lördag 6 april 2013

Fixat!

Tror jag går en bra tid till mötes. Matte har fått sina uppgraderingar, och nu strömmar det in mail från tre personer på Adobes support som frågar hur det har gått och gärna vill ha besked innan de stänger ärendet. Fem nya mail i inkorgen, just nu.

Återstår bara den lilla detaljen, att lära sig hantera programmet.

Men den dagen, den sorgen. Just nu känns allt bara bra. Tänkte att jag skulle berätta det.

Så här såg mattes gamla program ut som man ville ha bild på, innan man "låste upp" INDESIGN.

 
Ojojoj, så mycket hon har layoutat med det programmet! Rena nostalgin...
 
Fast - ärligt talat - jag struntar totalt! Finns ju  så mycket väsentligheter att ägna sig åt här i världen. Till exempel, just nu - ska jag sova på kontorstäcket, eller på lilla kontorsmattan? Medan matte på min order uppdaterar min blogg. I väntan på att vi ska förflytta oss till sovrummet, mitt sovtäcke och mitt nattismärgkex.

8 kommentarer:

  1. Datorer ÄR verkligen lite osociala, som du skrev i svar vid förra! Denna muttrar nu om att webläsaren Firefox behöver uppdateras för att fullt ut "stödja" mail och annat. Eller så måste Google chromme in (vills INTE).
    MEN... "Din version av Linux är för gammal och kan inte uppdateras automatiskt så jag kan inte uppdatera F..."
    SUCK!
    Men nu har havanaislillhussen (Gissa om DET rödmarkerades?:D) lovat ladda ner gratisprogram o ladda över på skiva och langa hit under veckan.
    PUST!
    "Livet blir så mycket enklare med dator!" säger de... FNYS! säger jag! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Även om livet inte blir enklare med dator, så blir det åtminstone mer spännande! :D
      (Fast med en fungerande dator så blir det faktiskt lite enklare. Åtminstone så länge man inte skaffar sig fruktansvärt komplicerade program och åtar sig rätt knepiga uppgifter... )

      Du ska se att den där felstavningsprogramutmanande lillhussen fixar det hela och sen kan du uppgradera och sen funkar allt. :)

      Radera
  2. Ja, alla dessa väsentligheter verkar kunna värderas väldigt olika, men skönt för matten att hennes dator fungerar och att allt blir bättre och bättre. Det braiga med det hela är ju att du får gå igenom hemmets alla liggplatser :) Det blir som massor av helgmys på bara en stund :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just nu ligger Myse i min bia, och själv väljer jag lurviga lilla mattan. Har just flyttat mig från kontorstäcket... Skönt med valmöjligheter. Och Myse flyttar sig nog så småningom... ;)

      Radera
  3. Skönt att matten fick sin uppgradering och har lite egna väsentligheter att pyssla med då - förutom din blogg förstås! Skönt att ha lite olika platser att välja på för nattsömnen. Jag brukar nog varva mellan sju platser när jag sover - varje natt alltså. Jag gillar omväxling... Kramis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, nu känner sig matte ganska lättad, de två stora problemen är lösta.
      Men att lära sig hantera det där uppgraderade (totalt förändrade) programmet återstår. Det har hänt rätt mycket på drygt 15 år, säger hon.
      Och Windows 8 går att förlika sig med.

      Sju olika platser varenda natt - jag nöjer mig med ett par-tre!

      Vet du förresten vad min nattugglematte håller på med så här dags på kvällen - jo hon STÄDAR! Ska just börja dammsuga. Och fixa till en pajdeg. När hon har sekreterat färdigt.
      Hon är inte riktigt klok!!

      Radera
  4. Tur att din matte fick sin uppgradering och hjälp från supporten.
    Min matte gillar inte heller att lära sig nya program och hoppas att hennes dator håller länge , länge än :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Matte säger att hon aldrig mer ska köpa vare sig nån ny dator eller uppgradera nåt program...
      Så här gäller det att hålla tassar och tummar för att det är en evighetsmaskin hon just köpt... ;)

      Radera