torsdag 2 juni 2011

Mycket jord och planterande och sånt trist

Rätt trist dag. Matte har planterat och planterat, släpat jord och städat i glasrummet. Inte ett dugg kul! Inte får jag följa med och hjälpa henne att passa bilen heller, jag ska passa huset i stället säger hon.

Det är ju sommar, och då ska hundar inte lämnas ensamma i bilen. Det var likadant i går. Men då kom hon åtminstone hem med det här!

Så nu behöver vi inte svälta, varken jag eller katterna. Bra av matte att köpa mina båda favviskulor, jag gillar dom båda. Så jag får en sort på morron och en på kvällen.

Jag undrar så om det går att lägga upp en liten filmsnut här, utan att gå via YouTube - ska prova!

När Mollie skulle åka hem från mig förra veckan kom vi igång med riktigt bus i min hall. Och nu provar jag!


Nä, det gick inte. Så nu har matte börjat skicka upp den till YouTube i alla fall Fast det tar ju också en väldans tid.

Matte går och gör i ordning en kopp te under tiden! Ett natta-te.
Men sen då!!?? Hur får man inTube-videon här?Kanske nån kan berätta för henne, nu lägger hon i alla fall en länk. Klicka här! Visst är hon väl för go, min Mollie... ;)

Vaddå te - när det finns nattakex!!!
Natti!!

5 kommentarer:

  1. Ja, vad är te mot nattakex, hihi här brukar vi få kvällskorameller (läs frolic), hihi. Filmen med dig och Mollie var urgullig men så är ni väldans söta tillsammans. Jag håller med matten hundar ska inte sitta i bilar när det är varmt, sen måste ju någon vakta huset oxå.

    Taxpussar.

    SvaraRadera
  2. Det är jätteenkelt att lägga in youtubevideo, bara man kan det. Det som INTE är lika lätt är att förklara hur man gör, men man ska klicka på att man vill "bädda in" videon på youtube, och då får man en "harang" som skall kopieras för att sedan klistras in (i html-läge) på bloggen. Ska försöka få hussen att förklara sig bättre, för VISST ska bus med Mollie kunna ses i bloggen! Kramis!

    SvaraRadera
  3. Ludde: Visst var det lättförklarat - borde matte själv ha tänkt på, att "bädda-in" bara är att klistra in i html-läge. (Hon har ju faktiskt alltid gjort det på hemsidan) Tack, tack för påminnelsen!
    Men du såg väl videon ändå? "Klicka här", står det, i grönt!

    Hillman: Jovisst - hon är jättesötoch gullig - när hon inte är bitchig. För hon har humör, den tjejen. :D Men här hade vi bara kul.

    SvaraRadera
  4. Jaså, ni har drabbats av planteringsfebern också! Visst är det trist? Jag menar om man har en hund ska man väl leka med den i stället för att plantera hela tiden?
    Tur du har Mollie!

    SvaraRadera
  5. Kul att se Dig leka med Mollie. Jag beundrar alla som är så duktiga att lägga in filmer på bloggen. Kasper, din matte är ju jätteduktig med datan.. jag är totalt oteknisk, men klarar väl av min symaskin som har lite datafasoner inbyggda.. Kramar Kikkan ♥♥♥

    SvaraRadera