lördag 6 augusti 2011

Följ med på badvägen!

    Tänkte slå rekord i bilder, och låta er följa med på en badprommis. Ibland går jag till min andra sjö, men det får jag visa en annan gång.


Här är jag kvar på tomten, alldeles nedanför ligger ängen.

Skynda dig, matte!!!! 

Här har jag hunnit till skuggan överst på förra bilden och ska strax gå över lilla vägen vid soptunnorna. Nu har vi nog gått i ett par minuter. 


Har just gått över lilla vägen, måste hämta matte och be henne skynda på!!!!  


Och där ligger sjön, måste skynda på matte igen!
Nu har vi nog gått i fyra minuter!
 

Jag badar... 


... jag rullar... 

... och jag blir jättesur för att dom lagt en båt just här! Där jag brukar bada!!!!  


Ingen bild från min bästa badplats, för där fanns folk och då får jag inte vara där (visar bild längre ner). I stället fortsatte vi gå utmed sjön. Ljuvligt! 



Här på andra sidan sjön bor Evert med sin husse och matte.


Och här bor dom som gav oss gäddan...  


Här badar jag på andra sidan sjön... 


...och här äter jag blåbär. Jättemumsigt! 


Kan tala om jag jag säkert var nere i vattnet 123 gånger minst, under den här promenaden! 

Härifrån har vi utsikt...


...men som tur är bär det neråt igen!



Det är skog utefter hela sjön. 


Här har vi vänt, och kommit tillbaks till min andra badplats, den var tom på folk! Och då kan jag både undersöka bryggan och bada om jag vill - och det vill jag ju, fast matte inte laddar upp nån bild just därifrån!!!!  


Och här är jag ända tillbaks till badudden, min bästa badplats, och nu var det folktomt här. Man ska passa på sent på eftermiddagen, när alla är hemma och äter middag och ingen ännu har hunnit ner till kvällsdoppet. Vi kom i grevens tid, mötte nya badare precis när vi skulle gå därifrån. 


Hihihi, här är ju matte också med på ett hörn...


Här ser ni vad det står på tavlan ovanför mig, hahaha, den här bilden gillar jag!
Civil olydnad, kallar matte det. :) 


Sen har vi bara att gå tillbaks hem över ängen ...


... och där, på andra sidan möts vi av en jamande Filip!  


Och sen - ja vi är ju faktiskt hemma, där ängen tar slut!
Ni skymtar ju mitt hus!
 


Puh, säger matte, som är tacksam mot Blogger som tog emot alla bilderna! Hade varit ett nästan hopplöst företag på gamla kasperian!  

17 kommentarer:

  1. Vilken härlig runda ni går!! Ser så ljuvligt ut:-)
    och att få bada sådär när man själv vill under promenaden är ju bara toppen!

    De där skyltarna tycker min matte är löjliga :-) Varför skulle vi skräpa ner mer än människor ;-)
    kram!!

    SvaraRadera
  2. Snygg rapport, Kasper och matten! Nu vet vi precis hur ni hade det på rundan. Avis på att ha en sjö så där hemomkring, det är jag!

    SvaraRadera
  3. Malte och Emma - det är härligt att ha sjön så nära, jag har ju till och med två stycken, och båda brukar jag bada massor i.
    Skylten sitter nog mest där för att en del är rädda för oss! Till och med för mig, hihihi...

    Rudi - det ÄR härligt att ha sjö precis nästan hemma. Ska väl inte klaga, även om jag känner flera som har sjön till och med på tomten! Grynet, Evert, Lady...
    En annan dag ska jag ta er med till min andra sjö! :)

    SvaraRadera
  4. Wow...vilken superhärlig promenad! tänk om vi kunde gå bara du och jag och svärma i solnedgången!

    SvaraRadera
  5. Du har en alldeles utmärkt badrunda!
    Och den sjön är ju mycket simvänlig, det vet ju jag som provat den.
    Kanske kommer och badar i den innan onödiga isen anfaller.........

    SvaraRadera
  6. Här blir matten alldeles matt och konstig på ögonen... Så'na där Sörmlandstrakter med skog runt sjöar så där känns bra "hemma":)
    Väldigt mysigt alltså!
    Se'n har Petrus och jag klickat sista bilden för vi tyckte båda vi anade 2 "svartingar" där. Och mycket riktigt! P är alldeles glaet vansinnigt avundsjuk på den där tomten där man verkar kunna smyga omkring och gömma sig och jaga och busa och retas med matte när hon ropar och hoppa på brorsan och...
    (PHU! Det ska 17 vara sekreterare åt den!)
    PUSS på er hela gänget!

    SvaraRadera
  7. Ljuvligt, ljuvligt, ljuvligt! Åh vad fint ni har det, verkligen en riktig toppenpromenad med allt badande... måste vara härligt att ha så nära till en sjö... vi är allt bra avis ;) Jättehärliga bilder på finaste miniatyren som finns!

    SvaraRadera
  8. Ella - visst är väl Sverige alldeles för stort ibland? Jag menar, annars vore det ju lätt som en plätt att du gjorde en liten sväng hit till mej och min sjö! :)

    Sigge - tycker jag absolut att du ska göra, komma hit före isen, alltså. :)

    Eva - fast egentligen är det väl Petrus och Simon? :D - det stämmer att våran tomt är väldigt kattvänlig! Matte hittar dom aldrig (fast JAG gör det förstås) men rätt som det är dyker dom upp och säger "hej"!

    Timse med flock - jag gillar ju också den där promenaden väldigt mycket, den är lika rolig varje dag! Fast vi går på liiite andra ställen också. :) Men den här prommisen är en favvis.

    SvaraRadera
  9. Vilken härlig runda...
    Själv brukar jag och matte ha skygglappar för såna skyltar om det ändå inte finns ngr gnälliga tvåbeningar där vi är, för stunden.

    Hoppas det inte regnar lika mkt på dig som det gjorde på mig på min promenad idag.

    Tjingeling

    SvaraRadera
  10. Ha, ha jag har fått nästan dubblet så mycket regn som du!!!
    Matte hörde att 30 mm har det fallit här, synnerligen välgörande för alla mina svampar.
    Jo jag kommer och badar innan onödiga isen, nu är det ju dessutom mycket närmare till dej!

    SvaraRadera
  11. Gizmo - precis som jag och matte. Den där badplatsen är egentligen MIN, för jag använder den hela året! Både i vatten och på is.
    Om bara några få dagar är alla sommargästerna borta, och då är den bara min igen! :)

    Sigge - så bra, men jag är fullkomligt nöjd med mina 17 (vi fick ju 40 mm förra veckan, så nu räcker det för ett tag).
    Vi ses. :)

    SvaraRadera
  12. Matte hade med kameran som vanligt men det blev inte så många bilder som DU hade förståss. Men ta en titt du om du har tid..
    Skönt att du får ha sjön för dig själv igen.

    /Gizmo

    SvaraRadera
  13. Gizmo - klart jag har tid att hälsa på hos dig!
    Väldigt vackra bilder från din promenad, och så här många bilder brukar jag inte visa. Men ibland är det roligt. :)

    SvaraRadera
  14. Tydligen livat i dina trakter nu igen.
    Stjäls det inte hundvalpar så är det bomber.
    Rena vilda västern tror jag.
    För övrigt så ångrar matte att hon inte filmade nä jag desperat spaade i hinken.
    Men hon var upptagen med att skratta ut mej!!!

    SvaraRadera
  15. Sigge - tur att vi inte hamnade mitt i bombkaoset, bestämde att vi skulle åka till Södertälje i stället (du vet där dom skjuter skarpt rakt in i polisstationer och sånt...)

    SvaraRadera
  16. Måste säga att din matte nästan överträffat sig själv med alla dessa bilder. Kul att få se din badväg på sommaren. Mycket trevligare än på vintern då det möjligtvis bjuds snörull. Kramis!

    SvaraRadera
  17. Ludde - ja minsann, hon HAR överträffat sig själv! Och mig också, om man säger så...

    Ska endera dan gå den där vägen som vi gick i vintras, och fortsätta genom lite skog till min andra sjö, den där det växer en massa svamp. I den skogen alltså, inte i sjön... Inte vad jag vet, i alla fall... ;)

    SvaraRadera