söndag 23 april 2017

Blackout - ingen rubrik alls dyker upp.

Inte nog med att jag har dåligt bloggsamvete - jag har ryggskott också! Ingen höjdare varken att ligga, sitta, stå eller gå. Den lilla aning jag känt slog ut i full blom i natt.

Hann i alla fall hämta Lilla Grynlurven i fredags morse. Vi, dvs jag och hundarna, inspekterade den brantaste delen av tomten, till och med Kasper vågade sig ner i vattnet även där berg stupar rätt brant. Ingen bild, minneskortet strejkade och inbyggda minnet var nästan fullt. Det här var allt som fastnade. Synd.  Fast förmodligen lika bra med tanke på kvalitén. Och försöka fixa orkar jag inte.



Det blåste förfärligt, det gjorde det för övrigt i dag också-

I morgon bitti kör jag hem Gryn - hoppas jag klarar det. För henne fungerar nog det här nya arrangemanget rätt bra, och riktigt skruttdåliga matten är jätteglad. Det passar mig också, det här upplägget. 

Blir inget kommenterande nånstans i kväll. Den jädrans ryggen säger nej! Den rentav vrålar... 

Hundarna - ja kära nån...

6 kommentarer:

  1. Ryggskott mitt uppe i allt. Vad trist. Krya på dig!
    /g

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bättre nu, skönt att det redan vänt. :)
      Berit L

      Radera
  2. Stackars matten som måste köra bil med ryggskott! Sen får det nog bli vila resten av veckan så det går över. Hoppas minnet blir bättre också... Kramis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite bättre är hon, men bära in loggs vågar hon inte än. Men det fixar sig. Det gjorde säkert minnet också bara hon kom ihåg att köpa ett nytt kort nån gång...
      Kasper

      Radera
  3. Ibland är rubriken det svåraste ;-)
    Stackars dig med ryggskott! Vet så förbaskat väl hur det känns. Grynets tomt ser ut att ge bra motion och skönt att er överenskommelse fungerar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Grynets hus ligger både högt och väldigt vackert, tomten är backig och det gör att matten numera har väldigt svårt att överhuvudtaget röra sig på den. Men Grynet kan, förstås.
      Huset/husen är fantastiskt fina, tomten helt underbar liksom läget. Men vad hjälper väl det när hälsa, syn och rörelseförmåga sviktar. Lilla Gryn har en stor uppgift att fylla där.
      Berit E

      Radera