söndag 21 april 2013

Nu är det nog faktiskt vår!


Det gäller att ta ut det sista gottiga av vintern - här är sista snön på min tomt. Jag vägrade rulla när kameran tittade på!

Men när matte övergick till att fota totalt ointressanta blåsippor, rullade jag. Eventuellt säsongens sista rull,  men den får ni alltså inte se. Fast kanske i morgon, i skogen finns lite snö kvar och kanske har matte med sig kameran då. Det finns förresten en hel massa utslagna blåsippor nu, på min tomt. Tussilago också.

En och annan krokussolitär tittar upp också, varifrån dom nu kommit. Dom brukar jag springa omkull! Så den här finns inte längre. 


Så här såg det häromdagen ut vid min väg till civilisationen. Dom skulle just försöka pumpa över vattnet till diket på andra sidan. Så att inte vägen skulle helt undermineras.
I dag var vägen helt dränkt! Matte hoppades att den inte hade några hål i sig, och vi tog en annan väg hem. Den var inte stort bättre den. Tyvärr fanns ingen kamera med.


Myse tycker att det är toppen att en del av gårdsplanen är en enda stor vattenskål. 


Min bil har i alla fall fått på sig sommardäck, och Blogger är så seg så att nu orkar varken jag eller matte sitta här längre! Förresten måste jag ju hinna hälsa på hos mina kompisar innan det är dags för mitt nattismärgkex! 
 


8 kommentarer:

  1. Det är HEMSKT alltså!!! Och förskräckligt! Och pyton och pest coh bläääää!!!!!!!!!!!!!! Inte en enda snövall att bajsa på!!!! Var ska jag göra ifrån mig då då???
    Matte muttrar om "UNDERBART mönster på den krokusen!" men det är av mindre betydelse anser jag.
    Kollegiala kramar
    Assar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du Assar, nu får man ta fantasin till hjälp när man ska bajsa! Försöka hitta nåt bra snövallssubstitut. :)
      Hoppas du klarar det!!
      Jag struntar också helt i krokusmönster, den är förresten helt mosad nu. Jag har rullat på den! :D

      Radera
  2. Ja du Kasper det är INTE skoj just nu och ännu stiger vattnet eftersom det i alla fall här är mycket lappmögel kvar i skogarna. Den översvämmade vägen jag hamnade på i fredags lär ha varit nnu värre i går, hur den är idag vill jag inte ens veta
    Matte körde ner i ett slukhål (dolt sånt) fr en massa år sen vid Öster Malma. Det tyckte inte oljetråget om. Himla tur att det fanns folk på Öster Malma för akutlagning så sonen kom till Öknaskolan och matte till Nyköping för mer hjälp

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är alltid läskigt när man inte ser vägen, det tycker jag också. Fast jag kan ju förstås simma om det skulle dyka upp nåt hål. Det kan inte bilar.
      Hos mig är det fortfarande tjäle kvar en bit ner i marken, matte har kollat. Det är därför vattnet sjunker undan så dåligt på min gårdsplan.
      Under loggspallarna ligger isen kvar, rena isdösen! Måste nog åtgärdas.

      Radera
  3. Hihi, vi såg knappt dig på den lilla, lilla snöfläcken :) Man ska passa på att njuta av de sista snörullningarna man kan göra för sen blir det sand och gräsrullningar istället :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. I dag har jag rullat på en ännu mindre snöfläck! Nere på ängen. Jag passade verkligen på, rullade så att det inte var mycket kvar av den när jag gick därifrån.
      Jag har förresten rullat i löv och ris också. Ljuvligt! :)

      Radera
  4. Ja nu måste det verkligen vara våååår! För nu är vi trötta på vintern faktiskt!
    Men vad mycket vatten det var där då, undra vart allt ska ta vägen?! Eller Myse kanske dricker upp det? :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är nog lite tjäle kvar än, längre ner i marken. Men den försvinner säkert snart och vattnet med den. :) Tror vi.
      Förresten - det ÄR vår! Jag har både tussilago och blåsippor på tomten, och i dag såg jag till och med ett par små försiktiga vitsippor!
      Och så har jag badat. :)

      Radera