torsdag 5 oktober 2017

Kaotisk röra

Det är en väldig röra kring mig just nu, på flera plan. Precis som textstorleken längre ner. Jag förstår ingenting, och det går inte att rätta till.Men bra, mitt i allt kaos, att ert tandläkarbesök utföll på bästa tänkbara sätt. Förra gången hade en viktig tand spruckit och måste dras ut.Men nu behövde bara lite tandsten tas om hand. "Vi ses om ett år", sa tandläkare Stig till avsked. "Och en eloge för att du skött dig bra!"

En annan sak - jag kommer att radera ett par av mina senare inlägg, och då följer ju även era kommentarer med. Men jag minns vad ni sagt, och tack för stöd och förståelse. Jag står för allt jag skrivit men det känns ändå inte bra att ha lämnat ut någon så som jag gjort. Därför raderar jag.J


 Mera kaos
ag vet inte exakt NÄR, men ATT  jag får fiber indraget är tydligen helt klart. Och då byter jag operatör och därmed försvinner mina  e-postadresser hos Telia.   Jag försöker skapa nya, via Google (gmail) och Microsoft (live och outlook)  Nu har jag ställt till det riktigt ordentligt. Microsoft vägrar godta mitt telefonnummer för verifiering, jag har försökt öppna för många konton. Klart jag har eftersom inget av det jag ville ha var tillgängligt..
När jag väl lyckats få till något blockerades det, tillfälligt som det sas, eftersom det förekom märklig användning. Det fungerar nu igen, så ETT konto har jag där.
Nästan samma sak med gmail, men där har jag lyckats få till de tre konton jag vill ha (det har tagit mig många timmar, faktiskt flera hela kvällar) men nu äntligen kan jag komma in på dem allihop, även om det är bökigare än med mina nuvarande hos Telia.

Men - Jag kan inte utan vidare svara på kommentarer i egna bloggar. Ibland inte heller kommentera på andras. Där är det Blogger som konstrar. Jag har tre olika webbläsare, en del fungerar här, andra där.

Nästa steg blir eventuellt att jag lägger ner Kasperian, den blir i så fall vilande, som Dagsländorna .  i så fall startar jag förmodligen en ny blogg, det blir den tredje. Det lär ni i så fall märka, ni som fortfarande hittar till Kasperian. Märkligt många besökser jag på räknaren, så många läser tydligen. Jag är så tacksam mot er som även kommenterar. det känns lite roligare då.

8 kommentarer:

  1. Uff denne teknologien er ikke den enkleste å forholde seg til ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det är den inte. Den lever liksom sitt eget liv. Ett liv som ofta inte är kompatibelt med mitt...

      Radera
  2. Visst är det jobbigt när tekniken är gjord för andra än en själv! husse använder till 99% sin padda, och där kan han inte blogga! Bara kommentera. Vi hoppas att matten får det hela att fungera så småningom men följer naturligtvis med till den nya bloggen om det blir tvunget. Det viktigaste är i alla fall att ni har varmt i huset och att du Kasper har tillräckligt med tänder för att äta ditt torkade dietgodis... kramis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hörrödu, visst köpte väl hussen en Mac. Förmodligen för att den skulle användas, bl.a. till din blogg! Hoppas ni inte helt glömmer bort den, för jag och matte och även Filip vill gärna fortsätta följa dina öden och äventyr.
      Matte ska nog faktiskt starta en ny blogg, hon verkar ha bestämt sig. Hon har övervägt att flytta till WordPress eftersom hon nu har besvär med Blogger, men antagligen blir det ändå ännu en blogspot-blogg. Men hon ska vara noga med såna inställningar som uppenbarligen inte går att ändra.
      /Kasper
      Än räcker Kaspers tänder till, men ovisst hur länge. Snart är det nog dags för nästa sanering. :(
      /Berit E

      Radera
  3. Hoppas att röran reder ut sig och att sen blir mycket bättre än innan till och med.
    Datorteknik är inte att leka med, helst som det tydligen roar "utvecklare" att krångla till det så mycket det bara är möjligt.
    Viktigast är att bloggen får fortsätta, plattformen "får" däremot variera. Men Kasper och hans katter släpper man inte så gärna ifrån sig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dessvärre blir en del röra-sviter bestående,men förhoppningsvis kommer jag att kunna leva med dem, utan att de gröper ur mig alltför djupt.
      Datorteknik - ett irriterande och knepigt problem har jag löst idag. Googlar man sitt problem kan man ju faktiskt hitta en lösning!
      I stället har ett nytt dykt upp. Hoppas att kunna få hjälp via företagets telefonsrvice.
      Även i en ny blogg kommer självklart Kasper och katterna att figurera, fattas bara annat!
      Berit E

      Radera
  4. Jag läser även om jag ibland är dålig på att kommentera (speciellt om jag läser från mobilen, då är det så bökigt att skriva...) Ja se all teknik hit och dit, jag begriper mig inte på så mycket så jag vill helst att det bara ska fungera ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du Anna, vem vill inte det - att det bara ska fungera. Men här strulas rätt mycket just nu.
      Jag läser hos dig också, men jag kommenterar inte heller alltid.

      Radera