onsdag 22 juni 2011

Stolt över tuffa Maxi

Matte har bekymmer med Blogger just nu, men att sno något som JAG gärna ville visa, det klarade hon minsann!!!! Ni får gå till hennes sida och studera, det finns ett par små filmer där (och Sigge, det finns ett par länkar speciellt för dig).

Så vad ska jag skriva om då? Att vi varit och handlat, med tvätt hängande ute på strecket! Det började spöregna när vi var i affären - och matte blev sur både ut- och invändigt (jag bara utvändigt).

Vi körde fort hem - och någon kilometer hemifrån blev vägen pötsligt torr!

Så matte slutade att vara sur invändigt.

Nåt jag önskar att jag hade en bild på är när Cheri gick förbi i dag och fick se Maxi! Hon var inte kopplad och gjorde liksom ett utfall - Maxi stod lugnt kvar men sköt rygg rejält och fräste åt henne - och hon backade! 

Maxi gick lugnt nästan-förbi henne, och satte sig på farstubron. Cheri försökte sig på ett litet nytt anfall, Maxi sköt rygg igen och Cheri backade...

Kan säga att jag känner mig stolt över mina katter!


Men det finns ju faktiskt en bild på nåt jag vill visa! Långt nere på min tomt - egentligen utanför... - mynnar ett dräneringsrör ut. Härligt, ljuvligt, geggigt och svart och hur kletigt som helst är det där! Luktar oemotståndligt (ruttet säger matte). Ni kan se, va, i varje fall om ni klickar, hur hon totalt har missuppfattat det där med kompostgaller. Som vanligt. Dom ligger där på andra året nu!

Fyra stycken i rad!



Och glöm nu inte att kolla myrorna hos matte!
.


7 kommentarer:

  1. Duktig Maxi!!! Du har snart uppfostrat den där ohyfsade lilla cavalier-damen till en riktig kattvän:) (Jag tror hon kommer inse att det är bättre vara kompis nämligen.)
    Ärligt talat Kasper - jag förstår HELT din mattes placering av gallren!
    SV Petrus är till salu väldans billigt här ibland... Kan återkomma:) (Vill ni ta S också? Han gör periodvis, läs:sommartid, alltför väl skäl för namnet "KISSEkatt"... För deras skull borde vi nog bo på landet.)
    PUSS!

    SvaraRadera
  2. Undrar hur din matte tänker? Det blir ju JÄTTESVÅRT för dig att komma under. Kan ju bli direkt FARLIGT om du skulle fastna där! Kul att Maxi säger ifrån när Cheri är dum. Dom kanske blir vänner till slut... Kramis!

    SvaraRadera
  3. Det där var illa genomtänkt av din matte. Håller med Ludde, det blir ju livsfarligt för dig när du ska krypa under! Skärpning!
    Matte säger att igår gick jag förbi en kritvit katt som satt två meter ifrån mig längs en väg! Jag tror inte på henne! Hon säger att vinden blåste åt rätt håll från kattens synpunkt. Jag vet inte jag...

    SvaraRadera
  4. Snabbis bara!
    TREVLIG MIDSOMMAR!!!!!!
    vI SES JU SNART PÅ PARTYT OCH DÅ KANSKE MATTE ÄR LITE MER LEVANDE ÄN NU. fAST HON HAR FIXAT NÅT MOBILT BREDBAND TILL MIN DATOR SÅ VI KAN NOG BLOGGA GANSKA OMGÅENDE OM DET MOBILA VILL FUNGERA ALLTSÅ.
    Så var det inte meningen att skrika heller men orkar inte ändra!

    SvaraRadera
  5. Eva - Maxi hälsar och säger att han gör så gott han kan. När det gäller att uppfostra alltså, både Kasper, cavaliertjejen och inte minst matte! Han lyckas rätt bra tycker jag! ;)

    Ludde - jag tycker absolut att matte tar ALLDELES för lite hänsyn till mej och mina behov. jag BEHÖVER geggig svart och rutten "lerkompost"!!!!

    Rudi - jag har faktiskt en väldigt oförstående matte. Obetänksam! Utsätter mig för stor fara. Du har så rätt. Förresten tror jag inte alls att du gick förbi en katt utan att se den - matten såg nog i syne. Är kanske lite utarbetad? ;)

    Sigge - helt okej med "skriket", jag fattar!
    Bra att ni kan blogga nästan utan avbrott, så att jag kan hålla koll på hur ni har det! När jag kommer hem igen.

    SvaraRadera
  6. Inte ska man lägga gallret på backen, fast det var väl bara för att du inte skulle provspa-a, hihi.

    Vi kollade hos din matte, jistanes va myrisar, inte konstigt att din matte får in myror i huset.

    Taxpussisar.

    SvaraRadera
  7. Hillman o Illerson - myrisarna får gärna bo utanför huset, säger matte,så därför lät hon dom få fortsätta bo i stubben, om än i lite nya lokaler, liksom. :)
    Och javisst, det där diket var visst lite för mycket spa, tyckte matte. Hm - jag tyckte det var helt underbart!

    SvaraRadera