fredag 3 juni 2011

Ögontjänande matte

Nu är dom här, dom där som tror att min bästa badplats är deras. Sommargästerna. Jag får inte bada där, påstås det.

Och matte står inte alls upp för min rätt! Säger nåt om regler som tomtägarförenignen bestämt (tycker verkligen att hon ska skriva att hundar är väldigt välkomna, i dom där protokollen som hon brukar skriva!!!! Alltså inte välkomna i protokollen, utan på badplatserna. Ska hon skriva i protokollen.)

Det tänker hon visst inte göra, tror jag. Hon saknar ruter!!!!! Eller vad det heter...

Tur att sjön är full med andra ställen man kan bada från, och så har jag ju en sjö till. Vi går oftast dit nu. Där finns inga sommargäster alls.

 Matte brukar glömma kameran hemma, så den här bilden är inte ny, men precis så här såg det ut i dag också. Vid min andra sjö. :)

Förresten så brukar jag ibland kunna få bada i alla fall, om det är sommargäster som jag känner.

Om badplatsen är tom - ja då får jag alltid bada där. Jag har visst en ögontjänare till matte - det är bra, tycker jag! :)

6 kommentarer:

  1. Matten borde sätta upp en skylt där det står att det är DIN badplats också. Tur att det finns lite bilder att ta av... Kramis!

    SvaraRadera
  2. Hon låter rätt vettig din matte...:)
    Bra att du har en reservsjö, när du nu vill ägna dig åt så'nt där "badande" som vi inte helt fattar vad det är!
    PUSS!
    Jesper o Assar

    SvaraRadera
  3. Så klart det ska stå i protokollet att hundar alltid för bada vid den ypperliga badplatsen. Den är ju dessutom godkänd av mej!
    Tror jag kommer och badar där framåt höstkanten nångång.

    SvaraRadera
  4. Men vilken fin blogg du fått dig! En eloge till din engagerade och duktiga matte att fixa en sån fin! :) Du är då alltid lika söt i dina badtag :)

    SvaraRadera
  5. Din matte måste tala om för sina grannar att hundar minsann ALDRIG kissar i vattnet, när de badar!

    SvaraRadera
  6. Skönt att även du fått bada, trots snikna sommargäster, det skulle de bara våga här. Då skulle de få se på en ilsken kärring, för matten hon kan träta.

    Taxpussar.

    SvaraRadera