onsdag 16 april 2014

När man äter upp godiset...

.. det där godiset som man köpt åt dom små påskkäringarna som hälsar på i morgon - då tycker jag att man själv är en riktig käring!

Våran matte har ätit upp precis alltihop, kvar finns bara lite bilar, till och med dom har hon ätit upp nästan allihop! Fast hon egentligen inte gillar dom! Ni ser själva, i glasskålen vid datorn!


Det blir alltså att fara iväg i morgon och köpa mer! Undrar om hon kommer att sätta i sig det också! Bäst att påskkäringarna skyndar sig hit. På vägen mot Blåkulla. Om dom ska hinna få nån färdkost härifrån.
/Kasper och alla katterna

20 kommentarer:

  1. Hm? Det är väl inte så bra att ge sig ut i trafiken bara för att matten proppat i sig allt godis! Hon kanske kan klä ut sig till påskkäring istället och gå runt med de andra barnen i området... Kramis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihihi! Strålande idé, och så himla praktiskt på alla sätt!
      Enkelt också, hon behöver ju bara sätta på sig en schalett, så är saken klar!!!
      Hihihihi - du skulle se synen... hahaha...
      Kasper

      Radera
  2. Luddes idé är ju genial!
    Här köps nog godis idag - till mig själv ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Genial är ordet, sa Bull... hahahaha...
      Hon gav sig faktiskt iväg ett tag, och nu finns lite godis i huset igen - tydligen en lyckad påskkäringrunda... hihihi...
      Kasper

      Radera
  3. Oj, oj sådan matte... men påskkäringarna som kom till oss när vi bodde i Uppsala de sa att de hellre vill ha pengar än godis, så min matte hon slutade att öppna när de ringde på!
    Hit kommer det nog inga påskkärringar och tur är väl det för här finns inte en enda godisbit kvar. Matte har till och med knaprat i sig alla halstabletter, så nu får jag vakta min tjursena så hon inte tar den också!
    Puss från Melody!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förra året bjöd matte dom på saft och god kaka i stället, för hon hade inget godis (antagligen uppätet då också). I år skulle hon alltså göra lite bättre ifrån sig. :D
      Melody - vakta tjursenan!!! Noga!!! Mattemagar är liksom lite mer ömtåliga än våra, och det är inte alltid dom inser sina begränsningar.
      (Min matte fick förresten magknip av allt godis hon satte i sig, och det tyckte jag faktiskt var åtminstone nästan rätt åt henne!!)
      Kasper

      Radera
  4. Hhhhh! Denna käring hade samma problem men höll truten på sig :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihihi, min matte inser inte alltid sitt eget bästa. Och nu - nu har ju faktiskt du också sällat sig till de avslöjade godisråttornas skara!! Till dom som stjäl småkäringarnas godis... hihihi
      Kasper

      Radera
  5. Hihi, din matte är som min matte alltså. Äter lite, äter lite mer och vips så är allt slut. Jojo, och så har min matte mage att kalla mig för en godisråtta. Inte äter jag så många godisar åt gången som hon i alla fall. Kanske är det så att vi ska hålla ordning på våra mattars godisskålar, precis som de håller koll på våra. Inte mer än rätt va?! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycks som om alla mattar är sig lika! Vad är det med dom, egentligen?? KLART att dom behöver nån som håller efter dom!
      Dom ska inte ha en enda mer godis än vi får!!!
      Det här får vi allt ta itu med, Laika! Heja oss!!! ;)
      Kasper

      Radera
  6. Här kommer inga påskkärringar så matten och hussen kan glufsa i sig allt gottis utan dåligt samvete!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi - ett dåligt samvete är ett samvete som fungerar, säger matte (som nån form av tröst då).
      Å andra sidan - allt det där goda var faktiskt värt både magknip och ett åtminstone liiite dåligt samvete. :D Säger hon.
      Kasper

      Radera
  7. Vår matte är likadan. Proppade i sig en hel godispåse härom dagen fast hon hade sagt att den skulle räcka över hela påskhelgen! *skakar på våra katthuvuden*
    Kurrelisvansvift på er alla och fortsatt trevlig påskhelg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, nu har här alltså avslöjats en gemensam egenskap, hos alla mattar. Dom lever inte som dom lär!!! .
      VI ska äta gottisar i "lagom" mängd, dvs snålt utportionerade. Själva vräker dom i sig, så länge det finns minsta lilla gottisbit kvar!
      Dom borde gå på nån sorts jämlikhetskurs!!!
      Kasper, Maxi, Filip och Myse

      Radera
  8. Vi får ju inte besök av några påskkärringar, men har Sverigebesök som hade inhandlat en stor påse med Svenskt lösgodis och tagit med hit ♥. Bestämde att gömma påsen tills gästerna har rest hem, men skulle nalle bara några geléhallon & röda båtar....... PANIK!!!! jag kan inte hitta påsen, har totalt glömt bort var jag gömde godiset :-( Hoppas Ni får en trevlig påsk.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men snälla människa - glömt var du gömde godiset!!!
      Hihihi, det skulle inte ens min virrmatte göra, tror jag inte i alla fall...
      Och absolut inte jag!!
      Hoppas din helg också blir riktigt trevligt (och hav tröst, förr eller senare kommer godiset nog fram... hälsar matte som tror att påsen står nånstans och nästan ropar...)
      Kasper

      Radera
  9. Hahaha, min Matte har inte ens köpt något godis för hon äter oxå upp alltihop. De kanske blandar i nån slags drog vid tillverkningen av godis vilken gör att de inte kan sluta äta? En riktigt god påsk önskar Matte och jag, med eller utan godis ;)

    Undrande hälsningar
    BELLA

    SvaraRadera
    Svar
    1. Spännande teori - jag har mest varit inne på att mattar har nån särskild gottisgen...
      Drog? Kanske man spetsat sockret med något... :D
      Kasper

      Radera
  10. Hahaha, det var oemotståndligt förstår jag. Vilket sötsug man har ibland! Stackars små påskkärringar som blir utan... för du ger dem väl inte pengar istället ?! Här har vi inga små kärringar som tigger godis och pengar. Rätt skönt, faktiskt :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, inga pengar ges till små påskkäringar, däremot for jag iväg på morgonen och köpte nytt godis! Klart dom inte skulle bli utan! :D
      Berit E

      Radera