tisdag 3 februari 2015

Tigande Telia och snöröjande Matte

Sämre och sämre tycker jag att min uppkoppling blir. Och Telia tiger. Såg att de avslutat mitt ärende den 27! Kallade det "Klart". Jag meddelades inte men hittade det på "mina sidor".
Tre mejl sedan dess, det tredje innehåller bl.a. denna bild.
Nu känns det faktiskt riktigt surt.


En som däremot inte är sur är glada Matte, som dök upp här sent i går kväll. Tror nog det blir en sväng i morgon kväll också. Klickbilder.


Alla fyrbenta sover - snart gör nog jag det också. :)
Men först en kopp te, framför kaminen.

14 kommentarer:

  1. Jodå! Åka till månen kan dom! Men få internet att fungera i storskogen verkar svårare. Tur att ni har Matte och kaminen att glädjas åt - och all fluffig snö att snörulla i förstås... Kramis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just nu känns det som om Telia faktiskt befann sig på månen - tänk om det är det dom gör!
      I så fall är dom förstås väldigt upptagna...
      Nu ska vi äntligen ut och röja framför farstubron, och försöka få fram bilen. I väntan på Matte som får ta hand om det övriga. Det har ju kommit massor av ljuvlig fluffig snö i natt!!! Jag har allt varit ute en sväng - ensam - och rullat. :D
      Kasper

      Radera
  2. Det är ledsamt att uppkopplingen strular. Det stjäl så mycket onödig energi att hålla på. Men du har ju tur att en glad en kommer och snöröjer i alla fall.
    Ha en bra dag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ÄR himla trist att inte kunna nyttja datorn (som i mitt fall fungerar även som teve) under kvällstid.
      Tur det finns en del glädjeämnen också.
      Ha det så bra själv, i din vackra vinterby. :)
      Berit E

      Radera
  3. Telia är inte mycket att lita på! När far dog lovade den som tog emot min uppsägning av abonnemanget att ta det från den dagens datum och strunta i att det är tre månaders uppsägningstid. Jag tackade allra ödmjukast och fick sluträkning med en uppsägningsavgift på 450 kr!
    Tur i alla fall att er snöröjare är håller måttet!
    Kram M.E

    SvaraRadera
    Svar
    1. Telia - jag håller verkligen på att ompröva. Hittills har jag inte stämt in i klagokören - men snart kan jag tänka mig att nästan leda den...!!

      Jag har just varit ute och skottat fram bilen - Matte med stort M kommer säkert framåt kvällen och fixar resten, inklusive den nya snövallen vid uppfarten.
      Och nu iväg på promenad med Kasper. :)
      Berit E

      Radera
  4. Kan tänkas att jag skrivit detta flera gånger.
    Ett elände med uppkopplingar som inte fungerar som de ska. Gott humör ändå. Det är bra.
    Ha det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan säga att humöret växlar.
      Men deppa ihop totalt - nej det nyttar inte stort...
      Alldeles nyss fick jag förresten uppfarten plogad. :)
      Berit E

      Radera
  5. Här snöar det och snöar och snöar. Som väl är slipper JAG skotta. Arbetsfördelning hemma - skottning och gräsklippning och matlagning sköter Kent. Allt annat hushållsarbete gör jag. (Han städar iofs sitt rum någon gång i halvåret...)

    Vi hade fel på fasta telefonen en vecka. Kent fick ungefär samma svar som du visar varje gång han försökte. Så plötsligt en morgon uppenbarade sig en telekille och fixade det. Tur att vi var hemma...
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gott så - någon gång i halvåret menar jag... :D

      Jag skottar bara en liten del själv, resten klarar ju Matte med stort M, men han far på semester med sin familj, om drygt två veckor. Så då gäller det att ha bunkrat.
      Mina Teliaproblem beror dessvärre varken på min utrustning eller några ledningar, såvitt jag förstått. Mellan stationerna finns nånstans en radioförbindelse med för dålig kapacitet. Tack och lov för teknikern som ringde och berättade. "Telia självt" valde att i stället avskriva mitt ärende som "Klart".
      Tycks visst göra så fortfarande - grrr...
      Berit E

      Radera
  6. Jaha så härjar kommentarstjuven igen då, eller är det kanske Felia som snor dom.
    Jag VET att jag skrev en här i morse, men borta är den.
    Inte minns jag nu vad jag skrev heller så det var säkert extremt viktigt. Matte ska vara färdig nu igen hos Bödeln, tror hon inte på

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut inte!!! Telia snor ingenting härifrån.
      För att för Telia finns vi inte! Vi är osynliga, icke-existerande!!

      NÅGON gång blir matten din färdig, så nu hoppas vi på att hon blev det just idag!
      Kasper

      Radera
  7. Åh så härligt det låter med en kopp te framför kaminen. Här är matte frusen mest hela tiden, på jobbet, ute och hemma. Men jag värmer henne så gott jag kan, hihi.
    Så trist att det ska krångla hela tiden med nätet. Här har matte en ny dator som hon krånglar med, massor att vänja sig vid.
    Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kaminen är verkligen en tröst i bedrövelsen, så här års. :)
      Telia är det däremot INTE. :(
      Stackars din matte som fryser så dant, bra att du värmer henne lite, det känns gott för henne det är vi säkra på.
      Ny dator är spännande, men de nya operativsystemen kan vara knepiga i början. Om hon har Windows alltså. Sen blir de bra! :) Hälsar matte.
      Kasper

      Radera