måndag 22 augusti 2011

Vanlig dag, med mat och promenad

I går hämtade vi hem sånt som blivit kvar på Mysans "sommarfamiljs" veranda - en kattbur, pläden över grävlingsfällan, vatten, matskål, mat. Och matte konstaterar att hon saknar Mysan, inte sedan hon var en nästan-vildkatt, utan sedan hon under några timmar var mattes gosekatt!

Vi gör vad vi kan för att trösta henne, dvs trösta matte - hon har ju oss!!!! Fyra fyrbenta!


Här försöker jag och Petrus locka med oss matte på en promenad.


Det gick bra. Nu när det inte finns någon Mysan att skrämma - fasligt vad matte tjatar om henne!!! -  så blir det lättare för mig att gå till sjön! Här bor Mysans "sommarfamilj" (som jag just sa, jädrans tjat!!)  

Här ligger ett par åror - ingen rädder för tjuvar här! Båten ligger bredvid.


Klart jag badade! 




Sen gick vi förstås vidare. Såg en och annan kantarell som fick stå kvar. Men vi måste nog ge oss ut i den mer riktiga och lite större skogen snart. Fast här är vi fortfarande vid våran lilla minsta sjö. Jag syns som en prick, men kan som vanligt bli större om du klickar på bilden.


Jag badade förstås, dvs sprang upp och ner och ner och upp 142 gånger minst, vid badudden. Men filmen funkade inte, batteriet i kameran tog slut. Så ni får se den som togs för någon vecka sedan i stället, faktiskt ingen skillnad på dom. Men några fler bilder blev det inte heller. Tycker att matte vid det här laget borde lärt sig att kamerabatterier måste laddas ibland!



12 kommentarer:

  1. Så härligt att bada! Jag var vid havet idag men det blev inget badande faktiskt!! Hur vågar du springa så långt i från din matte??? Tänk om hon skulle smita!

    SvaraRadera
  2. Matte hälsar att nu känns den där mystiska knölen igen i Mysans mage.
    Så detta om det finns kattvalpar eller ej verkar bli en gåta en stund till.
    För övrigt får din matte komma och mysa med Mysan så ofta hon vill...........
    Jag tänker däremot komma och bada hos dej innan onödiga isen kommer.

    SvaraRadera
  3. Jag är säker på att Du gör allt för att trösta matte. Oj vad Du badade.. Ser så härligt ut med de fina svenska sjöarna. Bor dessvärre här i England ganska långt från vattnet, men om inte annat lär det komma massor av vatten från skyarna i morgon.. blää med det behövs regn i London området.

    SvaraRadera
  4. Jag har faktiskt en viss förståelse för att matten "tjatar" om den där kissen... Hon har tur som har er!
    Är du säker på att det bara var 142 bad? Med den farten hade jag gissat att du hann mååånga fler:)
    PUSS!

    SvaraRadera
  5. Nej, nu får matten sluta tjata om Mysan, hon får mysa med er fyra så länge och så gäst-mysa hos Mysan ibland. Va´ tjatigt det blev :-)

    SvaraRadera
  6. Vi kan faktiskt förstå att din matte saknar Mysan lite, hon la ju ner en massa jobb på att hjälpa henne att få det bra. Tur ni jobbar i team du och katterna hemma för att få henne på andra tankar.

    Härlig film! Där har du minsann något du kan riktigt bra, konsten att bada och njuta av livet! och det är helt klart viktigare än diverse trix och annat hälsar våran matte... :)

    SvaraRadera
  7. Tycker också att du har ett mycket badvänligt bad. Kan tänka att det inte är så många tvåbenta badpojkar där nu... Kramis!

    SvaraRadera
  8. Emma - Matte smita ifrån MIG, skulle hon väl aldrig göra... ;) Men faktum är att det GÖR hon, så jag har faktiskt stenkoll! Matte tror att jag har ögon i nacken, för så fort hon vänder av åt annat håll än jag har tänkt, så är jag efter henne i full galopp! ;)

    Sigge - Ska bli spännande att se - valpar eller inte valpar... matte tror att det blir! Matte kommer nog nån gång - risken är bara att hon smugglar med sig Mysan hem till oss då... ;) Och ni är förstås välkomna hit.

    Kikkan - Vatten uppifrån är inte alls samma sak som vatten nerifrån, men det där uppifrån behövs ju också, förstås. :) Både jag och alla mina katter är fenomenala på att trösta matte, hälsar hon. :)

    Eva - det KAN förstås ha varit några fler bad, 168 eller så, det är lätt att tappa räkningen... ;)

    Rudi - mysa, myste, myst, eller hur det kan heta. Just i kväll har Filip myst som bara den, Och Petrus. Och så jag förstås. Maxi hade visst nåt annat för sig, men han är annars rätt duktig på mys han också.
    Mys på dej! :)

    Timse och Ina med matte - Ja ni förstår att Mysan var så himla gosig, ögonblickligen, när hon väl var infångad. Rentav lycklig för det. Tror jag.
    Jovisst, att nosa, snosa och springa upp och ner i vatten, det är jag en riktig fena på. :)

    Ludde - nu är det toppen, för nu får jag bada var jag vill! Och det vill jag ju, menar jag... ;)

    SvaraRadera
  9. Matte säger att du är en riktig stölle, jag håller med för va ä dä för vits med att upp och torka sig när du ändå kutar tebaks ut i spat, hihi.

    Taxpussar.

    SvaraRadera
  10. Hillman - prova, Hillman, prova!!! :D
    För då kommer du att fatta vitsen... ;)
    Att din matte inte fattar är helt i sin ordning, det gör inte min heller. Men DU skulle säkert!

    SvaraRadera
  11. Men vilken skön simdag du haft ! Då har ni sluppit åskar och blixten försdtår jag. Här mullrade det lite häromdagen, men idag är det soligt och varmt.
    Vad bra att dte ordnar sig med myzan och ev kattvalpar. Jo jag förstår att det var kul att träffa Sigge igen också.
    Jag förstår precis poängen med att springa upp ur och ner i vattnet. Jag gör likadant, det är ju kul att torka pälsen emellanåt, även om det bara är några sekunder.
    Men nu får det var med springandet för min del ett tag som du såg. Men snart så, snart ska jag springa ordentligt jag med !

    SvaraRadera
  12. Väldigt skön dag, inget regn, ingen åska.
    Bra med Mysan, hade inte varit roligt att veta att hon måste fortsätta att vara ute hela nätterna. Tänk, att inte ha något hem alls!
    Snart Wille, så får du springa fram och tillbaks i vattnet igen. Så skönt, att du är på stadig bättringsväg nu!

    SvaraRadera