser under marken!

    SvaraRadera
  3. Ludde - jag har inte heller sett Nisse, men han lovar att nästa gång han ser mig så ska han stanna kvar en liten stund så att vi kan säga hej. Men det måste visst vara när matte inte ser det...

    Cruella - vi får väl se om jag upptäcker nåt så småningom. Jag och matte upptäcker annars mest bara sånt som finns OVANFÖR marken. Men då har dom förklätt sig till stubbar stenar, rötter, ja nästan till vad som helst!
    Kanske ska ta och visa några av våra spännande upptäckter här på bloggen (att dom har visats förut på våran hemsida och våra gamla "nästan-bloggar" gör nog inget. :)

    SvaraRadera
  4. Vilken fin skog du har! Vackert och spännande.
    Förstår att Mysan är mest intressant ännu. Det är ju så när man håller på att lära känna någon. Söt är hon i bustagen!
    PUSS på er alla mattens "ungar"!

    SvaraRadera
  5. Vi kollar gärna på Mysan och myser med er. Skogsmysterium gillar vi också!

    SvaraRadera
  6. Vilken mysig skog där då! Och lyssna sådär på marken måste vi med göra nån gång!Fast jag brukar hellre gräva istället..
    Vi tycker också det är roligt att se bilder på Mysan!

    SvaraRadera
  7. Eva - Finns massa vackert omkring mig. Men också en massa kalhyggen! Vår vackraste gammelskog en bit bortåt vägen är nermejad!!! Mysan - faktum är ALLA , både matte, jag och dom andra katterna, är väldigt intresserade av vad just hon tar sig för.

    Rudi - Skogsmysterier finns en hel del här. :) Och matte tänker ändra rubriken på min blogg, det är okej tycker jag. I stället för "Kaspers vrå i etern" tänker hon skriva "Kasper och hans katters vrå". Eller nåt sånt. Jag ger alltså min tillåtelse - bara det blir klart att bloggen är min. Även om jag lånar ut den lite ibland.

    SvaraRadera
  8. Emma o Malte - finns fin skog här, men den vackraste är förstörd. Bra att lyssna innan man gräver tror jag, så att man inte förstör för någon... ;)

    SvaraRadera
  9. Jaha du du har småfolk i dina skogar, jojo det kan vara nog så spännande det. Jag vet att det finns troll jag, fast inte i mina skogar, men jag har sett skylten hos Wille, det räcker för mig men jag skulle då inte vilja träffa dem. En nisse har jag ingen aning om vad det är, är det också ngt sorts mysko varelse, ja som troll ungefär ???
    Hmmm speciella bilder på dig och Mollie ser jag, Jo sådant kan man nog också roa sig med. Jag vet att Wille har försökt några gånger, men han blir avsnäst, för han väljer nog "fel tjej".
    Mysan ser ut att ha jätteskoj med sin leksak. En annan bloggkompis till mig har också katt, den är 16 år gammal, men han vill leka med leksaker i alla fall. Ibland har jag fått vara med jag med....Rätt skoj faktiskt.

    SvaraRadera
  10. Hector - mina katter "leker" ute med löv och möss och sånt... Inne sover dom! Utom Mysan då, för hon är nästan inte ens riktigt fullvuxen. Tror vi. Men hon sover ändå väldigt mycket.

    Klart att det finns småfolk hos dej också! Finns allt möjligt i skogen! Men dom visar sig bara för den som VILL se dom, och knappt ens det. Så du behöver inte vara rädd.
    Mollie ja, det gäller förstås att välja rätt ;)

    SvaraRadera
  11. Det är klart att det bor någon där, säkert tomtenissar och nissor så dä bara dröser om det, hihi. Sen är det alltid kul att se katter som har det braigt och det har dina, speciellt bra med Mysan som inte hade det så braigt förut, det syns att hon trivs.

    Taxpussar.

    SvaraRadera
  12. Hillman - jag tror minsann också att det vimlar av nissar och sånt i skogen. Det tror matte också. :)
    Och lilla Mysan - tänk om hon fortfarande, folkskygg och ensam, skulle bo i skogen och under skjul och tomma hus och sånt... Inte att undra på att både matte och jag blir glada när vi ser henne här hemma hos oss nu!

    SvaraRadera