måndag 12 januari 2015

Vi lever och det är vinter

Uppkopplingen strular, det är inte alltid jag, dator, modem, router och Telia har samma uppfattning om när det är som viktigast att den gör det.


Hur som helst, här är en glad en, som struntar blankt i det där med datorer. :)



Kasper är lycklig över den igensnöade uppfarten, Dryga decimetern kompakt snö - ljuvligt!



Själv var jag lite bekymrad. Men bara lite. Litade på snöängeln Matte med stort M - jag hörde på avstånd att det plogades på lilla skogsvägen, den som är bara Mattes och Ankis. 
Och visst. :)



Alltid lika glada Matte...



Kasper tog det med jämnmod han gillar Matte skarpt. Och snö finns ju nästan överallt. Här ser ni hur en monsterhund ser ut... om jag inte sett det med egna ögon skulle jag aldrig tro att det var han. :)


Vi ska bli bättre på att visa oss på bloggarna - men det har varit lite mycket ett tag. Plus en strulande uppkoppling.


20 kommentarer:

  1. Åh! Vilken underbar monsterhund! Tur att Matte finns! Kramis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
    2. Hihihi, det var matte och inte jag som tog bort kommentaren. :D
      I alla fall så är inte bara matte utan också Matte de viktigaste tvåbeningarna i mitt liv, så här års.
      Nu snöar det igen, men bara lite.
      Kasper

      Radera
    3. Ja det är nog tur att både matte och Matte finns... Kramis!

      Radera
  2. Men Hallemindá vad snö ni har! Kan ni inte skicka ner lite hit?? :-) För här regnar det bara...
    Vad skönt att det gick bra på nyårsafton. Vi kanske också skulle prova att ha rullande nyårsafton, jag och matte. För fy tusan jag gillar inte heller raketerna :-( och alla smällar och bomber...
    Många kramar på dig Kasper och din matte

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan verkligen rekommendera rullande nyårsafton - eventuell champagne kan mattar dricka när dom kommer hem!
      Kan tala om att nu är det några plusgrader här, så snön lär kanske inte försvinna helt men i alla fall sjunka ihop. Och de nya fem centimetrarna på uppfarten kommer att bli till glashal is...
      Kramar tillbaks. :)
      Kasper

      Radera
  3. Din matte får mail. Modem kan komma med posten ;)
    Min matte vägrar också köra i oväder plus att den där munnen ställer till det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så himla snällt - matte har läst och ska svara så fort hon kan. Redan i kväll kanske, för - kors i taket - just nu tycks uppkopplingen fungera! Trots tidpunkten. :)
      Kasper

      Radera
  4. Nu blev min matte riktigt sugen på att åka norrut och få se lite snö!
    Här har vi 7 plusgrader och regn!
    Härliga foton ni bjuder på och vilken tur att uppkopplingen fungerade så att vi fick se dig i snön!
    Puss från Melody

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tre plusgrader nu, och det lär ska bli regn här också. Eller åtminstone blötsnö. :(
      Tror att uppkopplingen gillar snö, för just nu fungerar den trots att den normalt brukar tycka att det här är totalt fel tidpunkt. :)
      Kasper

      Radera
  5. Men den sista bilden är fantastiskt underbar :D
    Visst är det gott att rulla sig i snön nu, fast hos oss har det blivit mer en sorts vattenmassa än härlig snö. Så min snörullning ikväll blev liksom avbruten för jag kände att det inte var lika härligt som i eftermiddags :)
    Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Börjar mer och mer likna snövatten här också. Inte alls lika rullvänligt längre. Och snart blir det väl bara is av alltihop.
      Hihi, jaså, du gillar sista bilden - matte trodde att den skulle skrämma slag på alla besökare...
      Kasper

      Radera
  6. Du klär verkligen i snö, Kasper! Lite isbjörn över dig :-) Äsch, det är välan bra med bloggpauser ibland, fast vi har nog undrat lite hur ni har det. Nu vet vi!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu är vi insnöade igen! Hoppas Matte kommer i morgon, för den nya snön är TUNG. Och så har vägplogen åstadkommit en snövall ovanför uppfarten.
      Men annars är allt bra. :)
      Kasper

      Radera
  7. Oj vad snö ni fått, du försvinner ju nästan, vilket kamouflage att rulla sig i! Tur ni har en snäll granne som skottar... här är det mest isgata tyvärr.

    Ta hand om er!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kom ytterligare 6-7 centimeter - men allt sjunker ihop i plusgraderna. Isgata hos mig också nu. Och Matte med stort M, han är allt en snöängel på riktigt. :D
      Kasper

      Radera
  8. Jag tycker nog att Monstret ser ut som den allra sötaste sälkut, jag!

    Matte som matte - båda är bra att ha!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är faktiskt väldigt glad för båda! :D
      Kasper

      Radera
  9. Gott å se dig igen, Kasper! Jättefint snöfoto på dig

    BELLA

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi - men inte ser jag väl egentligen ut så där... ;)
      Kasper

      Radera