onsdag 22 februari 2012

Halvbra dag, hittade i alla fall en baconostbjörk

Det är så himla halkigt, så matte bestämde att vi bara skulle vistas i snön på tomten och på ängen idag. Hon hade ont i huvudet också, tror mest det var därför. Men halare än halt var det i alla fall åtminstone på min gårdsplan.

Jag kollade min speciella korvbuske, men där fick jag tji! Inte en endaste liten knopp. Men kolla, jag hittade en  baconostbjörk!!!

Trodde knappt mina ögon - matte ÄR dom där som ser ut som små puppor verkligen mina? Borde dom ju vara!!!

Det var dom!




Är dom redan slut??? Shit också!!!  



Matte - jag vill ha mer!!!

Det fick jag, men inte förrän vi kommit hem och in. Då fick jag leversnittar!
Det där kopplet jag har - matte fick hjärnsläpp!
Såg en hund på långt avstånd (en som brukar mucka gräl. sa hon). 
Och så koppplade hon MEJ!


13 kommentarer:

  1. Baconost-träd låter inte helt fel. Jag hade en baconosttub en gång. Det var superkladdigt! Men gott!Vi skulle ha det som träningsgodis och när jag var duktig skulle matten spruta en klick i min mun. Men det kom mest överallt, så vi slutade med det!

    SvaraRadera
  2. Vá ??!! Finns det Baconost träd där du bor oxå !!
    Här är all snön borta nu för det har regnat HELA dagen och kvällen. Så nu är det översvämmningar på vägarna både här och där istället.

    SvaraRadera
  3. Tror nog att baconostträd bara finns hos dig. Det räcker nog att låta matten hålla sig i snön runt huset där hon inte halkar omkull. Du får nog hålla ordning på vad dina katter äter så dom inte fastnar under möblerna... Kramis!

    SvaraRadera
  4. Rudi - vore kul om det börja spruta baconost på mig, men här växer den bara på träd. Väldigt praktiskt tycker matte, väldigt gott tycker jag. :)

    Kjelle Bus - Här finns fortfarande rätt mycket snö. Åtminstone fanns det innan det blev mörkt. Får väl se hur det ser ut i morgon bitti. För det regnar här också. Baconostträd kanske gillar regn? :)

    Ludde - om dom där träden bara finns hos mig så är jag glad att jag bor där jag bor. :)
    Hihihi, himla tur att det inte var MAXI som försökte följa efter Myse... Men han hade nog å andra sidan fastnat redan utanför hyllan. :)
    Nä, matte säger att hon inte vill halka omkull mer i vinter, så vi tar det lugnt!

    SvaraRadera
  5. Sånt där träd hade jag också här, fast dess kusin skinkostträd! Men det var längesen det blommade nu, jag tror att snön frös ihjäl de sista skinkost klickarna. Kanske att det dyker upp snart igen :-)
    Men du Kasper, såna där hjärnsläpp brukar min matte också få!!! Visst är det orättvist?!

    SvaraRadera
  6. Oj, här e också jätte mycket is överallt. Snön e blöt, eller hård och hal och mera kom det i natt.
    Koppla dig! Bråkmakaren skulle ju haft koppel om det ska vara rätt.

    SvaraRadera
  7. Kan man skylla det på hjärnsläpp hos matten när det gäller koppel??? SUPER!!! Då kan min sluta tjafsa om att det hänger på MIG!
    Tack, polar'n!
    Assar
    Ps Såg att matte förkultiverar korvknoppar:MÅNGA åkte in i frysen igår! TOPPEN! För det kan hon klara fast hon halkade ner på rumpan igår o nu gnäller över huvud, revben, bak mm mm mm...

    SvaraRadera
  8. Emma o Malte - mina ostknoppar frös också i vintras, men nu börjar dom visst dyka upp igen.
    Hjärnsläpp - det BORDE vara förbjudet för mattar!!!

    Pelle katt - klart bråkmakaren skulle haft koppel, och det BRUKAR han ha. Men hans matte hade tydligen också fått hjärnsläpp, fast liksom tvärtom...

    Assar - himla glad att jag kunde hjälpa dig att klara ut det där missförståndet1 KLART det är mattes fel att du har koppel!!!!!!
    Bra med förkultiverade knoppar, men har hon halkat IGEN!!! Varför har hon inte piggar på skorna??????
    Just nu går inte min matte en enda meter utan såna!!! Här på alla våra bokstavligen isgator.

    SvaraRadera
  9. Baconost låter toppen...måste inhandlas! Se till att matten håller sig på benen nu när det är halkigt!

    SvaraRadera
  10. Hm, det var väldigt länge sen det växte nån baconost här. Vet ju att matte tog ympkvistar hos dej men undrar vad som hänt med dom.
    Måste kolla nogrant när jag passerar där de funnits.
    Men nu är jag ju så förbaskat upptagen med spa

    SvaraRadera
  11. Cruella - matte har faktiskt lyckats stå upprätt (någotsånär i alla fall) i flera dar nu, så hon har kanske lärt sig. :)
    Baconost är jättegott!!

    Sigge - kan ju hända att frolicbuskar trängt ut dom? Men kolla du, baconostbuskar kanske tar sig nu när det börjar våras så sakta. Fast du har mer vår än jag! MYCKET mer snö hos mej än hos dej! Men den ger sig nog hos mej också. Snart!

    SvaraRadera
  12. Det borde väl vara elakingen som bråkar som ska ha koppel och inte du. Så konstifika trän ni har där nere för några såna björkar finns inte här, hihi.

    Taxpussisar.

    SvaraRadera
  13. Hillman - är du helt säker? Säker på att det inte finns såna björkar hos dig? Eller nån sorts kusiner med annan ost? Eller nåt?
    Såna där träd är väldigt kuliga att hitta, faktiskt. :)

    SvaraRadera