onsdag 23 maj 2012

Skrotmatte och nästa trotjänares hädanfärd

Skrotmatte ägnar sig åt oväsentligheter, och då räcker inte orken till VÄSENTLIGHETER!! Som t.ex. min blogg. Eller till att använda kameran!

Kan någon vettig katt eller hund tala om för mig vad det var för vits att skaffa ett nytt objektiv häromåret, när det gamla pajade (dvs inte tålde att tappas i golvet gång på gång...)!? När hon använder det så sällan.

Nej just det, ingen VETTIG varelse klarar det.
Jag HAR badat. Men nu börjar sommargästerna (badjävlarna) dyka upp, och då får jag inte vara vid själva badplatserna!!!! Dom är ju faktiskt MINA!! Typiskt matte, hon är sekreterare i tomtägarföreningens styrelse, men tror ni att hon ändrar stadgarna? Nej, inte min skrotmatte, inte!!

Förresten - läste ni om mattes och min trotjänare som gick i graven häromdagen? Trotjänarna tycks ha ingått nån sorts solidaritetsförbund - för nu är det dags för den likaledes ca 30-åriga teven... i förrgår la den av. På tiden tycker nog alla (utom möjligen matte).


Matte tänker nog skaffa en ny. Någon i området skänker bort en annan tjockteve - men man måste hämta den själv. Och det orkar inte matte, så det får nog bli en ny. En platt. Endera dan. Men bara en liten, säger hon.

Fast det finns ju teve på datorn också. Jädrans slöseri, hon borde köpa grisöron och sånt i stället för ny teve! Hisnar vid tanken på vilket grisöronberg det skulle bli!!! Skulle säkert räcka en hel månad!

Jag är dålig på att kommentera - dvs inte JAG, men sekreterarmatte. Hon är lite klen, faktiskt... Men det blir bättre! Säkert.

22 kommentarer:

  1. Är visst typiskt 2-benta det där att ägna sig åt oväsentligheter har jag hört/märkt !
    Här hemma bor det oxå en tjock TV , den är nog snart en 20 år gammal. Matte bara väntar på att det ska säga poff i den en vacker dag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min liksom bara dog - utan ett poff. Fast än står den kvar hemma. matte försöker med nån sorts healing... ;)

      Radera
  2. Jojo det där känner jag igen ! Här hittar jag på en massa saker med matte som är väl värda att skriva om, sedan kan hon varken lämna kommentarer eller skriva åt mig ibland. Här var det ju t ex evigheter sedan jag var och kikade in, men nu så såg vi till att det blev gjort ! men vi blir nog här ett tag, för även om du inte tycker din matte skriver så ofta, så finns det en massa jag missat såg jag ! Ha en skön vecka nu ! Och du en sak till, det behöver inte vara ngt äckligt en rullat sig i, det är ju faktiskt rätt skönt att bara rulla sig i gräset ibland - eller hur?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag rullar mig jättegärna i både sand, mossa, löv, gräs, ljung osv osv, men EXTRA kul är det om jag hittar nåt speciellt. Och det gör jag ju då och då. :)

      Radera
  3. Vilken tjock och fin TV! Den kan din matte sälja till något muséum, tycker jag.Så får hon pengar till en ny platt och kanske en slatn över till öron! Bra va?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Matte börjar fundera över om vi verkligen behöver nån TV överhuvudtaget.
      Det lilla hon tittar kan hon ju faktiskt se på datorn.
      Sälja till museum? BRA idé, matte hade funderingar på att DONERA den - men det skulle ju inte rendera några grisöron!

      Radera
  4. En vit Tv för att matcha dig! Hoppas hon hittar en lika snygg ersättare.

    Min matte och jag har en egen liten fådd tjockis, som vi kan se några program på, när husse siktat in sig på någon läskig film. Oj, vad jag gillar, när matte ligger i min soffa och tittar på min TV på vintrarna.

    Jag ser inte alls på TV nu. Jag tittar på fåglar i stället. Speciellt på skatparet, som flyttat in i äppleträdet bara tre meter från huset. Jag har i stort sett flyttat ut på min balkong. Matte undrar om jag tål hur mycket värme som helst. Klart jag gör!

    SvaraRadera
    Svar
    1. TV eller inte TV - det är frågan hos mig just nu. Vi avvaktar, säger matte.

      Jaså, du tål värme så bra! Mina katter håller sig helst i skuggan, eller inomhus där det är svalare.

      Jag ligger på farstubron (norrläge) och håller koll på vägen.

      Radera
  5. Fler som har mattar dåliga på att både kommentera, sekretera och fotografera...
    Men jag har en känsla av att din matte kommer att kompensera dig när hon är helt kurant!
    (Söta dockor hon var o kikade på i rapport nedan förresten!)
    PUSS!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min matte är för närvarande usel på allt, men hon börjar faktiskt känna sig lite bättre, säger hon.
      Värmen gör henne gott. Men det räcker som det är nu,

      Radera
  6. Jag har varit här och läst ikapp men jag har inte lämnat några kommentarer, vi hinner inte med alla då säger matten. Min egen blogg blir nog oxå uppdaterad om vi hinner med förstås, tvåbeningar har alltid tröksaker för sig. En platt tv är braig för då kan du oxå titta på programmen för det syns bättre då, hihi.

    Russelpussar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte kommenterat - det är ju just det du har gjort. :D
      När man läser ikapp så här är det ju jättebra att kommentera liksom "i klump".
      Får väl se hur det blir, med TV. Vi funderar, jag och matte. :)

      Radera
  7. Vi har faktiskt oxå en tjockteve som extratv...tycker faktiskt dom är charmigare än dom platta. men maken håller inte med förstås.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Matte ser antagligen också mer charm hos den "gamla vita", för rolig ser den onekligen ut.
      Hon hoppas på nån sorts mirakel, så att den plötsligt ska börja fungera igen!!!

      Radera
  8. Om du ser fler lappar på teve som bortskänkes ska du riva ned dom! Det är bara för att folk ska slippa åka till skroten själva med sina gamla uttjänta apparater. Om matten köper en liten platt teve till extrapris så får du råd och plats med en hel låda grisöron bakom den... Kramis!

    SvaraRadera
  9. Det där med grisöron bakom teven är ju en idé, förstås. Ska kanske övertala matte att köpa en teve trots allt, för hon tvekar lite. Hon tittar inte mycket, och vill hon verkligen se något kan hon ju göra det på datorn.
    Men RADIO skulle hon däremot ha väldigt, väldigt svårt att vara utan, säger hon.
    Vi får se hur det blir. :)

    SvaraRadera
  10. H'r finns det det tjockTV, den fick matte när den gamla somnade för alltid. Hade hon inte fått den så hade det inte blivit nån.
    Tittas så himla lite här att det inte varit idé at köpa nån enligt henne.
    Så anser jag att nya regler ska införas i den döär föreiningen. Hundar har ALLTID FÖRETRÄDE vid ALLA badplatser. Människor som inte vill bada med oss får vänta på sin tur!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Matte övar sig att vara utan teve. Upptäcker att ALLT ju finns på SVT Play. Om man nu orkar titta.
      En del saker sänds ju dessutom live, så antagligen kan hon se finalen i Eurovision Song Contest också. Om hon nu vill. Kanske i alla fall omröstningen.

      Det är en skitförening här, om du frågar mej! KLART att alla hugade hundar borde ha företräde vid badplatserna! Rena ynnesten för tvåbeningarna att få bada tillsammans med oss!!!

      Radera
  11. Men då tycker jag att din matte ska ändra dom stadgarna bums. Inga badjävlar på våra badplatser heller och ska dom nu vara där på vår badplats så får dom allt hålla sig till kanterna. Ja, så tycker jag.

    Men du, så länge den Tv:n ändå har fungerat. Inte sån kvalitet på dagens pryttlar. Kanske är klokast att bara köpa dom där grisöronen åt dig än att köpa ny tv som ändå ska ge upp för eller senare ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det lutar faktiskt allt mer åt grisöron i stället för ny TV. Matte provar sig fram. I kväll satt hon mycket hellre ute på altanen, i ljumma sommarkvällen! (Bäst att passa på, för det blir visst svalare igen, i nästa vecka.)
      Jag och matte är ögontjänare, för vi är ALLTID vid badplatsen, hela året, utom när sommargästerna helt plötsligt tycker att både sjön och framförallt stranden är deras!
      Hehehe - jag brukar bada ungefär 10 meter från badplatsen, sånt tycker både jag och matte är roligt... :D

      Radera
  12. Min matte är också en skrotmatte för hon har inte heller tid att blogga och skriva kommentarer! Tydligen är allt annat mycket viktigare...
    Men kanske kan vi slå våra kloka huvuden ihop och göra så våra mattar skärper till sig??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Din matte är i alla fall klokare än min, för just nu är min helkass!!
      Fast kanske om du hjälper mig lite, så hjälper jag förstås dej tillbaks. :)
      Kanske att vi lyckas få ordning på dom, så småningom åtminstone! :)

      Radera