lördag 6 oktober 2012

Jädrans STRULMATTE!!!!!!!!!!!!!!!!!

Det här är gammalt men
förra inlägget är nytt, från en äntligen regnfri dag i skogen! :)
Finns lite längre ner, inom samma "datumram".

----------------------------------------------------------------------------
Nu har det hänt - matte har raderat ett inlägg!
Okej att det var ett där vi mest sov, både jag och katterna, men i alla fall...!!!!!! Det var ett par dagar gammalt, och hade flera kommentarer!
Några sovbilder minns jag, och att jag klagade över att det bara regnade och regnade. Och så minns jag den där rockande Snöbollen som matte absolut tyckte att ni skulle få se.

Eftersom Blogger sparar alla bilder i nån sorts album kan jag säkert skicka upp dom igen. (Fast jag gör dom små!) Och rockande pippin kan jag säkert också hitta.
Men - snacka om att ha en klantmatte...


Jag minns att jag berättade att vi sovit mycket...

... och att till och med Petrus är inne en hel del...

...och att Myse bestämde sig för att sova med min räv i sin (f.d. min) bia.

Minns också att matte i stället för mjölk (som hon blir slemmig av) har hittat det här att göra smoothies av, och att både jag och Myse tycker det är jättegott. 


Och så var det ju Snowball! :D


Tyvärr försvann ju både kommentarer och svar tillsammans med blogginlägget, men jag ser att dom finns kvar "bakom kulisserna".  Ska försöka kopiera hit dom!

Ja detta regn....här tas det en massa tupplurar ocksså. Både av två och fyrbenta.
Cruellas sida kl.
Svar: Fast idag och i går har solen skinit igen, åtminstone hos mej, och det kändes skönt att få vakna till lite...

Nu har matte kladdat i min blogg! Eller hon skulle fixa till det där med dubbla inlägg, jodå hon plockade självklart bort det med kommentarerna. Hann se att du skrivit men inte vad!!!!!!! Skitmatte!!, av Sigge.
Svar: Det var det mest spirituella, roliga, inspirerade, intressanta, filosofiska och rent av visa inlägg jag någonsin skrivit!! Jag kommer ALDRIG att kunna upprepa det...
Kasper på 2012-10-05
(Extra kommentar i dag: hehehe, MIN matte lämnade ju inte ens ett INLÄGG kvar... )

Du är så snygg Kasper, dina fina ögon och nos i kontrast med din alltid så fina och vita päls :) Tur att du inte kryper under bilen och ligger ;) Nej fy bubblan för att gå ut när det regnar, då gör ni rätt som myser och sover gott inomhus. Hoppas mjölken hjälper matte att bli mindre slemmig och så får ni ju samtidigt smaka på det goda :) , av Laika.
Svar :Efter ett par veckor så är faktiskt matte nästan inte alls slemmig längre. :) Vi fyrbenta, allihop, gillar också nyordningen. I dag har det inte regnat, och det var riktigt skönt i skogen. Det är mest bara tokiga katter som gillar att krypa in under saker och ting, som bilar, soffor, täcken osv. Och jag är ju hund. :D på Det sovs... Kasper på 2012-10-05

Ja, det är inte mycket att hälsa på, inte hos mig i alla fall för vi kunde inte skriva ett jädrans dugg, för matten bara åkte ur hela tiden. Förlåt så mycket att jag inte varit ute och hälsat på hos er på väldans lång tid men det har varit så mycket strul, får försöka att berätta sen. Det ser ut hos er nästan som här, för det är inge kuligt att vara ute i ösregn inte för att jag har så mycket emot lite blött uppifrån men inte såna mängder, hihi. I alla fall så har jag busat inne väldans mycke,hihi. Gojan var frän men ni är fräsigare, så dä så! Russelpussar., av Felix.
Svar: Strul är inge kul! --- haha, jag rimmade ju!!! Ni får berätta mer när ni kan, och ni kommer hit och hälsar på när det liksom passar er. Det är ju så det måste vara, och det är så jag också gör. Hoppas i alla fall att strulet tar slut, och gissa om jag är glad över att du tycker att vi är fräsigare än gojan! Fast egentligen så undrar jag ju förstås... ;)
Kasper på 2012-10-05


Ni är väl VISST roliga? Fast man måste ju inte heller vara det alldeles jämt! EN riktigt rolig sak har jag förstått nu: Någon i gänget Maxi, Filip och Petrus har uppenbarligen lärt sig hantera kameran! För du skriver ju att matte tar en tupplur på sängen... Och du ligger på täcket... Och Myse i stolen... Så då MÅSTE ju någon av dem ha fotat!:), av Eva.
Svar: Om nu inte matte teleporterade sig, så måste det ha varit Maxi som hanterade kameran! Den här gången. Andra gånger tror jag nästan det är Petrus. :)
 Kasper på 2012-10-05


Så mysigt ni har det när det regnar! Speciellt Myse då :-) Nu vill matten ha en sån där snöboll, men jag tror jag passar, han verkar så stökig tycker jag. Hoppas det håller uppe i helgen så ni kan gå ut och fota lite!, av Rudi.
Svar: Jag vill inte heller ha nån sån där snöboll, han låter ju minst lika mycket som jag!:D Men visst är han festlig att titta på.
 Kasper på 2012-10-05

-------------------------------------------------------------

Undrar om matten lärde sig nåt på det här? För hon har en liten aning - tro det eller ej - om HUR inlägget försvann. Kan säga att det var VÄLDIGT nära att ALLA inlägg under juli, augusti och september försvann samtidigt!!!! 
Himla tur att hon i alla fall har mig som kan hjälpa henne, visst!!!

18 kommentarer:

  1. Hihi, men så det kan hända då. Det där med teknik är visst inte allitd så enkelt. Jag är ganska duktig på att stänga av husses laptop om han ligger i sängen med den och jag ligger bredvid :) Det brukar han inte uppskatta ;) Jag själv tycker att han istället kan börja klappa mig och låta datorn vara :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Självklart är det MYCKET bättre när tvåbeningar klappar sin hund än håller på med datorer (om det inte rör just våra bloggar, förstås).
      Teknik - jag tycker att dom krånglar till väldigt mycket, helt i onödan! Det är ju bara att skriva!!!!! ;)

      Radera
  2. Jamarns tur för er matte att hon har dig Kasper som hjälper henne :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det ska jag säga, att annars gick det mesta helt åt skogen här hemma!!!

      Radera
  3. Ja du Kasper våra klantmattar och strulande bloggar.
    Bloggplatsen har strulat under helgen med inlägg som försvinner lagom som de är klara och dubbla inlägg.
    Men radera som din matte DET har i alla fall min inte lyckats med ÄNNU.
    Vi får nog ta ett snack när vi ses. Matte pratar om att hon ser en resa till dej inom en icke alltför avlägsen framtid. Med den takt hon håller får man väl hoppas att det blir innan onödiga isen anfaller.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tidigare har ju faktiskt matte lyckats få bort HELA MIN BLOGG! (Dvs den fanns ju, men Blogger sa att den var olaglig och släckte ner den.)
      Läs inlägget 10 oktober 2011!!
      Min matte ÄR sanslösare än din. Det hålelr jag styvt på!

      Ni kommer när ni kommer, och än dröjer isen väldigt länge, det är jag säker på!

      Radera
  4. Jag tycker ändå att matten var duktig som lyckades återskapa det mesta av den försvunna bloggen, även om det var med din hjälp! Jag vet att jag han se den innan den försvann, och den var bra redan då. Trodde först det var DU som hoppat upp på stolen när jag såg filmen... Kramis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blogger sparar ju alla bilder, så jag sa åt matten att skicka upp dom senaste en gång till! Och det gjorde hon. Och kommentarer och sånt, dom finns ju alltid kvar "där bakom kulisserna".
      Matte gillar den där gojan högt och rent, och jag tycker också att den är rätt rolig. TROTS att den skriker ibland, när den får lite extra feeling... :D

      Radera
  5. Men vilken matte du har då som fifflar bort dina inlägg...Inte nog med att hon glömmer kameran när ni är ute, nu tar hon bort alla fina kort med dig på....

    Stackars dig Kasper, du kan inte ha det lätt.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis så är det, jag har verkligen ett styvt jobb med matte!
      Skönt med någon som förstår mig!

      Radera
  6. Min matte har så dåligt minne så hon tycker det är bra med en repetition;-) Väldigt bra balans din matte måtte ha som klarar att kryssa bland alla utspridda djur, min trampar mig på svansen ibland;-(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Matte brukar klara sig utan att trampa på oss, å andra sidan brukar katterna mest ligga på stolar, skrivbordet eller sängen här på kontoret.
      Men stackars dig, Skogsfruns Ludde, som har en matte som trampar dig på svansen!!!!
      Borde verkligen vara totalförbjudet!!!

      Radera
  7. Men klantmattar gillar vi...ibland har vi en sådan här också!!
    Vov från grabbarna boys!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hrm - funderar... kan det vara så att vi har dom mattar vi förtjänar?
      Ibland tycker jag att jag förtjänar bättre, men jag älskar min i alla fall! Och hon mig.
      Och jag ser minsann att ni har det precis likadant - till och med fyrdubbelt upp! :)

      Radera
  8. Min matte letade efter Risdrömmen utan att hitta den. Bra att den kom tillbaka. Hon letade efter den i vår ICA utan att hitta den. Ibland slemhostar hon, så att hon stör mig i min dagliga slummer. Utan mjölk låter hon mindre. Bara jag får min kattegrädde varje dag, så kan hon dricka vad hon vill.

    Idag har jag solat mig på balkongen! I minst två minuter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den där risdrömmen står aldrig bland "vanlig" mjölk, min matte får också leta efter den om hon kommer i nån ny butik: Rentav fråga efter den - fast när hon gjorde det sist så stod den bakom ryggen på henne... typiskt min matte... :D
      Oj, hela två minuters solning! Tydligen visade sig solen ungefär lika länge hos dig som hos mig.
      Nu har det förresten blivit kallt dessutom. Mina katter håller sig också inne mycket mer. (Utom Petrus, han väntar lite till.)
      Och matte, hon börjar längta til våren...

      Radera
  9. SV
    VIRKA har den här matten inte lyckats lära sig heller! Men jag SKA!!! Om inte annat för att jag har en bok med en massa små söta hundar som jag så gärna vill göra:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min matte försökte en gång i tiden virka sig en kappa! Det du!!! :D
      Det BLEV nån sorts kappa, men hon använde den nästan aldrig...
      Sedan dess virkar hon aldrig mer...

      Radera