onsdag 26 oktober 2011

Helt vanlig dag

Livet är inte så tokigt ändå. :) Jag har just ätit upp en grisknorr!!! Skulle gärna ha visat knorren också, men "bättre sent än aldrig" sa matte, och menade förstås att bättre än sen bild än ingen alls. Har hon ju rätt i. Huvudsaken är ju att JAG syns. Åtminstone här på min egen blogg!


Kan berätta att matte hade lite rätt när hon var orolig för "inne-Mysan". Hon, Mysan alltså, har lite ont i ett bakben. Syntes tydligt sent i går kväll. Men det är lite bätte nu, så hon slipper nog gå till kattdoktorn. En muskelsträckning eller nåt, tror matte.

En soffpotatis är hon i alla fall, hon Mysan. Men hon är inte ensam. :) Här gör Maxi och jag henne sällskap. Fast jag håller mig som vanligt helst på golvet.


Matte håller gärna till framför kaminen numera. Och Petrus, han vill som vanligt ut igen. Efter maten.

Sen går matte in på kontoret, till datorn. Och då följer vi med, allihop! Matte muttrar nåt om att hon bor i ett zoo, men hon ser väldigt glad ut när hon muttrar. :)
Mysan har ju sin pläd på skrivbordet, jag har min biabädd på golvet. Maxi och Filip lägger beslag på kontorssängen.


Matte skulle önska att Petrus också ville vara lite mer inomhus, men han bestämmer ju själv.
Fast när det blir massa kallt och snö i vinter, då stannar han inne han också. Tror och hoppas vi. För det brukar han göra.
Men han kommer i alla fall in och äter, och ber matte att "karda" honom lite.

Nu ska kanske matte också skriva nåt, men sen ska jag ut en etta-sväng. ;)  Och sen får jag mitt nattismärgkex. Bästa vanan alltså... ;)

(Jag har varit på prommis i "samhället" också, men det är ju inget att skriva om eftersom kameran inte var med... Skrotmatte!!!)

8 kommentarer:

  1. Vad mysigt ni har det hemma hos er!! Ser så varmt och inbjudande ut :-) Min matte säger att hon vet precis hur det är när man flyttar sig från ett rum till ett annat och alla ska följa efter, fast hon tycker det är ganska roligt :-)
    Men lite jobbigt när man ska gå på toa...

    SvaraRadera
  2. Vilken mysig kamin.. Matte vill också ha en sån. Nu pratas det om att laga kakelugnen så vi får lite mysvärme hos oss också.
    Konstaterar att vi bägge skulle kunna vara med i *lång tunga tävling*

    SvaraRadera
  3. När man ser dig förstår man precis hur knorren smakade! Jag tror att matten gillar att ni följer med allihop in på kontoret när klockan närmar sig midnatt. Hyggligt av henne att ha ordnat så många fina mysplatser åt er. Kramis!

    SvaraRadera
  4. Hej Kasper!
    Hoppas din söta vän Mysan blir bra i benet och att hon inte behöver åka till någon doktor. Katter är bra på att återhämta sig.

    Kaminen ser jättehärlig ut, varmt och skönt. Verkar som du haft en riktigt fin dag med dina nära och kära.

    Kram från Nisse

    SvaraRadera
  5. Min förbaksade skitblogg bara strular i kvll.
    Får inte in bilder på det nya skoj jag gjorde så nu skiter i i den för idag. Stackars Mysan kanske har landta tokigt och sträck nån muskel.
    Bra att hon är inne och vilar!
    Huset från i går SKA matte ha, bara det "lilla" bekymret att hitta penninghögen

    SvaraRadera
  6. Emma o Malte - vi gillar att göra det lite mysigt inne, och när det börjar bli kallt och mörkt ute, då får soffor m.m. lite rött i stället för blått eller bara vitt på sig. :) Och kaminen älskar vi allihop. :)

    Gizmo - en kakelugn är ju ännu bättre än en kamin! Klart dom ska laga den åt dej! Vi värmer faktiskt nästan hela lilla huset med våran kamin. En takfläkt hjälper till att sprida värmen runt. Du får visa bild på din tunga nån gång, så att vi får jämföra! :)

    Ludde - visst, den var väldans smarrig, den där knorren. :) Och visst gillar matte att ha oss omkring sig, måste väl vara därför både jag och katterna hittar perfekta sov- och mysställen överallt. Precis som dina tvåbeningar fixat till det för dig. :)

    Nisse - Lill-Mysan har stannat inne i dag också, fast hon är bättre i benet. Mycket bättre, tror jag. Idag har hon mest legat i fåtöljen framför kaminen, men nu ligger hon här på skrivbordet igen. Fast hon blev lite skraj tidigare idag, när sotaren kom.
    (Jag skulle hälsa på hos dig också, men orkade inte vänta mer än fem minuter på att få kommentera... nåt tillfälligt strul på Blogplatsen, tror jag)

    Sigge - Jag såg att du har strul med bloggen, det har visst Nisse också. Hos dig hann matte lägga två patienser innan hon kunde kommentera - snacka om en envis matte! Hoppas allt har ordnat till sig tills i morgon, för jag och matte har ju några fler som vi gärna också vill hälsa på hos. Nisse t.ex... :)
    Okej - men om din matte ångrar sig om huset så kanske jag och min matte... ;)
    Mysan mår bättre idag. Mycket bättre. Men hon finner sig fortfarande utan minsta protest i att stanna inne. Så heeelt bra mår hon inte.

    SvaraRadera
  7. Va ni har det musigt du och katterna, det syns att din matte tycker om djur i alla fall. Det gör min matten med men hon är allergisk mot katter och mot nästan alla hundar oxå. Fast mig tål hon och det tycker vi båda är skönt för hon sover ofta bredvid mig, när jag inte mår nåt vidare eller när matten hostar för då sitter hon och sover. Du har ju oxå en skön kanin, som ger massor med värme, här elda matten idag så det blev jättevarmt med 25,8 då är det varmt, hihi.

    Taxpussar.

    SvaraRadera
  8. Hillman - en sån tur att matten inte är allergisk mot DIG! Och visst är det gott att någon sover bredvid, när man mår dåligt. I såna lägen är nog vi fyrbenta och dom tvåbenta väldigt lika.
    Den där kaminen är jättebra, för det är den som värmer i stort sett hela lilla huset. Så det där med "jämn värme" vet vi inte riktigt vad det är...

    SvaraRadera