torsdag 29 januari 2015

Inneliv

Kasperia
Jag, Kasper, har fått tre innekatter. Annat blir det minsann i vår och sommar. :) Titta här, jag ligger på golvet och matte har inte särskilt stor chans att få sitta i fåtöljerna framför kaminen. Fast ibland kör hon förstås ner en eller annan katt på golvet. Bra, för då får ju jag sällskap.


Katteria
Ibland ser det ut så här också. Kolla Filip, hehehe. Han ser nåt i andra fåtöljen, nåt läskigt, för så där ska det väl inte se ut.


- Hihi, det var ju bara jag! Jag gillar att knö mig in under saker.

Matteria
Och matte sitter och kämpar vid datorn - det är mycket jag borde göra här just nu. Så här dags funkar uppkopplingen bra, men då är jag ju rätt trött. Jag kan i alla fall förundras över att efter någon månad så dyker det plötsligt upp en rosa knopp i den vita azalean. 



En god (?) sak är att jag nu vet att min usla uppkoppling under så stor del av dygnet beror på för dålig kapacitet på en radiolänk, eller nåt sånt. Borde varit åtgärdat i december, men nu hoppas man hinna i januari. Inte många dagar att vinka på. Å andra sidan sa man inte under vilket år... Det handlar alltså om ett omfattande arbete. Dags att kräva nedsatt avgift! 

20 kommentarer:

  1. Så bra att de i alla fall vet vad felet beror på! Så kanske, kanske snart!

    Det ser väldigt mysigt ut med djuren därinne i värmen. Mina katter vänder i dörren de också, för ute regnar det och så gjort sedan igår.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas kan man ju.

      Alla djur inne, som vanligt, men snötäcket är inte längre heltäckande. Till och med lite blek sol, precis innan den försvann bakom skogen. Snart bör katterna kunna lämna kattlådorna. :D

      Radera
  2. Jag tror att din matte kan passa på att "skriva av sig lite" när hon kräver nedsatt avgift. Man får väl anta att matten kollar noga innan hon sätter sig någonstans... Kramis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gör hon, kollar alltså, innan hon sätter sig.

      Hehe, matte har för några dagar skrivit av sig i en annan sak. Resulterade i en avlämnad blomsterkvast och beklaganden från flera håll. Fast så lär väl inte Telia reagera.
      Kasper

      Radera
  3. Kul att höra från er, trist med usel uppkoppling :-(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Urtrist är det. Vi är hjärtligt trötta på det nu, både jag och matte!!
      Kasper

      Radera
  4. Underbara plädar i fåtöljerna. Katterna och Kasper har ett mycket gott hem ser jag. Jag blir fruktansvärt frustrerad när det är något fel på datorn, är verkligen beroende. Hoppas att det ordnar sig för dig!"
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Plädar varierar. :)
      Så här års trivs vi alla extra bra i närheten av kaminen - så just nu bor vi liksom lite trångt... :D
      Berit E
      PS. Det ÄR himla frustrerande med en uppkoppling som krånglar rejält precis varenda kväll och halva natten!

      Radera
  5. Synes absolutt mamsen din burde skaffe deg din egen selskapspels på golvet jeg Kasper!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker ju jag också - men matten tycker att det räcker med fyra fyrbeningar i huset. Och katterna är också riktigt fina kompisar. :)
      Kasper

      Radera
  6. Ja, en nedsatt avgift hade inte varit helt fel efter det strul du haft. Man kan ju hoppas det arbetet sker detta år, inte nästa eller om tio ;)
    Så jättesöta ni är både på golv och i fåtöljer :D Himla mysigt ser det ut.
    Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är faktiskt odrägligt som det är nu. Vi kan i stort sett glömma datorn (och därmed för vår del även teve) från eftermiddagen fram till ungefär midnatt.
      Men bortsett från det så har vi det väldigt gott. :)
      Och vi kommer att få nedsatt avgift.
      Kasper

      Radera
  7. Nog kan ni ha det riktigt mysigt alltid! Skulle också gärna ha en mjuk liten
    kisse att krypa in till, men min matte är allergisk mot katter, så jag får nog
    nöja mig med mitt lammskinn.
    Ja, nu har de inte många timmar på sig att fixa den där radiolänken om det ska vara klart i januari! Det blir nog nattarbete! Håller tassar och tummar!
    Önskar dig och din flock en härlig helg.
    Puss från Melody!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte tusan jobbar dom natt inte - matte börjar tro att det här kommer att dra ut på tiden jättelänge.
      Du har visserligen inga katter, men du har ju Shakira. Jag skulle gärna ha en hundkompis också, men matte säger att det räcker så bra med mig. :)
      Vi ska försöka ha det bra, även om vi inte har dator (och därmed inte heller teve) just de tider vi helst vill ha det!!! Grrr...
      Kasper

      Radera
  8. Fy jam för usla uppkopplingar !
    Tur att dom hittat felet i alla fall och håller tassarna för att dom menade att det skulle åtgärdas i år :)

    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. DET hoppas vi också!! Att det åtgärdas i år... Fast man undrar ju - i januari blev det i alla fall inte fixat. :(
      Kasper

      Radera
  9. Ja, klaga på du till Telia. Grannen här va utan uppkoppling nån vecka, eller kanske va det två, i somras! Han fick avdrag med några tusenlappar!!! Han blev nöjd...

    Så klaga allt va du orkar ;)
    BELLA med matte

    SvaraRadera
  10. Jag ska fortsätta klaga!
    Lite löjligt är faktiskt det är. Jag bor inom vad som kallas Storstockholm. Men Telias kapacitet på ledningarna är för dålig för att rymma även mig...
    Berit L

    SvaraRadera
  11. Men nu får väl Felia ta och sätta fart så ni får ordentlig uppkoppling. På dom bara, klaga mycket och kräv kompensation!
    Gissa för övrigt till vem matte ska ringa i morgon? Det finns sår i en kroppsdel IGEN

    SvaraRadera
    Svar
    1. Joodå, nu ska här börja klagas på allvar. OCH krävas kompensation!
      Mail finns färdigt, säger matte, ska skickas när klockan passerat midnatt. Först då är uppkopplingen stabil, nu är den fortfarande hipp som happ.
      STACKARS din matte!!!!
      Kasper

      Radera