onsdag 29 juni 2011

Hemma igen!

Nu är det ju så att det har hänt massor, sedan jag skrev här sist. Jag har åkt massa bil, träffat folk och grisar, och pussat en blyg katt som heter Morris. Ätit lite lax och lite jordgubbar.

Här är grisarna. Någon bild på Morris glömde matte att ta!!!!!! Snacka om att ha en helkass matte!!!

Matte och mostran försökte lura i mig stuvad spenat (från mostrans land) tillsammans med lax, men jag nobbade!


Det är så fint hos min mostra - ser inte alls ut som hemma hos mig! Inte på nåt sätt. Nä, säger matte och suckar, det gör det ju verkligen inte. Det är väldigt både fint och roligt att vara hos mostran, det tycker både jag och matte. Om ni klickar på bilderna, så förstår ni!



Mostran har höns också! Ingen bild. Och så finns det tre hästar i stallet, men dom är inte hennes. Inga kor finns kvar. Här kan ni se hur många hus hon har! Stora är dom också. Själva bostadshuset ser man inte här, för det finns bakom dom där stora träden till höger på bilden. Men man skymtar min bil. :)

Och så har mostran en egen liten sjö! För hon äger en skog också - undrar om jag egentligen inte har lite fel matte? (Nä matte vill jag inte byta, men däremot kanske boplats...)



När jag kom ner till den där sjön blev jag alldeles konfunderad - en and en bit ifrån snattrade och snattrade, och jag funderade och funderade på varför. Lät konstigt. Efter en lååång stund fattade jag. Då hade hon lockat fram ett par små andvalpar ur vassen och dom följde med henne in i vassen lite längre bort. Sedan blev det alldeles lugnt och skönt och tyst! Och jag kunde bada!! Och både mamma och valpar kände sig trygga.


Och sen badade jag!!!!!



Finns förstås många fler bilder - men dels ska väl matte också få några, dels handlar dom om trista saker som mat och vyer och "varelser" och sånt - men hon skriver nog inte om dom förrän tidigast i morgon - dels vill jag ju inte trötta ut er! Men det finns kvar sånt som jag vill visa också, men det gör jag en annan dag. Nu ska vi sova, jag och matte!

I morgon ska jag göra en utflykt med min "sommarflicka" och hennes kompis. DET blir kul - dom har bett att få följa med mig, och deras mormor sa att det fick dom! Om nu matte verkligen ville ha dom med. Det ville matte. Bra! Vi ska nog åka ganska långt.

Natti!

12 kommentarer:

  1. Den här matten är nu lika grön som gräsmattan där hos mostran... (Fast det blir hon av bilder hemifrån dig, och Sigge, och Ludde också)
    Kul att du haft det så bra! Och så'na där änder är nå't av det sötaste jag vet så de var väldans kul att få se.
    PUSS!

    SvaraRadera
  2. Men du! Vilket fint pensionat du varit på då! Och med kelgrisar och andra djur. Nu har jag också fått bada hur mycket jag ville, så nu är jag inte så avundsjuk på det längre.

    SvaraRadera
  3. Din moster kan väl ta o flytta nån annanstans.
    Matte har precis bestämt att hon tänker bo där!
    Detta trots att hon inte vill höra ordet flytt igen och ännu mindre nu när hon är äldre än Metusalem.
    Människoveterinären ska besökas akut nu på eftermiddan eftersom matte haft fel fästing igen.
    Borelia och flytt samtidigt var ingen höjdare!!!!! Röda ringen förklara varför matte är så xtremt sliten. Förvänta dej ett lik nästa lördag på partyt!

    SvaraRadera
  4. Vicken häftig sidomester du haft, det där huset skulle man ha säger matten och vi håller med. Egen sjö är lyx, skulle nog passa fler än oss, hihi.

    Taxpussar.

    SvaraRadera
  5. Ja det kan man väl lugnt säga är en utflykt som heter duga.
    Vilken massa skojiga djur du hittat. Grisar, det har jag aldrig träffat på, men en och annan and har jag ju sett, men inga andvalpar.
    Tack för Grattiset, vad gör det att du gratar mig idag, det är bara skoj. Man ska ju fira födelsedag ordentligt sägs det, och jag är väl på god väg nu.

    SvaraRadera
  6. Wow vilket häftigt och fint ställe du har semestrat på. Vi skulle gärna följa med dig nästa gång! Både jag och matten ;D!

    SvaraRadera
  7. Vilket härligt midsommarställe! Hussen sa precis att så där många hus och lador skulle han vilja ha. Då skulle han få plats med alla sakernaa. Vilka söta grisar du träffade. Skönt att andarna drog så du kunde bada ifred. Hoppas utflykten blev som du hoppats... Kramis!

    SvaraRadera
  8. Eva - Matte säger att hon också skulle vara JÄTTEGRÖN om det inte var så att stället låg i Dalarna, där är det VÄLDIGT MYCKET VINTER väldigt länge. För länge, tycker matte.

    Rudi - såg att du fått bada jättemycket - BRA! Det ska hundar få göra, tycker jag.

    Sigge - nu är det ju så att jag väldigt gärna vill ha min mostra där, så att jag kan hälsa på henne just där. men det är klart, jag skulle kanske få hälsa på hos dej också?

    Hillman o Illerson - Fast den där sjön hon har kunde gott ligga lite närmare, den ligger en bra bit ifrån så vi åker bil dit. Så är det i dom där trakterna i Dalarna. :) Man äger skog lite här och där, liksom...

    Wille - I dag har jag till och med sett svanvalpar! Men Blogger ville inte låta matte ladda upp, för när allt var klart bara försvann alltihop!!!! (Gissa om matte är sur...)

    Cruella - Hihihi, ja matte är rätt glad över den där syrran... Det är jag också, för jag gillar att vara där!

    Ludde - KLART att det är en GÅRD din husse verkligen BEHÖVER för alla prylar!!!!! Kan säga att i synnerhet logen rymmer MASSOR!!!!

    SvaraRadera
  9. Åh vad fint det var hos din mostra, det verkar som ni haft det toppen! Vi tror visst inte att din matte är en skitmatte utan vi är övertygade om att hon är en toppenmatte! Tänk bara att få busa runt, bada och ha det härligt... du såg verkligen ut att njuta vid vattenbrynet :)

    Hoppas ni får en fortsatt fin vecka!

    SvaraRadera
  10. Klart jag gillar tuffa killar...även om mjukisar oxå går bra! Men du är ju hur snygg som helst ju! skulle vara roligt att se en bild på dig som badpojke ;D!

    SvaraRadera
  11. Oj då, värsta Carl Larsson idyllen ju.
    Sådana härliga gräsmattor att ränna på och egen SJÖÖ! Nåja jag kan väl inte klaga, har ju en damm och gräs så det räcker (säger matte). Grisarna ser glada ut, jag skulle nog kunna få lite fart på dem;-) Som vallare måste man hålla respekten vid liv.
    Fortsatt hålligång på hemmaplan nu Kasper. Hälsningar Ludde på Dal.

    SvaraRadera
  12. Timse och Ina med matte - Johodå, hon ÄR en skitmatte. I alla fall ibland!!!! Fast vi kommer rätt bra överens ändå. :)

    Cruella - jag tycker ju också att jag är rätt snygg, i synnerhet när jag fåt gegga ner mig riktigt mycket. Ser liksom lite manligt ut... Och fler badbilder kommer säkert. :)

    Ludde på Dal - min mostra bor faktiskt nästan lika fint som du. :)
    Hästarna går i en hage på andra sidan vägen, dom tog matte inga bilder på just i år.
    Grisarna finns bakom nåt läskigt stängsel - jag har en gång tidigare försökt ge mig in till dom - men det gör jag ALDRIG om!

    SvaraRadera