söndag 25 maj 2014

Telia - HALLÅ!!!

Kanske det här är bästa sättet att få kontakt med Telia? Har sett att de kollar bloggar för att kunna förklara varför deras service ibland fallerar...

Webmailen låg nere åtskilliga timmar mellan fredag och lördag, nära ett halvt dygn längre än beräknat.

Fungerade sedan ett tag, men nu är det stopp igen!
Error: PSApps - vad betyder det???
Försök igen om 20 minuter, är det besked Telia ger på hemsidan.

Det har gått åtskilliga 20-minutersperioder nu. Och några timperioder.

Till slut ringer jag upp. Får besked att det var 43 ärenden före mig. Håhåjaja - helt plötsligt var de i stället 84!!!

Nu har antalet krympt till 76.

Tur jag har högtalartelefon, så att jag kan ägna mig åt annat än att sitta och hålla i luren medan jag väntar (nu har jag i alla fall plats 69 i turordningen, det går framåt...)

Jag TROR att samtal till 90200 är avgiftsfria...
Viktigt, i synnerhet om jag helt plötsligt skulle hoppa upp till kanske nr 156 eller något sånt i kön...

Kanske jag ska vara glad att åtminstone uppkopplingen fungerar? Men jag behöver använda min mail, väntar bl.a. ett viktigt besked.

Grrrr... Snälla Telia - ge åtminstone relevant information på hemsidan!!!

12 kommentarer:

  1. Drabbades av samma åkomma. Men Telia hade ju faktiskt gått ut och informerat att mailen skulle ligga mer eller mindre nere nu i helgen, så jag slapp bli irriterad ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Webmailen skulle ligga nere över en natt.
      Kom tillbaks efter knappt två dygn.
      Försvann igen, och då med ett mystiskt meddelande...
      Telefonkontakten gav resultat - jag fick en "specialadress" så att jag kunde komma runt problemet, men den adressen var inte "allmän" och kunde inte meddelas på hemsidan.
      När jag nu efter några timmar kom hem igen, då tycks allt fungera som det ska. (Men jag behåller "specialaren" för säkerhets skull.)
      Berit E

      Radera
  2. Svar
    1. Telia hade i alla fall en trevlig man i supporten.
      Och nu fungerar det. :)
      Berit E

      Radera
  3. Känns faktiskt skönt att ha avslutat förhållandet med Felia.
    Innan jag glömmer det igen.................12 juli kl 11 KORV OCH KÖTTBULLEPARTY enl tradition! Matte fick inbjudan i fredags

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tid för partyt antecknad. :)
      Telia fungerar för det mesta väldigt bra, men den här gången blev uppdateringstekniken tydligen övermäktig, eller hur man ska uttrycka det. :D
      Och jag blev VÄLDIGT irriterad.Men det är över nu. :)
      Berit E

      Radera
  4. Det är skönt att hetsa upp sig lite ibland! Husse blir tokig på ungefär samma saker! Tyvärr verkar Telia vara minst sämst av alla operatörer så vi fortsätter väl så länge... Kramis och tack för senast!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, kändes bra att skrivit av sig, säger matte - så att den trevliga supporten slapp råka illa ut.
      Dessutom löste han ju problemet. Och nu tycks allt vara helt okej igen. Så vi fortsätter förstås också.
      Tack själv (och gissa om matte festar på rulltårta).
      Kasper

      Radera
  5. Hej, Jonas heter jag och jobbar på Telia kundservice.
    Precis som du säger kollar vi bloggar då och då.

    Ber verkligen om ursäkt för den störning som blev men det mesta ska fungera bra nu.

    Härligt att du fick sådan bra hjälp när du väl kom fram till vår support.

    Ha en riktigt trevlig vecka nu.

    Med vänlig hälsning
    Jonas, Telia kundservice

    SvaraRadera
    Svar
    1. Störningen i sig var ju irriterande, men det jag framförallt efterlyste - och fortfarande efterlyser - är relevant och kontinuerlig information på hemsidan.
      En trevlig och hjälpsam support är för övrigt guld värd! En trevlig bloggkommentar är inte heller det sämsta. :)
      Ha det bra själv!
      Berit E

      Radera
    2. Hej igen.

      VI har jobbat som bara den för att försöka hålla kunder uppdaterade under tiden med information på vår hemsida, Facebook och Twitter. Även om man kontaktat oss har man fått information innan man bli placerad i kö.

      Har du förslag på hur vi hade kunna informera bättre så vill vi naturligtvis att du skickar in detta så vi kan se över vårt tillvägagångssätt till nästa gång. Skicka in ditt förslag på www.telia.se/tyckomtelia

      Ha det gött nu.

      Med vänlig hälsning
      Jonas, Telia kundservice

      Radera
    3. Som den stenåldersmänniska jag är, så nyttjar jag varken Facebook eller Twitter. Men jag kollade Telias hemsida kontinuerligt.
      Där tycker jag fortfarande att uppdateringen och informationen var dålig.
      Och - den information jag fick automatiskt innan jag hamnade i kö var inte svar på mitt problem, dvs det meddelande som dök upp på min skärm.

      Men du Jonas, det är okej nu. Jag ska skicka in de här synpunkterna. I övrigt orkar jag varken klaga eller vara sur eller på dåligt humör en sådan här strålande försommardag!
      Drar i stället till sjön, med min lilla hund...
      Ha det gott nu, och hälsa dina kollegor. Trevligt bemötande försonar faktiskt det mesta. :)
      Berit E

      Radera