tisdag 18 oktober 2011

Säger bara GRYNET :)

Världens överraskning - matte hade inte sagt ett ord till mej! Allt var precis som vanligt, men plötsligt parkerade en bil utanför mitt hus. Och ut rusade Grynet!


Vet inte vad det är med matte, men bilderna med Grynet blir alltid suddiga.
JAG borde få hantera kameran i stället!!
Fast det är klart - då kom jag ju aldrig själv med på bild.
Knepigt det där...



Sen gick vi in. Och visst är hon jättesöt!


Men så kom då det där trista. VA! Är det redan dags... 

Jaså, det är det!
Ja, hej då Grynet! Hoppas vi ses snart igen! 


Psst. jag sa inget till Grynet - men i morgon ska jag åka hem till Mollie... ;) Matte har kamerabatteriet på laddning... håll tassar för att hon inte glömmer att sätta tillbaks det i kameran!!!!

16 kommentarer:

  1. Hur söt som helst tycker vi att Grynet är!! och det verkar vara en riktigt busig tjej, då din matte inte hinner med att fota ;-)
    Och du är ju så klart alltid lika stilig!!!

    SvaraRadera
  2. Vilken överraskning! Tänk om JAG fick såna nån gång. Visst är det kul med människovalparna, men en hundkompis är något helt annat! Hoppas att du får en bra dag med Mollie och att hon inte är bitchig. Kramis!

    SvaraRadera
  3. Emma o Malte - när hon väl sätter fart, Grynet, då SÄTTER hon verkligen fart. :) Annars är hon världens knähund. Det är mer än jag kan förstå, för själv gillar jag inte alls att sitta i knä! Men tur att hon kan vara lite busig också. :)

    Ludde - hm, vi kanske kan vara lite avundsjuka på varann? :) Jag skulle då inte ha det minsta emot att ha människovalpar på besök så där som du har.
    Kan säga att idag var Mollie inte det minsta bitchig - hon var hur trevlig som helst! Och pigg!

    SvaraRadera
  4. Ja hon är söt din Grynet, och full i bus verkar hon vara också. Alltid skoj med en lekkamrat.
    Vad spännande att få hälsa på Mollie i morgon, ska bli spännande att se vad ni hittar på. då.

    SvaraRadera
  5. Jaha, nu köar damerna upp sig läser jag! Njut nu, Kasper!

    SvaraRadera
  6. Visst är hon söt grynet...håller med dig.. Förstår att matte har svårt att fota för hon verkar vara en riktig racer hund.

    Va kul att du ska få träffa charmtösen Mollie också

    Ha det så gott och påminn matte om kamera och batterier

    SvaraRadera
  7. Jo, jo en del som har tur.
    Inte dyker det upp brudar utanför min dörr inte!
    Hoppas att du hade det riktigt, riktigt trevligt tillsammans med Mollie.
    Jag har haft dötrist med ösregn jag

    SvaraRadera
  8. haha...här står brudarna på kö ser vi. Grynet är ju hur söt som helst. Ni är ett väldigt sött par.

    SvaraRadera
  9. Svar om vargen: Nä, det stod i Kurren i morse att det var en dansk-svensk gårdshund som var ute på ett fält och lekte med en labbe och hussen var med, när vargen attackerade den lille, labben sprang hem, hussen tog upp den skadade lille och vargen följde efter dom hemåt! Den lille ligger på Strömsholm men kommer att överleva.

    SvaraRadera
  10. Hector - visst är det kul med kompisar, Grynet är nog min bästa tjejkompis och Mollie är ju min fästmö... ;) Joodå vi träffades men vet inte om jag och matte orkar blogga i kväll. Blir i morgon annars.

    Rudi - klart jag njuter! Bäst att passa på för så här förspänt har jag det minsann inte jämt... ;)

    Gizmo - hon kom allt ihåg, hon matten. Både att sätta tillbaks det laddade batteriet och ta med sig kameran! Men det var ganska mörkt i skogen, och jag och Mollie sprang ju omkring och rörde på oss rätt friskt. Härlig prommis!

    Sigge - vaddårå, du springer ju på dom i skogen i stället! Och jo, det VAR faktiskt rätt okej idag. Och jag och Mollie hade jättekul!

    Cruella - visst, ibland har man tur. Men i morgon är en tråkdag igen. Matte säger nåt om "städa"... Och bära loggs och sånt trist...

    SvaraRadera
  11. Rudi - läskigt det där med vargen och den lilla hunden. Trots att husse var med.
    Vi har haft varg i våra trakter också, för några år sedan. Den har setts här i området, men vandrade vidare.
    Den nöjde sig med att äta rådjur, tror jag.

    SvaraRadera
  12. Det var förskräckligt va hundbesök som sker hos er, den ena efter det andra, jag förstår att du blir sliten. Så mycke tjejer, fast snygga är de förstås.

    Taxpussar.

    SvaraRadera
  13. Hillman - visst, ibland har man tur. För två dar på raken, det hör minsann inte till vanligheten! :)

    SvaraRadera
  14. Hmmm...
    Vi tror inte att du ska skylla BARA på matte för att Grynet blir lite suddig! För när amarisar får lite fnatt då går det undan:)
    Hon är SÅÅÅÅÅÅÅ söt!!!
    PUSS till henne från oss!
    Jesper o Assar (o matte)

    SvaraRadera
  15. Eva - i själva verket skyller jag mest på att det var sent på eftermiddagen och rätt mörkt. Och lite på matte också förstås. Och så på Grynet själv, om ni säger det, för ni bör ju verkligen veta. :) Ska pussa henne nästa gång jag träffar henne. Om jag kommer ihåg att göra det just från er, alltså... ;)

    SvaraRadera
  16. SV
    Bevis finns!!!
    En riktigt suddig o eländig bild på Assar idag:)
    (Bevis på att amrisar gärna blir sådana alltså...)

    SvaraRadera