onsdag 12 december 2012

Nu har Petrus lämnat oss

Nu har Petrus somnat in. Vi hoppas att Regnbågsbron finns. Vid 10-tiden i morse somnade han, hos matte, framför kaminen. Då hade dom suttit där tillsammans i nästan tre timmar.

Matte har skrivit lite mer.

Det är väldigt tyst och stilla hos oss. Jag sover vid mattes fötter, Myse på stolen bredvid. Filip ligger i min bia och Maxi är ute.

Matte ska försöka sova en stund nu,  hon har sovit så lite i flera nätter.

Petrus somnade in lugnt och stilla, och vi tror att det var precis så här han ville ha det. Men oh, så jag kommer att sakna honom. Han har ju alltid funnits i mitt liv!



När matte orkar ska hon skriva mer om Petrus.

28 kommentarer:

  1. Beklagar sorgen !
    Skickar massa tassklappar och tröstekramar till er alla <3

    SvaraRadera
  2. Nu har Petrus ro där på andra sidan bron.
    För er återstår allt sorgearbete, men dagen med alla de ljusa minnena kommer.
    Petrus följer er från andra sidan och kommer säkert på besök ibland.
    Tröstkramar till er alla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, så välkommen han är! Just nu är sorgen och saknaden stor. Petrus var ju just PETRUS!!

      Radera
  3. Jodå, bron finns! Det är bara hur det sen ser ut och lite annat som vi inte riktigt vet. Med lite fantasi kan vi kanske kan måla upp en egen bild av hur det blir när vi far ut i intet eller alltet hur man nu vill uttrycka sig... Kramis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror vi far ut i alltet, säger matte, och jag litar på henne.
      Det är alldeles säkert en riktigt vacker bro.

      Radera
  4. Stora varma kramar och tankar kommer från ss i Julita!

    SvaraRadera
  5. Beklagar sorgen, vet att Du Kasper tar extra väl hand om matte nu. Londonkramar ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi hjälps åt, alla vi som är kvar. Och matte är så glad att hon har oss.

      Radera
  6. Människor blir så annorlunda, när någon dör. Petrus finns ju kvar hos er. Jag stelnar fortfarande till när jag leker. Är jag inte uppmärksam, så kommer Felix dundrande och förstör allting och skrämmer mig. Matte säger, att han är på andra sidan en bro, men det där förstår jag ingenting av. Han smyger bakom dörren, fast hon inte ser honom. Det vet jag.

    Nospussar till dig och dina katter. Nu är du äldst och jag vet, att du tar hand om din matte och tröstar henne.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är sant, vi ser mycket som inte människor ser. Synd att vi ganska sällan kan förmedla det.
      Äldst är jag ju inte förstås, Filip och Maxi är flera år äldre. Men jag är i alla fall äldre än Myse. Och jag tar hand om matte.

      Radera
  7. Stora kramar till er alla!
    Nu är Petrus ihop med sin andra älskade hund ska du se. Så kan de båda hålla ett öga på er.
    Hoppas matte får lite välbehövlig vila nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh ja, säger matte, tänk om Petrus träffar Klara nu!
      Matte har i alla fall vilat lite i dag, men hon är ändå väldigt, väldigt trött.

      Radera
  8. Den fina symboliken som din matte skriver om regnbågsbron, den tror vi med på. Fina, fina Petrus, vi hoppas att han har det minst lika bra dit han kommit nu som han hade när han var hos er.
    Låter väldigt tacksamt och varmt i hjärtat trots den svåra situationen, att Petrus fick somna in hos er, att ni fanns med in i det sista. Han behövde inte vara ensam eller rädd.
    Kramar och styrka till er.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi är så tacksamma att Petrus fick somna in precis så som han gjorde. Att han kom in till oss och inte drog sig tillbaks utomhus.
      Vi ville ha honom hos oss, ville inte att han skulle vara ensam.
      Jag tror att han har det ännu bättre nu än han hade hos oss. Vi hoppas att det inte är vinter och snö där.

      Radera
    2. Nej, där Petrus är finns säkert ingen snö eller vinter om inte han vill det. Så tror vi.
      (Laikas matte: Jag känner extra starkt just över detta då Laika trots allt börjar komma till åren och bara tanken på att förlora henne gör fruktansvärt ont)
      Vi hoppas att ni blir starkare varje dag och minns alla fina stunder med Petrus som kan lätta upp de tunga dagarna.

      Radera
    3. Laikas matte, det GÖR fruktansvärt ont.
      Vi lever vidare nu efter Petrus, men han finns med oss här precis hela tiden. Finns egentligen ingenting i det dagliga livet som inte påminner om honom!!
      Kasper är konfunderad. Tycker sig uppenbarligen höra Petrus krafsningar på dörren både titt som tätt.

      Men livet går som sagt vidare, om än med viss möda. Jag har ju fler djur, och de vill inte låta sig försummas helt. Tack och lov...

      Radera
  9. Men snälla nån....har inte varit in här på ett tag och har totalt missat allt med Petrus. Sitter och gråter på jobbet...känner med er. Måste snyta mig innan jag träffar nån arbeetskompis...
    Massor med styrkekramar från oss i norr!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det känns som om styrkekramar är just vad vi behöver. Jag saknar Petrus! Det gör matte också, kan ni tro!
      Det här är riktigt svårt.

      Radera
  10. Att förlora ett husdjur som levt med en i många år är som att förlora en liten bit av sig själv. Det tar tid att vänja sig och det är viktigt att sörja, viktigt att tillåta sig vara så ledsen som man är... Svårt för den att förstå som aldrig varit riktigt fäst vid ett djur, men vi som har varit med om det vet vad du går igenom. Ha det så gott och massa kramar.
    Melodys matte

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trodde att jag kom ihåg hur svårt det är, men det gjorde jag visst inte.
      Jag hör Petrus överallt, tittar efter honom och kommer på mig att ibland till och med kalla Kasper för Petrus!
      Han är så påtagligt i mitt medvetande, hela tiden. Och jag saknar honom så.
      Jag tillåer mig att sörja. Ingen ska någonsin få komma till mig och säga "bara ett djur" om en älskad familjemedlem!

      Radera
  11. Matten har varit ute och läst en natt, sen talade hon om för mig att Petrus vandrat iväg över regnbågsbron, jag hade tusen frågor men insåg att man inte ska fråga så mycket, trots att man är bara en valping. För matten hade tårar i ögonen och det brukar hon bara ha när det händer nåt riktigt besvärligt. Så jag försökte muntra upp henne men det gick inge vidare, ni får ha det så bra, matten hälsar ocså.

    Trösterusselpussar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det går inte alltid att muntra upp ledsna mattar, men jag tror säkert att vi tröstar dom lite i alla fall.
      Mattar blir ledsna när dom läser att någon vandrat över Regnbågsbron och att någon saknar så väldigt. Det spelar ingen roll då om man känner varandra irl eller via bloggar. Har man varit med själv någon gång, då vet man hur det känns, säger min matte, som hälsar tillbaks.

      Radera