torsdag 22 januari 2015

Rapport

Fortfarande dålig uppkoppling - nätteknikern upptäckte inget fel - kunde det möjligen bero på nån lampa jag hade...
NEJ, det kunde det inte!!!
I eftermiddag och kväll har han mätt min uppkoppling. Klart den har funkat ovanligt bra, men verkligen inte klanderfritt.
Han hör av sig i morgon, dvs i dag,torsdag.
Pratade med Matte med stort M, han var här och plogade. Även han har Telia som bredbandsleverantör - och lika segt är det hos honom, på kvällarna. Felanmäl, sa jag. Hoppas han gör det.
För övrigt - det blir ingen fiber här. Av 200 tillfrågade har bara 30 visat intresse, och det är ett för litet underlag. Synd.

8 kommentarer:

  1. Jaja. Det var väl i alla fall trevligt att träffa en tekniker även om han inte hittade något som kunde göra uppkopplingen bättre. I morgon ska jag åka med husse till Örebro medan matten ligger hemma och botar sin förkylning... Kramis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha - han missade det där, med mätning. Nu ska jag ha modem och dator i gång dygnet om, även över helgen... Han tror inte det är nåt fel på kopparledningarna - för i så fall borde ju telefonen slås ut först...
      Så nu får vi se... :(
      Att jag kunde kommentera här just nu är närmast ett mirakel - jag har försökt ganska länge, men bara blivit liksom hängande.

      Radera
  2. När vi är på landet fungerar sällan vårt bredband på kvällarna och på sommaren
    när det är mycket sommargäster runt om och mycket folk på stränderna, är det nästan omöjligt att surfa. I somras fick jag gå upp klockan fem för att vara säker på att mina räkningar skulle bli betalda. Jag anmälde till Telenor, men något fel hittade de inte. Skyllde på alla smartphones som belastade nätet.
    Väldigt irriterande är det i alla fall!
    kram M.E

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om det inte fungera här ens på vintern, då är det illa. Det har det gjort tidigare. Jag vill inte betala för något jag inte får! Det måste naturligtvis gå att på något sätt öka kapaciteten, så att den klarar även mig! Med flera.
      Men särskilt snabbt lär det inte gå. :(
      Berit E

      Radera
  3. Bredband är det största lurendrejeriet som finns. Lova runt och håll tunt. Tänk om jag skulle sälja en bil och lova att den går i 200km/h när den bara går i 70... Men så är det. Vårt dippar med varje kväll. Skittråkigt.
    //Bengt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror man ska vara tekniker för att inte fatta att vi normalt otekniska faktiskt är kapabla att märka när våra bredband fungerar bättre resp. sämre.

      Så här dags har det tagit upp sig lite. Om någon timme kan jag nog få iväg ett par mail med bilagor...
      Men jag tänker inte sluta klaga. Nu är en felanmälan gjord.
      Berit E

      Radera
  4. En lampa som skulle orsaka problemen??!!
    Ja, jisses säga vad man vill om Telia men deras tekniker har då ingen brist på fantasi :)

    Tassklappar och Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fortfarande hittas inget fel - bredbandet fungerar klanderfritt och synkar perfekt med modemet. Dygnet om.
      Nu ska teknikern undersöka hur kommunikationen som helhet är uppbyggd... alltid något.

      Radera