torsdag 8 mars 2012

Matte fattar inte...

Matte tycker det är trist att jag som har så många grejer inte leker med dom, så hon försöker om och om igen att köpa någon ny åt mig. Så himla onödigt, hon borde köpa fler knorrar och grisöron i stället. Att hon inte fattar att det bara är TVÅ saker jag gillar! Eller snarare nästan-tre. Här syns två.

Bollsockan är min bästa grej, den enda jag bryr mig om. En tennisboll i en gammal mattesocka. Tar med den till matte ibland, och ber henne busa med den och med mej. Då gör hon det. Någon enstaka gång tar jag med mig stora repknuten också, men sen är det stopp. (Myses möss och små grodor räknar jag inte, för när jag leker med dom får jag bara bassning.) "Uttjänta" märgben gillar jag skarpt, dom möblerar jag med. I hela huset. :)

Härom dagen köpte matten en sån där "bra och oemotståndlig grej" igen. Jag struntade totalt!! Tur att jag fick en tuggring också (den är slut nu). Myse och jag inspekterade i alla fall tillsammans.



Myse älskar den där "räven"! Matte hittar den lite varstans. I sängen, soffan, fåtöljen, på klöspelaren, i varenda rum, fast inte samtidigt förstås. Matte tycker det ser läskigt ut när han släpar runt med den, nästan som om han hade en ekorre i munnen. Kan hon verkligen inte se skillnad på en räv och en ekorre!!??



Dessutom så tycker hon ju att jag gott kunde släpa runt på både en elefant och en giraff... Måste väl bero på att hon ser mig som ofantligt mycket större, starkare, modigare och överhuvudtaget mycket mer kapabel än Myse! (Fast jag gör det ju aldrig, förstås...)


Filip och Maxi nästan bara sover.


Jag passar glasrummet.


(Fast lite passar jag Myse också, för han ligger i stolen ovanför mig...)

Just nu ligger jag och tuggar på ett sprillans nytt tuggben. Mycket bättre än en plyschig "räv". :)

24 kommentarer:

  1. Klart att du tycker det är kul med riktiga märgben. Det är ju supergott att tugga på dom år efter år. Mjuka pipgummisaker hör annars till mina innefavoriter, men just nu är det en fruktansvärt skrikig höna som är bäst. Helst skulle jag nog vilja ha en katt eller ett par att passa förstås, men tills dess får jag läsa om dina... Kramis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter ju jättelovande!!! "Tills dess får jag läsa om dina..." :D
      Gott råd - se till att du får två på en gång! Så att dom har varandra att busa med!

      Jag avskyr pipleksaker! Kanske tur, för om matte BÅDE skulle ha en Buse och skrikpipisar så kanske hon skulle flytta...
      (Fast den där räven piper också ibland, när Myse-Buse hanterar honom alltför våldsamt. Protespip, kanske? Men den piper bara lite. :)

      Radera
  2. Nää inte är det lätt att få dom där 2-benta att köpa hem RÄTT grejer alltid !
    Men den där Räven tyckte jag såg HELT rätt ut i alla fall om man är katt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min matte köper ALLTID fel! Jag som hund vill ha Myses grejer (men dom är farliga för mej säger matte).
      Myse som katt gillar både sina egna och mina grejer, just nu är MIN räv hans favorit.
      Okej, jag vill inte ha den alls, men den såldes som hundleksak!!!
      Tänk, så många stackars hundar som råkar ut för likadant felköp som matte gjorde, och tänk så många katter som går miste om såna där rävar bara för att mattarna tror att på tillverkaren, som säger att dom är till för HUNDAR!
      Ur led är tiden!!!!

      Radera
  3. Visst är det där med leksaker ett dilemma!! Jag ÄLSKAR leksaker, så mycket att jag äter upp dom :-) och Ozzy leker med de i en dag sen tröttnar han! Visst är det de "simplaste" leksaker som får vara med längst!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag äter bara upp Myses leksaker, mina struntar jag i!
      Men den där bollsockan, den är rolig! Blir själva sockan sönderbiten är det ju bara att stoppa bollen i en ny!
      Den är jättekul, och man kan till och med slänga iväg den själv, om man biter i skaftet. :)
      Mattes förra hund gillade också bollsockor jättemycket. :)

      Radera
  4. Jag fick ett vildsvin av plych som lät honkhonk när man bet i den. Jätteskojig grej ända tills den upphörde att låta då var den inge rolig längre, hihi.

    Taxpussisar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Saker ska INTE låta, tycker jag! Om nåt låter så tänker jag minsann aldrig mera ens titta åt det!
      Fast jag bryr mig ju inte om sånt som inte låter heller, om det inte är en bollsocka, alltså. ;)

      Radera
  5. Men en sån där räv har jag hemma, och en liknande i form av en skunk. Dom är mina favoriter. Kul att Myse gillar den. Föreslå till matte att ni ju kan byta leksaker, kisarna leker med dina och du med deras. Då kan du inte bli tillsagd :)
    Men gottis slår ju alla leksaker, så är det bara.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis så tycker jag också, men Myses grejer är farliga för mej, säger matte. Jag biter sönder dom, och då blir dom vassa och otäcka eller innehåller konstiga saker.
      Mina andra tre katter leker inte med någonting! Filip har ett par gånger daskat till Myses musfirre, men det är också allt.
      Så egentligen är det ju tur att Myse gillar räven, så att åtminstone NÅGON bryr sig om honom...

      Radera
    2. Nej, det vore ju inte vidare bra om du skulle råka svälja en skallra eller så, fast då skulle man iofs höra vart du befinner dig, men nej. Med lite eftertanke så har nog din matte rätt. Mattar och hussar brukar veta ganska bra. Du får förklara lite att dina korvträd och dina godbitar är liksom dina leksaker.

      Radera
    3. Jajamensan, korvträd och korvbuskar och baconostträd och sånt, dom är bara MINA! Dom kommer inga katter åt, för dom hinner aldrig upptäcka dom.
      (Fast idag spydde jag upp nåt konstigt, var antagligen innanätet i någon Myses möss, tror matte. Så nu får Myse inte heller leka med sina möss längre! Han kanske kan få något mer rävliknande i stället?)

      Radera
  6. Förstår dig precis! Jag är också trött på alla mina grejer, fast det gula påsklammet som är nytt , det gillar jag fortfarande. Sen är ju jag också en sån som tycker att allt ska pipa högt annars får det vara!
    Alf har inga leksaker längre, han attackerar mig när han vill busa, eller ett skosnöre om han vill busa ensam.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mina "gamla vanliga" katter har inte heller några leksaker, och dom som Myse har fått bryr dom sig ju inte heller om. Fast dom skulle få leka med dom så mycket dom vill! Dom bara sover inne, men roar sig antagligen desto mer ute!
      Inte ens några skosnören bryr dom sig om!!!

      Radera
  7. Vilken tur att BuseMyse gillade räven när inte du var så intresserad! Jag hade allt tyckt lite synd om din matte annars. Det är ju nämligen så att vi mattar försöker och försöker och så gärna vill göra er glada. Men det vet du ju...
    Slänga bollsocka, som du skrev i en kommentar, skulle A säkert vara expert på, för saker som går att slänga och dänga i huvudet är bra enligt honom. (Jo, vi har diskuterat att annat kan bero på alltför många slag av hård gummiboll mot huvud...)
    PUSS på dig och alla dina katter!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag vet ju att matte försöker, men hon borde använda pengarna till korv och grisöron och märgben och leversnittar och sånt i stället!!!!
      Hur obildbar får egentligen en matte vara??
      Men oj, tror du att Assar har dängt en massa hårda bollar i sitt huvud??? Jag får kanske vara lite försiktig då... Men jag dänger i alla fall inte varje dag, kanske högst tre gånger i veckan. :)

      Radera
    2. Jag tror inte... Jag VET!
      Särskilt en jättehård gummiboll i snöre. Kan rusas runt med lääänge och dängas i skallen! Han borde få en dundrande huvudvärk tycker jag:)

      Radera
    3. Låter lite läskigr, faktiskt! Finns inga mjukare bollar som man kan hänga i snöre? Jag har ju en tennisboll, men den slänger jag inte så väldigt hårt i huvet - slänger mest iväg den...

      Radera
  8. Är det så att du har vuxit ifrån köpleksaker, som mest är gjorda för att locka mattar till impulsköp? Bollsockan är ju mycket bättre!

    Varje kväll har matte lekstund med mig. Då jagar jag ett grönt snöre, som hon har på en pinne. Matte säger att jag sover för mycket och behöver motion. Och det ska hon säga. Jag som minsann springer upp och ner för trappan varje gång jag hör husse. Det är han som ger mig mat och jag måste passa honom många gånger om da´n, så att han ser mig.

    Fick du en massa ny härlig rullsnö och blev din mattes bil insnöad?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här kom inte en enda snöflinga, så jag missade helt den där snörullningen som jag förväntat mig. Nåja, kanske jag kan börja bada snart i stället.
      Jag undrar hur många totalt onödiga grejer matte har köpt åt mig! Men jag vill inte veta - ser bara tusentals grisöron fladdra förbi då...
      Hrm - mattar alltså... Märker inte din matte hur du springer upp och ner i trappan??
      Fast grönt snöre på en pinne låter rätt kul också, det skulle nog jag också tycka om jag vore katt. :)

      Radera
  9. Leksaker är kul...tur att de finns säger vi bara.
    Vov från grabbarna boys!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker leksaker är rätt tråkiga, om det inte är en bollsocka då. :) Eller möjligen en repknut.
      Men gottiga saker - DOM är kul! Jag har fått ett grisöra i dag. :)

      Radera
  10. Svar
    1. Oh, ja!! :)
      Och vet du vad - jag tycker att Lagotto också är en helt underbar ras! ;)

      Radera