onsdag 3 augusti 2011

Ny grej, njutande Petrus och nostalgibadbild

Nu har vi just varit ute med gäddan (den som matte skrev om häromdan). Hårdfrusen till -20! Kompostförpackad, så att den inte hamnar på deponi, som det heter. Säger matte.

Hoppas den inte hinner tina för mycket innan sopisen kommer och hämtar den i morgon förmiddag!

Här letar jag godis, har visst inte talat om att matte köpte en sån här mojäng åt mig för ett tag sedan.



Det finns hundar som är smartare än jag, säger matte. Såna som fattar fortare. Men till slut så... När jag slutat bära iväg med plupparna. :)


På väg upp från hallonen som vi gick ner till idag igen, alldels nedanför tomten, passerar vi dom här kamraterna, faktiskt  tomten. Finns massor! Men dom torkar.


Förresten kanske ni vill se en bild på Petrus, där han ligger och mojsar sig i solen, alldeles framför yttertrappen. På "berget".

Matte visar fler bilder på honom.
Jag tycker det är synd att hon inte tar med sig kameran ner till sjön. Ni kan ju tro att jag aldrig får bada!!!
Hoppas matte tar med sig kameran i morgon, åtminstone den lilla!!!!! Hon bara måste det, tycker jag!

Här en gammal bild, där jag badar med min bästa kompis Mollie (hon är en badkruka, men här doppar hon åtminstone tassarna). Vi har inte setts så mycket senaste månaden, men snart får vi bättre med tid igen. (Klicka på bilden, som vanligt, så ser du bättre.)

Hej då! :)
.

8 kommentarer:

  1. Åh har du också en så'n! (Vi har ju iofs lånat...) Visst var det kul att dra iväg med plupparna? Det VERKADE ju vara det som var meningen...
    Myspysbild på din Petrus säger matte! Våran P slänger sig ofta sådär framför fötterna på matte så hon håller på o snubbla. (Särskilt när han vill ut... Men det fås inte nu för snart kommer grävarna som ska dränera. Då ska inga siameser springa ivägen!)
    Att få mattar att ta med kamera... ACK vilket besvär det är!!!
    PUSS!
    Jesper o Assar
    Ps Mollie är jättesöt! PUSSAR till henne!!!

    SvaraRadera
  2. Hmm.. ngn sån pryl har inte jag.. Matte sa nyss att jag borde grejja det rätt bra för min nos funkar kanon..

    Ska se om jag kan få med matte och bada framåt kvällen kanske.
    Nu vet jag ju iaf att jag KAN simma även om jag tvekar lite ibland fortf.

    Ha det gott
    /Gizmo

    SvaraRadera
  3. Det är roligt med spel och pussel och gott! Man kan aldrig få för många badbilder tycker jag. Fast på vintern ska man han snörullbilder i stället.

    SvaraRadera
  4. De är verkligen roliga de där spelen! När man kommer på hur dom funkar och det plötsligt dyker upp godis!! ;-)

    Vår matte har med sig kameran ÖVERALLT!! Vart vi än går, men det är inte ofta det blir några bra bilder!
    Kram från Malte

    SvaraRadera
  5. Himla tur att den där förklädda vithajen är borta från eran frys!
    Vem vet vilka eländen den skulle ha kunnat ställa till med?
    Ja matte tror att den mycket väl hade kunnat öppna frysen tagit sej ut och ätit katter, hund och människor.
    Petrus gö matte alldeles nostalgisk och så skanar hon gamla Penny eftersom de var så lika varnadra.
    För övrigt hittade jag svart trumpet idag utan att trolla!

    SvaraRadera
  6. Det närmaste ett spel jag kommit är att husse gömmer mitt märgben under en tidning på altanen för att inte skatorna och kråkorna ska hacka i sig allt det gottiga i det. Ibland blir det lite svårt att bläddra undan tidningen med nosen, men jag ger mig inte... Kramis!

    SvaraRadera
  7. Vad hör ag? Förklädd vithaj i frysen? Vilken tur att du klarade dig med alla tassar i behåll! Cruellapussar i massor!

    SvaraRadera
  8. Hej alla vänner! :)

    Eva med Jesper och Assar - Du såg va, att det fanns ännu mysigare biler på Petrus hos matten. Hon snodde dom från mig! Ska pussa Mollie när jag träffar henne igen. :)

    Gizmo - tror också att du skulle fixa det lätt som en plätt. Min nos är också utmärkt, men jag tänkte mig först att det var själva plupparna som var grejen. Men sen så... :)

    Rudi - snörullbilder har jag massor, och idag hade faktiskt matte med sig kameran till sjön. I natt eller i morgon kommer nog bilder. :) Förresten, åh, vad det var kul att titta in till dej idag (fast det är det ju alltid, förstås!)

    Emma med Malte - tror jag ska be matte att få spela lite i kväll också. :) Matte och jag svarade på det där med bilder, på din blogg. Vi tycker dom är fina! Vi måste också ljusa upp våra ibland. Eller mörka ner, det beror liksom lite på... ;)

    Sigge - matte var också glad när gäddskrället for ner i sopbilens stora gap! Den var ju död, så den kände inget. Matte minns också bilderna på Penny, och hur lika hon och Petrus var.
    Vi har aldrig sagt att DU trollar, Sigge, det är din matte som gör det!!

    Ludde - jag fick ett fryst märgben idag, och jag passade det minsann själv, där ute på altanen. Släpper det inte ur sikte förrän där inte finns en gnutta kvar för en skata att snylta i sig! - Och du - grattis till att ha fått hem matten!!!!!

    Cruella - den var ju död, redan när vi fick den. Men den såg jätteläskig ut ändå, du läste kanske hos matte hur det gick till. :) Kan säga att den såg MINST lika läskig ut nu, och det var jätteskönt när sopbilen tog den med sig. Nu blir den kompost, kommer kanske att gödsla någon vacker pelargon? :)

    SvaraRadera